Čínský boeing se 132 lidmi na palubě se zřítil, nikdo nepřežil
Boeing 737-800 společnosti China Eastern Airlines se 132 lidmi na palubě se v pondělí při vnitrostátním letu zřítil v horách na jihu Číny a média informovala, že záchranáři nenašli žádné stopy po přeživších.
Letadlo letělo z jihozápadního města Kunming, hlavního města provincie Yunnan, do Guangzhou, hlavního města provincie Guangdong, která sousedí s Hongkongem.
Příčina nehody nebyla bezprostředně oznámena.
„Můžeme potvrdit, že letadlo se zřítilo,“ uvedla společnost China Eastern Airlines v prohlášení, v němž rovněž poskytla podrobnosti o horké lince pro příbuzné osob na palubě.
Média citovala jednoho ze záchranářů, podle kterého se letadlo rozpadlo a způsobilo požár, který zničil bambusové stromy. Deník People’s Daily citoval představitele provinčního hasičského sboru, který uvedl, že mezi roztroušenými troskami nejsou žádné známky života.
Letadlo se 123 cestujícími a devíti členy posádky na palubě ztratilo kontakt nad městem Wuzhou, uvedl čínský Úřad pro civilní letectví (CAAC) a letecká společnost.
Zdroj: Unsplash
Podle údajů FlightRadar24 let opustil Kunming ve 13:11 (0511 GMT) a měl přistát v Kantonu v 15:05 (0705 GMT).
Letadlo, které bylo podle Flightradar24 šest let staré, se v 0620 GMT pohybovalo ve výšce 29 100 stop. O něco více než dvě minuty a 15 sekund později údaje ukázaly, že kleslo na 9 075 stop.
Za dalších 20 sekund byla jeho poslední sledovaná výška 3 225 stop, což znamená vertikální klesání 31 000 stop za minutu, uvedl Flightradar24.
Podle online údajů o počasí bylo v době nehody ve Wuzhou částečně zataženo s dobrou viditelností.
Prezident Si Ťin-pching vyzval vyšetřovatele, aby co nejdříve zjistili příčinu nehody a zajistili „absolutní“ bezpečnost letectví, uvedla státní televize CCTV.
Akcie společnosti Boeing Co (BA.N) v předobchodní fázi klesly o 6,4 % na 180,44 USD. Společnost Boeing na žádost o komentář bezprostředně nereagovala.
Akcie společnosti China Eastern Airlines v Hongkongu po zveřejnění zprávy o havárii klesly o 6,5 %, zatímco její akcie kótované v USA se v předobchodní fázi propadly o 17 %.
Zdroj: Unsplash
Poskytovatel údajů o letecké dopravě OAG tento měsíc uvedl, že státem vlastněná společnost China Eastern Airlines je šestou největší leteckou společností na světě podle počtu pravidelných týdenních míst a největší v Číně.
Čína měla během pandemie koronaviru poměrně silný domácí letecký trh, a to i přes přísné omezení mezinárodních letů.
Bezpečnostní výsledky čínských leteckých společností patří v posledním desetiletí k nejlepším na světě.
„Společnost China Eastern a Čína obecně mají v posledních deseti letech dobré výsledky v oblasti letecké bezpečnosti,“ uvedl Shukor Yusof, vedoucí malajsijské poradenské společnosti Endau Analytics.
„CAAC má velmi přísné bezpečnostní předpisy a my musíme počkat na další podrobnosti, které pomohou objasnit pravděpodobnou příčinu nehody.“
Model 737-800, který v pondělí havaroval, má dobré bezpečnostní výsledky a je předchůdcem modelu 737 MAX, který je v Číně již více než tři roky uzemněn po smrtelných nehodách v roce 2018 v Indonésii a v roce 2019 v Etiopii.
Zdroj: Reuters
Vyšetřovatelé se budou snažit získat zpět dvě takzvané černé skříňky letadla – záznamník letových údajů a hlasový záznamník v pilotní kabině -, aby pomohli objasnit nehodu.
Podle Aviation Safety Network došlo v Číně k poslední smrtelné nehodě proudového letadla v roce 2010, kdy při havárii regionálního proudového letadla Embraer E-190 společnosti Henan Airlines při přiblížení na letiště Yichun za snížené viditelnosti zahynulo 44 z 96 osob na palubě.
V roce 1994 se zřítilo letadlo Tupolev Tu-154 společnosti China Northwest Airlines letící z Xianu do Guangzhou, přičemž zahynulo všech 160 osob na palubě a podle Aviation Safety Network se jednalo o nejhorší letecké neštěstí v historii Číny.
Letadlo letělo z jihozápadního města Kunming, hlavního města provincie Yunnan, do Guangzhou, hlavního města provincie Guangdong, která sousedí s Hongkongem.Příčina nehody nebyla bezprostředně oznámena.„Můžeme potvrdit, že letadlo se zřítilo,“ uvedla společnost China Eastern Airlines v prohlášení, v němž rovněž poskytla podrobnosti o horké lince pro příbuzné osob na palubě.Média citovala jednoho ze záchranářů, podle kterého se letadlo rozpadlo a způsobilo požár, který zničil bambusové stromy. Deník People’s Daily citoval představitele provinčního hasičského sboru, který uvedl, že mezi roztroušenými troskami nejsou žádné známky života.Letadlo se 123 cestujícími a devíti členy posádky na palubě ztratilo kontakt nad městem Wuzhou, uvedl čínský Úřad pro civilní letectví a letecká společnost.Zdroj: UnsplashPodle údajů FlightRadar24 let opustil Kunming ve 13:11 a měl přistát v Kantonu v 15:05 .Chcete využít této příležitosti?Letadlo, které bylo podle Flightradar24 šest let staré, se v 0620 GMT pohybovalo ve výšce 29 100 stop. O něco více než dvě minuty a 15 sekund později údaje ukázaly, že kleslo na 9 075 stop.Za dalších 20 sekund byla jeho poslední sledovaná výška 3 225 stop, což znamená vertikální klesání 31 000 stop za minutu, uvedl Flightradar24.Podle online údajů o počasí bylo v době nehody ve Wuzhou částečně zataženo s dobrou viditelností.Prezident Si Ťin-pching vyzval vyšetřovatele, aby co nejdříve zjistili příčinu nehody a zajistili „absolutní“ bezpečnost letectví, uvedla státní televize CCTV.Akcie společnosti Boeing Co v předobchodní fázi klesly o 6,4 % na 180,44 USD. Společnost Boeing na žádost o komentář bezprostředně nereagovala.Akcie společnosti China Eastern Airlines v Hongkongu po zveřejnění zprávy o havárii klesly o 6,5 %, zatímco její akcie kótované v USA se v předobchodní fázi propadly o 17 %.Zdroj: UnsplashPoskytovatel údajů o letecké dopravě OAG tento měsíc uvedl, že státem vlastněná společnost China Eastern Airlines je šestou největší leteckou společností na světě podle počtu pravidelných týdenních míst a největší v Číně.Čína měla během pandemie koronaviru poměrně silný domácí letecký trh, a to i přes přísné omezení mezinárodních letů.Bezpečnostní výsledky čínských leteckých společností patří v posledním desetiletí k nejlepším na světě.„Společnost China Eastern a Čína obecně mají v posledních deseti letech dobré výsledky v oblasti letecké bezpečnosti,“ uvedl Shukor Yusof, vedoucí malajsijské poradenské společnosti Endau Analytics.„CAAC má velmi přísné bezpečnostní předpisy a my musíme počkat na další podrobnosti, které pomohou objasnit pravděpodobnou příčinu nehody.“Model 737-800, který v pondělí havaroval, má dobré bezpečnostní výsledky a je předchůdcem modelu 737 MAX, který je v Číně již více než tři roky uzemněn po smrtelných nehodách v roce 2018 v Indonésii a v roce 2019 v Etiopii.Zdroj: ReutersVyšetřovatelé se budou snažit získat zpět dvě takzvané černé skříňky letadla – záznamník letových údajů a hlasový záznamník v pilotní kabině -, aby pomohli objasnit nehodu.Podle Aviation Safety Network došlo v Číně k poslední smrtelné nehodě proudového letadla v roce 2010, kdy při havárii regionálního proudového letadla Embraer E-190 společnosti Henan Airlines při přiblížení na letiště Yichun za snížené viditelnosti zahynulo 44 z 96 osob na palubě.V roce 1994 se zřítilo letadlo Tupolev Tu-154 společnosti China Northwest Airlines letící z Xianu do Guangzhou, přičemž zahynulo všech 160 osob na palubě a podle Aviation Safety Network se jednalo o nejhorší letecké neštěstí v historii Číny.
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...