Spotify SA (NYSE:SPOT), evropská digitální hudební streamovací služba, se konečně vrátila na zem. Psal jsem o tom koncem března loňského roku a ukázal, že akcie SPOT jsou prostě příliš vysoko, zejména ve srovnání se Sirius XM Holdings (NASDAQ:SIRI).
V polovině dne 8. března se Spotify obchodovalo s poklesem o přibližně 56 % na 132,18 USD z maxima z 1. listopadu na 300,95 USD. Od začátku roku (YTD) se akcie propadly o 41 %.
Ve skutečnosti mají akcie SPOTY za sebou významnou deflační událost. V porovnání se společností Sirius XM již nemá obrovskou prémii, pokud jde o poměr ceny k prodejům (P/S).
Zdroj: Unsplash
Společnost navíc ukončila rok se silnými výsledky, což jí dává dobrou výchozí pozici do budoucna.
Jak si stojí společnost Spotify
Společnost Spotify oznámila 2. února působivé výsledky za 4. čtvrtletí a rok 2021. Její celkový počet aktivních měsíčních uživatelů (MAU) vzrostl během čtvrtletí o 18 % na meziroční bázi (YoY). Kromě toho její základna prémiových předplatitelů vzrostla o 16 % oproti základně podporované reklamou, která vzrostla o 19 %. Uživatelů podporovaných reklamou je nyní více než uživatelů s prémiovým předplatným, ale většina příjmů pochází z druhé skupiny.
Čtvrtletní příjmy společnosti Spotify vzrostly meziročně o 24 %, a to především díky 22% nárůstu příjmů z prémiového předplatného.
Důležitější však je, že její volný peněžní tok (FCF) je solidně ziskový. Spotify je jednou z rostoucího počtu firem, které ve svých výsledcích přímo uvádějí své FCF. Uvedla, že FCF za 4. čtvrtletí činil 103 milionů EUR, tj. 114,33 milionu USD. EUR (2,985 mld. USD), což představuje 3,83 % jejích tržeb ve výši 2,689 mld.
To není příliš vysoká marže FCF, ale analytici doufají, že s rostoucími tržbami bude exponenciálně růst. V minulém čtvrtletí však společnost vydělala na FCF 99 milionů EUR při tržbách 2,5 miliardy EUR, tedy 3,95 %. To znamená, že marže FCF ve skutečnosti ve 4. čtvrtletí klesla, i když skutečný FCF mírně vzrostl.
V letošním roce analytici předpokládají, že tržby vzrostou na 12,66 miliardy USD, což je o 18 % více než 10,73 miliardy USD v průběhu roku 2021. Při této vyšší úrovni tržeb je velká šance, že hotovost během roku výrazně vzroste.
Co z toho vyplývá pro společnost Spotify
Předpokládejme například, že společnost dokáže během příštího roku zdvojnásobit svou marži FCF na zhruba 7,5 %. To by zvýšilo roční FCF na téměř 1 miliardu USD, (tj. 0,075 x 12,66 miliardy USD = 950 milionů USD).
Z toho můžeme odvodit cenu Spotify. Například při typickém 3% výnosu FCF (pro technologické akcie) by předpokládaná tržní hodnota akcií dosáhla 31,65 miliardy USD (tj. 950 milionů USD/0,03=31 650 milionů USD).
Zdroj: Pixabay
To je 22 % nad dnešní tržní kapitalizací 26 miliard USD. To znamená, že cena akcií společnosti SPOT by měla být 1,217 x 132,18 USD, tj. 160,86 USD za akcii, tj. o 22 % vyšší než cena akcií společnosti SPOT k 8. březnu.
Co stojí za současným boomem?Spotify SA , evropská digitální hudební streamovací služba, se konečně vrátila na zem. Psal jsem o tom koncem března loňského roku a ukázal, že akcie SPOT jsou prostě příliš vysoko, zejména ve srovnání se Sirius XM Holdings .V polovině dne 8. března se Spotify obchodovalo s poklesem o přibližně 56 % na 132,18 USD z maxima z 1. listopadu na 300,95 USD. Od začátku roku se akcie propadly o 41 %.Ve skutečnosti mají akcie SPOTY za sebou významnou deflační událost. V porovnání se společností Sirius XM již nemá obrovskou prémii, pokud jde o poměr ceny k prodejům .Zdroj: UnsplashSpolečnost navíc ukončila rok se silnými výsledky, což jí dává dobrou výchozí pozici do budoucna.Jak si stojí společnost SpotifySpolečnost Spotify oznámila 2. února působivé výsledky za 4. čtvrtletí a rok 2021. Její celkový počet aktivních měsíčních uživatelů vzrostl během čtvrtletí o 18 % na meziroční bázi . Kromě toho její základna prémiových předplatitelů vzrostla o 16 % oproti základně podporované reklamou, která vzrostla o 19 %. Uživatelů podporovaných reklamou je nyní více než uživatelů s prémiovým předplatným, ale většina příjmů pochází z druhé skupiny.Chcete využít této příležitosti?Čtvrtletní příjmy společnosti Spotify vzrostly meziročně o 24 %, a to především díky 22% nárůstu příjmů z prémiového předplatného.Důležitější však je, že její volný peněžní tok je solidně ziskový. Spotify je jednou z rostoucího počtu firem, které ve svých výsledcích přímo uvádějí své FCF. Uvedla, že FCF za 4. čtvrtletí činil 103 milionů EUR, tj. 114,33 milionu USD. EUR , což představuje 3,83 % jejích tržeb ve výši 2,689 mld.To není příliš vysoká marže FCF, ale analytici doufají, že s rostoucími tržbami bude exponenciálně růst. V minulém čtvrtletí však společnost vydělala na FCF 99 milionů EUR při tržbách 2,5 miliardy EUR, tedy 3,95 %. To znamená, že marže FCF ve skutečnosti ve 4. čtvrtletí klesla, i když skutečný FCF mírně vzrostl.V letošním roce analytici předpokládají, že tržby vzrostou na 12,66 miliardy USD, což je o 18 % více než 10,73 miliardy USD v průběhu roku 2021. Při této vyšší úrovni tržeb je velká šance, že hotovost během roku výrazně vzroste.Co z toho vyplývá pro společnost SpotifyPředpokládejme například, že společnost dokáže během příštího roku zdvojnásobit svou marži FCF na zhruba 7,5 %. To by zvýšilo roční FCF na téměř 1 miliardu USD, .Z toho můžeme odvodit cenu Spotify. Například při typickém 3% výnosu FCF by předpokládaná tržní hodnota akcií dosáhla 31,65 miliardy USD .Zdroj: PixabayTo je 22 % nad dnešní tržní kapitalizací 26 miliard USD. To znamená, že cena akcií společnosti SPOT by měla být 1,217 x 132,18 USD, tj. 160,86 USD za akcii, tj. o 22 % vyšší než cena akcií společnosti SPOT k 8. březnu.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...