Akcie Spotify (NYSE:SPOT) zaznamenaly pokrok, ale nevidím důvod, proč by měly růst ze současných úrovní. Ze zprávy o únorových výsledcích společnosti se sídlem v Lucembursku lze vyvodit pozitiva i negativa. Celkový tah by však neměl investory nijak přesvědčit o tom, že se ceny výrazněji pohnou směrem vzhůru.
To neznamená, že by pozitiva nebyla podstatná – k těm se dostaneme za chvíli -, ale jde jen o to, že problémy Spotify budou firmu trápit i nadále. To by mělo vést k tomu, že ceny akcií půjdou minimálně v prvním čtvrtletí do strany. Začněme tím dobrým a pak se pusťme do toho špatného, přičemž je třeba poznamenat, že tentokrát to špatné převažuje nad tím dobrým.
Zdroj: Canva
Pozitiva pro akcie SPOT
Většina pozitiv pro společnost Spotify se týká aspektů růstu. Investory, kteří berou v úvahu růst počtu uživatelů Spotify a jeho vztah k růstu nejvyššího příjmu, by firma mohla velmi dobře zaujmout a koupit její akcie.
Široké metriky tuto myšlenku podporují: Celkový počet aktivních měsíčních uživatelů se do konce čtvrtého čtvrtletí roku 21 zvýšil o 18 % na 406 milionů. To je pěkná metrika, ale skutečně působivé je, že 18% nárůst počtu uživatelů se ve stejném období promítl do 24% nárůstu celkových příjmů. Jinými slovy, společnost Spotify dokázala mezi koncem roku 2020 a koncem roku 2021 získat spoustu zákazníků s vysokou hodnotou.
Ve stejném období dosáhla společnost Spotify obzvláště výrazného pokroku v růstu příjmů z reklamy. Ty se zvýšily o 40 %. Společnost se snaží zvýšit příjmy podporované reklamou, aby byla méně závislá na prémiovém předplatném jako hnací síle svého nejvyššího příjmu. Přesto i v roce 2021 vzrostly prémiové předplatné o silných 22 %, což předstihlo růst uživatelské základny firmy.
To je ale pro firmu asi tak nejlepší, jak to jen jde. Nakonec Spotify stále trápí stejné problémy.
Zdroj: Canva
Negativa pro akcie SPOT
Spotify už není stejnou společností, jakou byla v době vrcholící pandemie Covid-19. V současné době je Spotify na vrcholu. Spotřeba digitálních médií dosáhla vrcholu, protože lidé byli zavření a uvízli uvnitř. Tato prostá pravda podpořila vysoké ocenění společností na trhu, včetně Spotify. Investorům tehdy bylo jedno, že Spotify stále produkuje ztráty. Ale teď je to určitě zajímá.
Problém je v tom, že ačkoli Spotify míří správným směrem, pokud jde o ztráty, situace se nezlepšuje dostatečně rychle.
Čistá ztráta 581 milionů eur, kterou společnost vykázala v roce 2020, se do konce roku 2021 působivě zmenšila na čistou ztrátu 34 milionů eur. S těmito čistými ztrátami je však spojeno mnoho velmi negativních momentů.
Za prvé, ztráty společnosti Spotify ve 4. čtvrtletí byly obzvláště nepříjemné: Společnost v tomto čtvrtletí vykázala čistou ztrátu 39 milionů eur. Za celý rok 2021 vykázala ztrátu pouze 34 milionů eur. To znamená, že v prvních třech čtvrtletích roku 2021 byla v černých číslech, ale pak vše vrátila a ještě mnohem více.
To musí trh znepokojovat. Skutečný problém však vidím v očekávaných ztrátách do budoucna.
Společnost Spotify poskytla výhled očekávané čisté ztráty ve výši 67 milionů eur v prvním čtvrtletí. Rok 2022 nebyl k technologickým akciím přívětivý. Ale i kdyby se to okamžitě změnilo a technologické akcie se vrátily do módy, není to dobré. Ztráty se postupně zvyšují, nebo se to alespoň očekává.
Zdroj: Getty Images
Co dělat
Proto by akcie společnosti SPOT měly zůstat v prvním čtvrtletí přinejlepším beze změny. Nic nenasvědčuje tomu, že by nyní vypadaly atraktivně. Alespoň ne z toho, co vidím ve zprávě o výsledcích. Společnost stále prodělává a poskytla pokyny, které naznačují, že tomu tak bude i nadále.
Společnost bude muset zvýšit příjmy z reklamy prostřednictvím rozhlasového vysílání a získat větší procento příjmů v poměru k předplatnému. Až prokáže, že se při tom může přiblížit ziskovosti, pak stojí za to se na ni podívat. Do té doby se jedná o růstovou akcii, které chybí pozitivní nálada na trhu.
Akcie Spotify zaznamenaly pokrok, ale nevidím důvod, proč by měly růst ze současných úrovní. Ze zprávy o únorových výsledcích společnosti se sídlem v Lucembursku lze vyvodit pozitiva i negativa. Celkový tah by však neměl investory nijak přesvědčit o tom, že se ceny výrazněji pohnou směrem vzhůru.To neznamená, že by pozitiva nebyla podstatná – k těm se dostaneme za chvíli -, ale jde jen o to, že problémy Spotify budou firmu trápit i nadále. To by mělo vést k tomu, že ceny akcií půjdou minimálně v prvním čtvrtletí do strany. Začněme tím dobrým a pak se pusťme do toho špatného, přičemž je třeba poznamenat, že tentokrát to špatné převažuje nad tím dobrým.Zdroj: CanvaPozitiva pro akcie SPOTVětšina pozitiv pro společnost Spotify se týká aspektů růstu. Investory, kteří berou v úvahu růst počtu uživatelů Spotify a jeho vztah k růstu nejvyššího příjmu, by firma mohla velmi dobře zaujmout a koupit její akcie.Široké metriky tuto myšlenku podporují: Celkový počet aktivních měsíčních uživatelů se do konce čtvrtého čtvrtletí roku 21 zvýšil o 18 % na 406 milionů. To je pěkná metrika, ale skutečně působivé je, že 18% nárůst počtu uživatelů se ve stejném období promítl do 24% nárůstu celkových příjmů. Jinými slovy, společnost Spotify dokázala mezi koncem roku 2020 a koncem roku 2021 získat spoustu zákazníků s vysokou hodnotou.Ve stejném období dosáhla společnost Spotify obzvláště výrazného pokroku v růstu příjmů z reklamy. Ty se zvýšily o 40 %. Společnost se snaží zvýšit příjmy podporované reklamou, aby byla méně závislá na prémiovém předplatném jako hnací síle svého nejvyššího příjmu. Přesto i v roce 2021 vzrostly prémiové předplatné o silných 22 %, což předstihlo růst uživatelské základny firmy.Chcete využít této příležitosti?To je ale pro firmu asi tak nejlepší, jak to jen jde. Nakonec Spotify stále trápí stejné problémy.Zdroj: CanvaNegativa pro akcie SPOTSpotify už není stejnou společností, jakou byla v době vrcholící pandemie Covid-19. V současné době je Spotify na vrcholu. Spotřeba digitálních médií dosáhla vrcholu, protože lidé byli zavření a uvízli uvnitř. Tato prostá pravda podpořila vysoké ocenění společností na trhu, včetně Spotify. Investorům tehdy bylo jedno, že Spotify stále produkuje ztráty. Ale teď je to určitě zajímá.Problém je v tom, že ačkoli Spotify míří správným směrem, pokud jde o ztráty, situace se nezlepšuje dostatečně rychle.Čistá ztráta 581 milionů eur, kterou společnost vykázala v roce 2020, se do konce roku 2021 působivě zmenšila na čistou ztrátu 34 milionů eur. S těmito čistými ztrátami je však spojeno mnoho velmi negativních momentů.Za prvé, ztráty společnosti Spotify ve 4. čtvrtletí byly obzvláště nepříjemné: Společnost v tomto čtvrtletí vykázala čistou ztrátu 39 milionů eur. Za celý rok 2021 vykázala ztrátu pouze 34 milionů eur. To znamená, že v prvních třech čtvrtletích roku 2021 byla v černých číslech, ale pak vše vrátila a ještě mnohem více.To musí trh znepokojovat. Skutečný problém však vidím v očekávaných ztrátách do budoucna.Společnost Spotify poskytla výhled očekávané čisté ztráty ve výši 67 milionů eur v prvním čtvrtletí. Rok 2022 nebyl k technologickým akciím přívětivý. Ale i kdyby se to okamžitě změnilo a technologické akcie se vrátily do módy, není to dobré. Ztráty se postupně zvyšují, nebo se to alespoň očekává.Zdroj: Getty ImagesCo dělatProto by akcie společnosti SPOT měly zůstat v prvním čtvrtletí přinejlepším beze změny. Nic nenasvědčuje tomu, že by nyní vypadaly atraktivně. Alespoň ne z toho, co vidím ve zprávě o výsledcích. Společnost stále prodělává a poskytla pokyny, které naznačují, že tomu tak bude i nadále.Společnost bude muset zvýšit příjmy z reklamy prostřednictvím rozhlasového vysílání a získat větší procento příjmů v poměru k předplatnému. Až prokáže, že se při tom může přiblížit ziskovosti, pak stojí za to se na ni podívat. Do té doby se jedná o růstovou akcii, které chybí pozitivní nálada na trhu.