Mohou vedoucí pracovníci zvládnout rozpor mezi duševním zdravím a výkonem práce?
Spoluzakladatelé telezdravotnické společnosti Options MD podrobně popisují, jak odstranit propast mezi zaměstnanci a manažery při řešení duševního zdraví v práci.
Mezi zaměstnanci a zaměstnavateli existuje obrovský rozpor, pokud jde o diskuse o duševním zdraví. Jak si lze představit, míra výskytu deprese od začátku COVID-19 prudce vzrostla o 25 % a postihuje 21 milionů dospělých Američanů.
Tento výskyt v populaci i v kultuře (viz exploze technologických startupů zaměřených na duševní zdraví) však na oplátku vedl ke zvýšené míře otevřenosti v oblasti duševního zdraví. Podle Americké psychologické asociace se 87 % Američanů shoduje na tom, že mít duševní poruchu není nic, za co by se měli stydět.
I přes tuto měnící se míru stigmatizace však klinická deprese podle Mental Health America stále stojí americkou ekonomiku více než 51 miliard dolarů v podobě absencí na pracovišti a ztrát produktivity. Tato rostoucí daň podtrhuje špatnou komunikaci mezi zaměstnanci – kteří se stále necítí být oprávněni být zranitelní – a zaměstnavateli, kteří se často spoléhají na opožděné, provizorní reakce na tyto obavy.
To nás neuvěřitelně zasahuje, protože jsme profesionálové, kteří zažili depresi a úzkost ve vysoce stresujícím firemním prostředí. Snášeli jsme fasádu toho, že si vše udržujeme pohromadě za odměnu v podobě vzestupu po firemním žebříčku. Bohužel, tato touha podávat trvale výkony na nejvyšší úrovni a nepříjemný pocit zranitelnosti z přiznání našeho boje vyústily v tiché záchvaty paniky v kabince na toaletě, migrény tak silné, že jsme museli pracovat se zhasnutým světlem, a nakonec v odchod z našich pozic.
Když se nyní zamýšlíme nad svými zkušenostmi z pohledu zakladatelů a nakonec i zaměstnavatelů, jsme nuceni se s touto propastí vyrovnat a přemýšlet o tom, jak se nejlépe vyrovnat s depresí v práci a jak nejlépe podpořit a nadále motivovat zaměstnance, kteří jí trpí.
Jednou z největších výzev pro zaměstnance, kteří mají těžký týden s depresí, je zajistit, abyste si správně stanovili priority a depriority, abyste byli schopni co nejlépe splnit požadavky svého nadřízeného (což je polovina úspěchu při orientaci v náročném firemním prostředí). Protože soustředění může při řešení psychických potíží často ochabnout, sestavovali bychom seznamy priorit, abychom zajistili, že minimálně splníme položky potřebné k tomu, abychom alespoň udrželi pracovní tempo. Tato cvičení také poskytují psychologický přínos v podobě pocitu, že jste během dne dosáhli drobných úspěchů. Ačkoli se to snáze řekne, než udělá, nejdůležitější bylo, abychom byli realističtí sami k sobě, pokud jde o naše schopnosti, tím, že jsme si dali dostatek času na splnění těchto úkolů s vědomím, že nás může zpomalit těžký týden.
Jako vedoucí pracovníci si musíte uvědomit, že vzhledem k tomu, že deprese může způsobit, že se pracovní zátěž může zdát ohromující nebo příliš složitá, je na vás, abyste se ujistili, že se práce současně plní, ale že také podporujete pohodu našich zaměstnanců. Umožněte zaměstnancům, aby se cítili schopnější plnit požadavky tím, že větší projekty rozdělíte na zvládnutelnější části. To nejenže posiluje sebedůvěru tím, že pomáhá zaměstnancům zažít úspěch, ale umožňuje to manažerovi lepší přehled o tom, jak projekt postupuje, takže si je vědom toho, zda budou dodrženy očekávané termíny, nebo bude třeba přijmout alternativní opatření, aby se rychlost projektu nezvyšovala. Výzkumy ukazují, že kratší termíny vytvářejí vyšší úroveň produktivity a dodržování termínů.
ZAMĚŘIT SE NA DOPAD MÍSTO NA PRACOVNÍ DOBU
Zdroj: Unsplash
Deprese ovlivňuje úroveň energie člověka, jeho spánkové návyky a dobu, kdy může být produktivní. To znamená, že jejich ideální pracovní rozvrh může vypadat jinak než typická pracovní doba od devíti do pěti. Mnoho lidí s depresí má například problém vstát z postele, což jim ztěžuje ranní vstávání. V důsledku toho mnoho lidí s depresí, které známe, záměrně vyhledává pracovní příležitosti s flexibilní pracovní dobou, aby mohli být co nejvýkonnější ve svém vlastním tempu. Výzkum ukázal, že tato flexibilita může skutečně zvýšit produktivitu.
Doporučujeme, aby se manažeři zaměřili na vliv zaměstnance místo na jeho pracovní dobu. Přesto by měly být termíny stále prosazovány a dodržovány, protože základní struktura je prospěšná. Jeden náš zaměstnanec měl nedávno několik dní v týdnu nedostatek energie, ale pak se cítil lépe a pracoval celý víkend, aby dokončil projekt včas k pondělnímu termínu.
Na druhou stranu musí mít zaměstnanci silné komunikační dovednosti, aby dokázali zvládnout očekávání vůči manažerům. Jako zaměstnanec máte povinnost informovat svého nadřízeného o svém pokroku. Obvykle postačí prosté „Dnes jsem nebyl schopen na zprávě pokročit tak, jak bych doufal, ale stále jsem na dobré cestě ji dokončit do úterý, jak jsme se dohodli“.
Mezi zaměstnanci a zaměstnavateli existuje obrovský rozpor, pokud jde o diskuse o duševním zdraví. Jak si lze představit, míra výskytu deprese od začátku COVID-19 prudce vzrostla o 25 % a postihuje 21 milionů dospělých Američanů.Tento výskyt v populaci i v kultuře však na oplátku vedl ke zvýšené míře otevřenosti v oblasti duševního zdraví. Podle Americké psychologické asociace se 87 % Američanů shoduje na tom, že mít duševní poruchu není nic, za co by se měli stydět.I přes tuto měnící se míru stigmatizace však klinická deprese podle Mental Health America stále stojí americkou ekonomiku více než 51 miliard dolarů v podobě absencí na pracovišti a ztrát produktivity. Tato rostoucí daň podtrhuje špatnou komunikaci mezi zaměstnanci – kteří se stále necítí být oprávněni být zranitelní – a zaměstnavateli, kteří se často spoléhají na opožděné, provizorní reakce na tyto obavy.To nás neuvěřitelně zasahuje, protože jsme profesionálové, kteří zažili depresi a úzkost ve vysoce stresujícím firemním prostředí. Snášeli jsme fasádu toho, že si vše udržujeme pohromadě za odměnu v podobě vzestupu po firemním žebříčku. Bohužel, tato touha podávat trvale výkony na nejvyšší úrovni a nepříjemný pocit zranitelnosti z přiznání našeho boje vyústily v tiché záchvaty paniky v kabince na toaletě, migrény tak silné, že jsme museli pracovat se zhasnutým světlem, a nakonec v odchod z našich pozic.Když se nyní zamýšlíme nad svými zkušenostmi z pohledu zakladatelů a nakonec i zaměstnavatelů, jsme nuceni se s touto propastí vyrovnat a přemýšlet o tom, jak se nejlépe vyrovnat s depresí v práci a jak nejlépe podpořit a nadále motivovat zaměstnance, kteří jí trpí.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashJednou z největších výzev pro zaměstnance, kteří mají těžký týden s depresí, je zajistit, abyste si správně stanovili priority a depriority, abyste byli schopni co nejlépe splnit požadavky svého nadřízeného . Protože soustředění může při řešení psychických potíží často ochabnout, sestavovali bychom seznamy priorit, abychom zajistili, že minimálně splníme položky potřebné k tomu, abychom alespoň udrželi pracovní tempo. Tato cvičení také poskytují psychologický přínos v podobě pocitu, že jste během dne dosáhli drobných úspěchů. Ačkoli se to snáze řekne, než udělá, nejdůležitější bylo, abychom byli realističtí sami k sobě, pokud jde o naše schopnosti, tím, že jsme si dali dostatek času na splnění těchto úkolů s vědomím, že nás může zpomalit těžký týden.Jako vedoucí pracovníci si musíte uvědomit, že vzhledem k tomu, že deprese může způsobit, že se pracovní zátěž může zdát ohromující nebo příliš složitá, je na vás, abyste se ujistili, že se práce současně plní, ale že také podporujete pohodu našich zaměstnanců. Umožněte zaměstnancům, aby se cítili schopnější plnit požadavky tím, že větší projekty rozdělíte na zvládnutelnější části. To nejenže posiluje sebedůvěru tím, že pomáhá zaměstnancům zažít úspěch, ale umožňuje to manažerovi lepší přehled o tom, jak projekt postupuje, takže si je vědom toho, zda budou dodrženy očekávané termíny, nebo bude třeba přijmout alternativní opatření, aby se rychlost projektu nezvyšovala. Výzkumy ukazují, že kratší termíny vytvářejí vyšší úroveň produktivity a dodržování termínů.Zdroj: UnsplashDeprese ovlivňuje úroveň energie člověka, jeho spánkové návyky a dobu, kdy může být produktivní. To znamená, že jejich ideální pracovní rozvrh může vypadat jinak než typická pracovní doba od devíti do pěti. Mnoho lidí s depresí má například problém vstát z postele, což jim ztěžuje ranní vstávání. V důsledku toho mnoho lidí s depresí, které známe, záměrně vyhledává pracovní příležitosti s flexibilní pracovní dobou, aby mohli být co nejvýkonnější ve svém vlastním tempu. Výzkum ukázal, že tato flexibilita může skutečně zvýšit produktivitu.Doporučujeme, aby se manažeři zaměřili na vliv zaměstnance místo na jeho pracovní dobu. Přesto by měly být termíny stále prosazovány a dodržovány, protože základní struktura je prospěšná. Jeden náš zaměstnanec měl nedávno několik dní v týdnu nedostatek energie, ale pak se cítil lépe a pracoval celý víkend, aby dokončil projekt včas k pondělnímu termínu.Na druhou stranu musí mít zaměstnanci silné komunikační dovednosti, aby dokázali zvládnout očekávání vůči manažerům. Jako zaměstnanec máte povinnost informovat svého nadřízeného o svém pokroku. Obvykle postačí prosté „Dnes jsem nebyl schopen na zprávě pokročit tak, jak bych doufal, ale stále jsem na dobré cestě ji dokončit do úterý, jak jsme se dohodli“.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...