Ten příběh možná znáte – pokud ne, napovíme. V celé věci figuruje snad ještě známější výrobce automobilů – Ferrari. Jak se to celé tedy semlelo?
V tento den se toho ale samozřejmě stalo ještě mnohem více. Pojďme se tedy podívat na náš výběr:
- 380: Římský císař Theodosius I. prohlašuje křesťanství za oficiální náboženství Římské říše.
- 1801: Sněmovna reprezentantů Spojených států amerických v návaznosti na prezidentské volby v roce 1800 ruší volební remízu mezi Thomasem Jeffersonem a Aaronem Burrem; a volí Jeffersona historicky 3. prezidentem Spojených států.
- 1933: V tomto roce je v Berlíně zapálena budova Říšského sněmu, ze žhářského útoku jsou obviněni komunističtí agitátoři. Tuto událost využije nacistická strana jako záminku k pozastavení občanských svobod a k upevnění své moci v Německu.
- 1951: Je ratifikován 22. dodatek ústavy Spojených států, který omezuje počet zvolení do úřadu prezidenta Spojených států na dvě funkční období následující za sebou.
- 1991: Válka v Perském zálivu končí poté, co Irák a koaliční síly vedené Spojenými státy vyhlásily příměří.

A jelikož naši novou rubriku už nejspíš docela důvěrně znáte, víte co přijde nyní – svět byznysu a ekonomiky:
- 1807: V tomto roce se ve Vídni uskutečnilo první zaznamenané provedení Beethovenovy 4. symfonie. Beethoven byl slavný skladatel a klavírista, jehož dílo je dodnes hojně prováděno a uctíváno.
- 1869: Pošta USA vydala první americké pohlednice. Jednalo se o významný počin v historii obchodní komunikace, neboť pohlednice se staly oblíbeným způsobem, jakým podniky propagovaly své výrobky a služby.
- 1900: Založení fotbalového klubu Bayern Mnichov.
- 1921: Ve Vídni je založen Mezinárodní pracovní svaz socialistických stran.
- 1922: Nejvyšší soud Spojených států potvrdil platnost zákona o národní prohibici, známého také jako Volsteadův zákon, který byl přijat v roce 1919 a zakazoval prodej alkoholu ve Spojených státech. Toto rozhodnutí mělo významné důsledky pro alkoholový průmysl a mnoho podniků, které na něm byly závislé.
- 1922: Nejvyšší soud Spojených států rozhodl, že zdanění mezd žen
(ale nikoli už mužů) , je protiústavní. Toto rozhodnutí bylo přelomovým vítězstvím v oblasti rovnosti žen a mužů na pracovišti. - 1961 – Slavnostní zahájení prvního sjezdu Španělské odborové organizace.
- 1963: V tomto roce založil Ferruccio Lamborghini italskou automobilku Lamborghini. Společnost je známá výrobou špičkových sportovních vozů a dobře prosperuje dodnes.
- 2007: Praská tzv. Čínská akciová bublina. Šanghajská burza klesá o 9 %, což je největší denní pokles za posledních deset let, v důsledku spekulací o potírání nelegálních nabídek akcií a obchodování s nimi a obav ze zrychlující se inflace.
- 2015: Toto rozhodnutí mělo významné důsledky pro podniky, jejichž provoz a komunikace jsou na internetu závislé.
Epický příběh o nesmrtelné rivalitě mezi Ferrari a Lamborghini
Píše se rok 1963. Ferruccio Lamborghini, úspěšný výrobce traktorů, je nespokojený se svým Ferrari. Myslí si, že spojka vozu se příliš snadno rozbíjí. Odjede do sousední vesnice Maranello a zaklepe na dveře nikoho jiného než Enza Ferrariho.
Setkání, které bylo poměrně krátké, navždy změní osud superaut. Byl by to učebnicový příklad toho, jak se nechovat k zákazníkům. Pan Lamborghini vysvětlil, že spojka je špatná. Zároveň navrhl, co by pan Ferrari mohl jednoduchými prostředky udělat pro to, aby spojka vydržela mnohem déle.
Enzo Ferrari ovšem velmi těžko přijímal konstruktivní kritiku. Místo toho, aby návrh vyslechl, odmítl Ferruccia dnes již známými slovy:
„Nechte mě vyrábět auta. Vy se držte výroby traktorů.“ – Enzo Ferrari
Ferruccio odjel domů. Rozzuřený. Místo toho, aby byl za své nápady dobře přijat, byl odmítnut tím nejhorším možným způsobem. Ta urážka byla bolestná. Opravdu bolestná. Byl rovněž inženýrem. Jeho traktory byly nejlepší v Itálii.
Cestou domů učinil osudové rozhodnutí. Chtěl se rovněž pustit do výroby sportovních aut. A – budou rychlejší a lepší než auta Enza Ferrariho. Zrodilo se Lamborghini, jak ho známe.

Práce začala okamžitě. Za pouhé čtyři měsíce byla postavena malá továrna – v Sant’Agatě – a světlo světa spatřil první model vozu. Vůz byl představen na výročním autosalonu v Turíně v roce 1964 a nesl název Lamborghini 350 GT. A zbytek už je historie. I takto se rodí legendy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky