Credit Suisse tvrdí, že v některých automobilových akciích je příležitost
Výprodej v automobilovém průmyslu v souvislosti s rusko-ukrajinským konfliktem představuje pro investory novou příležitost, uvedla banka Credit Suisse.
„Domníváme se, že akcie automobilek v současné době předpokládají, že evropská automobilová výroba funguje poblíž úrovně koryta, přičemž dochází k nárůstu inflace surovin. … Přesto vzhledem k tomu, že se nedomníváme, že by koryto automobilové výroby v EU mělo být považováno za základní scénář, vidíme současný výprodej jako atraktivní nákupní příležitost,“ napsal ve čtvrtek ve své zprávě analytik Dan Levy.
Tesla, General Motors, Ford a Aptiv patří mezi akcie, které Credit Suisse považuje za atraktivní nákupní příležitost, ačkoli akcie mohou před úplným zotavením sestoupit do hlubšího poklesu. Mnohé z těchto akcií se podobně vyvíjely v době odstávek Covid-19 na začátku roku 2020 a výprodeje čínských automobilů v roce 2015.
Zdroj: Shutterstock
Tento konflikt vede k tomu, co Levy popisuje jako mentalitu „nejdříve prodat, pak se ptát“ mezi akcionáři automobilových společností a zasahuje i společnosti s nízkou expozicí vůči Evropě.
Od 22. února do 9. března se akcie General Motors propadly nejméně o 10 % a v letošním roce klesly přibližně o 30 %, zatímco akcie Tesly tento měsíc klesly o více než 5 %. Mezitím akcie společnosti Ford, která nedávno oznámila, že rozdělí své starší automobilové a elektromobilové aktivity, klesly tento měsíc o více než téměř 10 % a od začátku roku zhruba o 24 %.
Akcie automobilek zařazené do indexu Credit Suisse klesly od začátku konfliktu v průměru o více než 15 %, protože investoři zvažují narušení tohoto odvětví, které bylo těžce zasaženo problémy v dodavatelském řetězci souvisejícími s pandemií. Konflikt vedl k volatilitě trhu, v jejímž důsledku se ceny ropy a některých komodit včetně zlata pohybují v blízkosti mnohaletých maxim.
Tlak pociťují i někteří dodavatelé autodílů, jejichž akcie se od začátku konfliktu propadly v průměru zhruba o 17 %, poznamenal Levy. Společnost Aptiv, jejíž zhruba třetina příjmů pochází z Evropské unie, zaznamenala od začátku konfliktu pokles svých akcií nejméně o 24 %, zjistila Credit Suisse.
Rusko sice dodává jen malé množství hliníku, oceli a niklu, ale je jedním z největších dodavatelů palladia, které výrobci automobilů běžně používají v katalyzátorech snižujících emise.
Levy se domnívá, že probíhající konflikt a nestálé ceny ropy by mohly přimět spotřebitele k dřívějšímu přechodu na elektromobily. Mohou uvažovat o nákupu menších vozů typu crossover a vyhýbat se větším SUV, k čemuž dříve docházelo, když ceny ropy zůstávaly zvýšené.
„Domníváme se, že akcie automobilek v současné době předpokládají, že evropská automobilová výroba funguje poblíž úrovně koryta, přičemž dochází k nárůstu inflace surovin. … Přesto vzhledem k tomu, že se nedomníváme, že by koryto automobilové výroby v EU mělo být považováno za základní scénář, vidíme současný výprodej jako atraktivní nákupní příležitost,“ napsal ve čtvrtek ve své zprávě analytik Dan Levy.Tesla, General Motors, Ford a Aptiv patří mezi akcie, které Credit Suisse považuje za atraktivní nákupní příležitost, ačkoli akcie mohou před úplným zotavením sestoupit do hlubšího poklesu. Mnohé z těchto akcií se podobně vyvíjely v době odstávek Covid-19 na začátku roku 2020 a výprodeje čínských automobilů v roce 2015.Zdroj: ShutterstockTento konflikt vede k tomu, co Levy popisuje jako mentalitu „nejdříve prodat, pak se ptát“ mezi akcionáři automobilových společností a zasahuje i společnosti s nízkou expozicí vůči Evropě.Od 22. února do 9. března se akcie General Motors propadly nejméně o 10 % a v letošním roce klesly přibližně o 30 %, zatímco akcie Tesly tento měsíc klesly o více než 5 %. Mezitím akcie společnosti Ford, která nedávno oznámila, že rozdělí své starší automobilové a elektromobilové aktivity, klesly tento měsíc o více než téměř 10 % a od začátku roku zhruba o 24 %.Akcie automobilek zařazené do indexu Credit Suisse klesly od začátku konfliktu v průměru o více než 15 %, protože investoři zvažují narušení tohoto odvětví, které bylo těžce zasaženo problémy v dodavatelském řetězci souvisejícími s pandemií. Konflikt vedl k volatilitě trhu, v jejímž důsledku se ceny ropy a některých komodit včetně zlata pohybují v blízkosti mnohaletých maxim.Chcete využít této příležitosti?Tlak pociťují i někteří dodavatelé autodílů, jejichž akcie se od začátku konfliktu propadly v průměru zhruba o 17 %, poznamenal Levy. Společnost Aptiv, jejíž zhruba třetina příjmů pochází z Evropské unie, zaznamenala od začátku konfliktu pokles svých akcií nejméně o 24 %, zjistila Credit Suisse.Rusko sice dodává jen malé množství hliníku, oceli a niklu, ale je jedním z největších dodavatelů palladia, které výrobci automobilů běžně používají v katalyzátorech snižujících emise.Levy se domnívá, že probíhající konflikt a nestálé ceny ropy by mohly přimět spotřebitele k dřívějšímu přechodu na elektromobily. Mohou uvažovat o nákupu menších vozů typu crossover a vyhýbat se větším SUV, k čemuž dříve docházelo, když ceny ropy zůstávaly zvýšené.