Luxusních hodinek je stále nedostatek, říká přední prodejce Rolex
Zapomeňte na obavy z poptávky vyvolané inflací a zpomalující se ekonomikou, pro největšího britského prodejce hodinek Rolex je stále největším problémem nedostatek špičkových hodinek.
Poptávka po většině hodinek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe již dlouho převyšuje nabídku, ale nyní se problém rozšiřuje i na další špičkové značky, včetně Zenith, Omega a IWC, uvedl Brian Duffy, výkonný ředitel společnosti Watches of Switzerland Group Plc.
„Mnohé z toho, co prodáváme, nemůžeme v první řadě sehnat,“ řekl Duffy v rozhovoru. „Celé odvětví se vyznačuje větší poptávkou než nabídkou.“
Tři čtvrtiny prodejů prodejce podle hodnoty probíhají tak, že se zákazníci dostanou na čekací listiny, protože hodinky, které chtějí, nejsou na skladě. Hodinky Watches of Switzerland stále přidávají více lidí na čekací listiny, než kolik jich odebírají – takže je prodejce dobře izolován od ekonomického zpomalení, řekl Duffy.
„I kdyby došlo k ovlivnění poptávky, bude trvat dlouho, než to pocítíme,“ řekl.
Zdroj: Unsplash
Společnost Watches of Switzerland je největším prodejcem značky Rolex ve Spojeném království a patří mezi největší prodejce v USA, její podíl na trhu se odhaduje na 9 %. Duffy uvedl, že jeho prodejny se snaží udržet na skladě chronografy Zenith, pilotní hodinky IWC a modely Seamaster a Speedmaster značky Omega s motivem Jamese Bonda.
„Omegy se nemůžeme nabažit. Všechny nové výrobky,“ řekl Duffy.
Generální ředitel uvedl, že očekává, že se zvýší nabídka hodinek Tudor, kterých má prodejce v současné době nedostatek.
Strategie společnosti Watches of Switzerland spočívá v rozšiřování jejího maloobchodního zastoupení, aby měla větší vliv při získávání dodávek od švýcarských výrobců hodinek. Ve fiskálním roce 2022 zvýšila v USA tržby v obchodech a na internetu o 48 % na 428 milionů liber.
„Mohli jsme růst ještě více, kdybychom měli větší dodávky,“ řekl Duffy.
Ceny hodinek se letos již zvýšily v průměru o 4 až 5 % a Duffy uvedl, že neočekává, že by značky v roce 2022 realizovaly další výrazné zvýšení.
Zdroj: Unsplash
Prodej luxusních hodinek během pandemie prudce vzrostl, protože domácí spotřebitelé, kteří měli dostatek peněz, si pořídili hodinky Rolex a další hodinky, čímž ceny mnoha modelů z druhé ruky prudce vzrostly. Nyní začaly ceny nejžádanějších hodinek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na sekundárním trhu klesat, protože se propadly akcie a ocenění kryptoměn.
Zisk se zdvojnásobuje
Společnost ve čtvrtek vykázala za 12 měsíců končících 1. květnem zisk před zdaněním ve výši 126 milionů liber, což je téměř dvojnásobek zisku z předchozího roku.
K rekordním výsledkům přispěla Velká Británie, její domovský trh, kde tržby vzrostly o 36 %. Jakékoli narušení způsobené pandemií je již „z velké části za námi“, uvedla společnost.
Maloobchodní řetězec zopakoval svou prognózu tržeb na tento fiskální rok ve výši 1,45 až 1,50 miliardy liber, stejně jako svůj výhled ziskovosti.
Poptávka po většině hodinek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe již dlouho převyšuje nabídku, ale nyní se problém rozšiřuje i na další špičkové značky, včetně Zenith, Omega a IWC, uvedl Brian Duffy, výkonný ředitel společnosti Watches of Switzerland Group Plc.„Mnohé z toho, co prodáváme, nemůžeme v první řadě sehnat,“ řekl Duffy v rozhovoru. „Celé odvětví se vyznačuje větší poptávkou než nabídkou.“Tři čtvrtiny prodejů prodejce podle hodnoty probíhají tak, že se zákazníci dostanou na čekací listiny, protože hodinky, které chtějí, nejsou na skladě. Hodinky Watches of Switzerland stále přidávají více lidí na čekací listiny, než kolik jich odebírají – takže je prodejce dobře izolován od ekonomického zpomalení, řekl Duffy.„I kdyby došlo k ovlivnění poptávky, bude trvat dlouho, než to pocítíme,“ řekl.Zdroj: UnsplashSpolečnost Watches of Switzerland je největším prodejcem značky Rolex ve Spojeném království a patří mezi největší prodejce v USA, její podíl na trhu se odhaduje na 9 %. Duffy uvedl, že jeho prodejny se snaží udržet na skladě chronografy Zenith, pilotní hodinky IWC a modely Seamaster a Speedmaster značky Omega s motivem Jamese Bonda.„Omegy se nemůžeme nabažit. Všechny nové výrobky,“ řekl Duffy.Chcete využít této příležitosti?Generální ředitel uvedl, že očekává, že se zvýší nabídka hodinek Tudor, kterých má prodejce v současné době nedostatek.Strategie společnosti Watches of Switzerland spočívá v rozšiřování jejího maloobchodního zastoupení, aby měla větší vliv při získávání dodávek od švýcarských výrobců hodinek. Ve fiskálním roce 2022 zvýšila v USA tržby v obchodech a na internetu o 48 % na 428 milionů liber.„Mohli jsme růst ještě více, kdybychom měli větší dodávky,“ řekl Duffy. Ceny hodinek se letos již zvýšily v průměru o 4 až 5 % a Duffy uvedl, že neočekává, že by značky v roce 2022 realizovaly další výrazné zvýšení.Zdroj: UnsplashProdej luxusních hodinek během pandemie prudce vzrostl, protože domácí spotřebitelé, kteří měli dostatek peněz, si pořídili hodinky Rolex a další hodinky, čímž ceny mnoha modelů z druhé ruky prudce vzrostly. Nyní začaly ceny nejžádanějších hodinek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na sekundárním trhu klesat, protože se propadly akcie a ocenění kryptoměn.Společnost ve čtvrtek vykázala za 12 měsíců končících 1. květnem zisk před zdaněním ve výši 126 milionů liber, což je téměř dvojnásobek zisku z předchozího roku.K rekordním výsledkům přispěla Velká Británie, její domovský trh, kde tržby vzrostly o 36 %. Jakékoli narušení způsobené pandemií je již „z velké části za námi“, uvedla společnost.Maloobchodní řetězec zopakoval svou prognózu tržeb na tento fiskální rok ve výši 1,45 až 1,50 miliardy liber, stejně jako svůj výhled ziskovosti.