Řetězec Yum Brands v úterý oznámil, že otevřel svou 100. restauraci ve Španělsku. Řetězec uvedl, že je na dobré cestě vybudovat 1 000 mezinárodních jednotek, ačkoli nesdělil časový plán dosažení tohoto cíle. Na konci roku 2020 se přibližně 8 % ze 7 427 restaurací Taco Bell nacházelo mimo území USA.
Na svém domácím trhu si Taco Bell vybudoval silnou skupinu věrných fanoušků, kteří se dokonce v jeho provozovně v Las Vegas berou. Mezi fanoušky patří i vegetariáni, jejichž hlasité zklamání ze škrtů v jídelním lístku pomohlo v loňském roce vrátit do nabídky brambory. Přesto trvalo americkému řetězci déle, než se z pandemie vzpamatoval, než se z ní vzpamatovaly další dvě velké značky společnosti Yum, KFC a Pizza Hut. Ztráta poptávky v pozdních nočních a ranních hodinách poškodila tržby společnosti Taco Bell.
Zdroj: Getty Images
Zatímco společnost Yum uvádí u značek Pizza Hut a KFC růst tržeb v rámci celého systému podle jednotlivých zemí, u značky Taco Bell tyto výsledky neuvádí. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost Taco Bell vykázala 8% růst tržeb ve všech svých provozovnách.
„Jsme na cestě k dosažení 1 000 prodejen, a to je v našem dosahu v blízké budoucnosti,“ řekla v rozhovoru Julie Felss Masino, mezinárodní prezidentka společnosti Taco Bell.
Dodala, že generální ředitel společnosti Taco Bell Mark King si stanovil cíl dosáhnout ročních tržeb řetězce ve výši 20 miliard dolarů a mezinárodní růst je důležitou součástí dosažení tohoto cíle.
Felss Masino se stala šéfkou mezinárodních aktivit společnosti Taco Bell v lednu 2020, poté co dva roky řídila americké operace řetězce v návaznosti na odchod Briana Niccola do Chipotle Mexican Grill. Pod jejím vedením se mezinárodní divize společnosti Taco Bell zaměřila na několik klíčových trhů: Španělsko, Velká Británie, Indie a Austrálie a Nový Zéland.
Mezinárodní strategie společnosti Taco Bell zahrnuje sázku na digitální objednávky. Ve Velké Británii pochází 60 % transakcí od zákazníků online. Řetězec otevírá provozovny pouze s digitálními službami a restaurace s okénky pro vyzvednutí zboží určenými pro řidiče rozvozu.
Zdroj: Shutterstock
„To je to, o čem je snadná a dostupná značka, a to je základním kamenem našeho mezinárodního růstu,“ řekl Felss Masino.
Na rozdíl od podnikání v USA provozují všechny mezinárodní pobočky společnosti Taco Bell franšízanti. Někteří z těchto provozovatelů jsou součástí společnosti Yum již desítky let a ve svých zemích provozují restaurace KFC nebo Pizza Hut.
„Spolupracujeme s našimi franšízovými partnery, abychom se velmi rychle dostali na úroveň,“ řekl Felss Masino. „Škálování pomáhá spotřebitelům, protože značka jim připadá větší, je to něco, čeho chtějí být součástí. Někdy můžeme na trhu udělat více věcí díky marketingu.“
Felss Masino rovněž uvedl, že rozsah a odborné znalosti společnosti Yum pomohly společnosti Taco Bell při zrychlování jejího mezinárodního růstu. Yum je největší restaurační společností na světě podle počtu provozoven. V roce 2021 společnost Yum otevřela více než 4 100 provozoven po celém světě – to je více než počet provozoven Tim Hortons v Kanadě.
Akcie společnosti Yum za posledních 12 měsíců vzrostly o 14 %, což jí dává tržní hodnotu 35,5 miliardy dolarů.
Řetězec Yum Brands v úterý oznámil, že otevřel svou 100. restauraci ve Španělsku. Řetězec uvedl, že je na dobré cestě vybudovat 1 000 mezinárodních jednotek, ačkoli nesdělil časový plán dosažení tohoto cíle. Na konci roku 2020 se přibližně 8 % ze 7 427 restaurací Taco Bell nacházelo mimo území USA.Na svém domácím trhu si Taco Bell vybudoval silnou skupinu věrných fanoušků, kteří se dokonce v jeho provozovně v Las Vegas berou. Mezi fanoušky patří i vegetariáni, jejichž hlasité zklamání ze škrtů v jídelním lístku pomohlo v loňském roce vrátit do nabídky brambory. Přesto trvalo americkému řetězci déle, než se z pandemie vzpamatoval, než se z ní vzpamatovaly další dvě velké značky společnosti Yum, KFC a Pizza Hut. Ztráta poptávky v pozdních nočních a ranních hodinách poškodila tržby společnosti Taco Bell.Zdroj: Getty ImagesZatímco společnost Yum uvádí u značek Pizza Hut a KFC růst tržeb v rámci celého systému podle jednotlivých zemí, u značky Taco Bell tyto výsledky neuvádí. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost Taco Bell vykázala 8% růst tržeb ve všech svých provozovnách.„Jsme na cestě k dosažení 1 000 prodejen, a to je v našem dosahu v blízké budoucnosti,“ řekla v rozhovoru Julie Felss Masino, mezinárodní prezidentka společnosti Taco Bell.Dodala, že generální ředitel společnosti Taco Bell Mark King si stanovil cíl dosáhnout ročních tržeb řetězce ve výši 20 miliard dolarů a mezinárodní růst je důležitou součástí dosažení tohoto cíle.Felss Masino se stala šéfkou mezinárodních aktivit společnosti Taco Bell v lednu 2020, poté co dva roky řídila americké operace řetězce v návaznosti na odchod Briana Niccola do Chipotle Mexican Grill. Pod jejím vedením se mezinárodní divize společnosti Taco Bell zaměřila na několik klíčových trhů: Španělsko, Velká Británie, Indie a Austrálie a Nový Zéland.Chcete využít této příležitosti?Mezinárodní strategie společnosti Taco Bell zahrnuje sázku na digitální objednávky. Ve Velké Británii pochází 60 % transakcí od zákazníků online. Řetězec otevírá provozovny pouze s digitálními službami a restaurace s okénky pro vyzvednutí zboží určenými pro řidiče rozvozu.Zdroj: Shutterstock„To je to, o čem je snadná a dostupná značka, a to je základním kamenem našeho mezinárodního růstu,“ řekl Felss Masino.Na rozdíl od podnikání v USA provozují všechny mezinárodní pobočky společnosti Taco Bell franšízanti. Někteří z těchto provozovatelů jsou součástí společnosti Yum již desítky let a ve svých zemích provozují restaurace KFC nebo Pizza Hut.„Spolupracujeme s našimi franšízovými partnery, abychom se velmi rychle dostali na úroveň,“ řekl Felss Masino. „Škálování pomáhá spotřebitelům, protože značka jim připadá větší, je to něco, čeho chtějí být součástí. Někdy můžeme na trhu udělat více věcí díky marketingu.“Felss Masino rovněž uvedl, že rozsah a odborné znalosti společnosti Yum pomohly společnosti Taco Bell při zrychlování jejího mezinárodního růstu. Yum je největší restaurační společností na světě podle počtu provozoven. V roce 2021 společnost Yum otevřela více než 4 100 provozoven po celém světě – to je více než počet provozoven Tim Hortons v Kanadě.Akcie společnosti Yum za posledních 12 měsíců vzrostly o 14 %, což jí dává tržní hodnotu 35,5 miliardy dolarů.