V té době byl Ford považován za zaostalý v odvětví, pokud jde o plně elektrická a autonomní vozidla, konektivitu a software. Jeho sdělení a plány byly pro Wall Street nejasné, což způsobilo pád akcií.
O dva roky později šedesátiletý Farley své sliby do značné míry splnil díky probíhajícímu plánu transformace společnosti Ford+, ale stále je na čem pracovat.
Restrukturalizoval provoz a do značné míry přivedl Wall Street zpět na stranu automobilky poprvé od doby, kdy Alan Mulally – jemuž se připisují zásluhy za záchranu automobilky před bankrotem v roce 2009 – před osmi lety odstoupil z funkce generálního ředitele. Akcie Fordu vzrostly od Farleyho nástupu do funkce o 70 %, a to i přes nedávný pokles.
Zdroj: Shutterstock
„Pro nás a celý tým je důležité dosahovat dobrých obchodních výsledků,“ řekl Farley v srpnu 2020, kdy byl oznámen jako nastupující generální ředitel, pro CNBC. „Co se týče komunikace s Wall Street… jedním z nejdůležitějších závazků, které jako tým přijímáme, je jasný a konkrétní plán pro společnost a její transformaci.“
Oba Farleyho předchůdci – Jim Hackett a Mark Fields – opustili automobilku v souvislosti s nevalnými cenami akcií a neschopností vytvořit důvěru v automobilku na Wall Street. Za Hacketta, bývalého generálního ředitele nábytkářské společnosti Steelcase, klesla cena akcií Fordu o 40 %.
Jak ale Farley běžně říká, automobilka je stále na začátku svého transformačního plánu Ford+ a přechodu odvětví na elektromobily, což pravděpodobně představuje zlepšení akcií pod Farleyho vedením, ale také jejich nedávný pokles v rámci většího poklesu trhu. Akcie Fordu dosáhly na začátku roku desetiletého maxima přes 25 dolarů za akcii, ale od svého lednového maxima klesly přibližně o 56 %.
Přetrvávají pochybnosti o výhledu automobilového průmyslu i o schopnosti Fordu realizovat své plány. Společnost se i nadále potýká s problémy při uvádění vozů na trh, s náklady na záruky a s dodavatelskými řetězci, což jsou všechno věci, které Farley slíbil napravit, když se stal generálním ředitelem.
„Klíčová rizika našeho názoru se týkají schopnosti Fordu ziskově se přeorientovat na růstové oblasti, jako jsou elektromobily a AV, automobilového cyklu, tržního podílu a marží (jak tlak na marže v době poklesu, tak dlouhodobější růst marží díky specifickým iniciativám společnosti),“ uvedl minulý týden ve zprávě pro investory analytik Goldman Sachs Mark Delaney.
Společnost nedávno překvapila Wall Street tím, že před zveřejněním části své zprávy o výsledcích za třetí čtvrtletí varovala investory před neočekávanými náklady na dodavatele ve výši 1 miliardy USD. Od té doby se akcie společnosti propadly o více než 23 %, včetně největšího denního poklesu za posledních 11 let den po tomto oznámení.
Zdroj: Getty Images
„Myslím, že největší věc, kterou udělal, je, že trh opět uvěřil Fordu. Tato víra je nyní možná pozastavena, dokud neprokáže, že dokáže splnit celoroční výhled na rok 2022 ve světle předběžného oznámení za 3. čtvrtletí, které nebylo vůbec dobře přijato,“ řekl pro CNBC analytik společnosti Morningstar David Whiston, který se přidal k dalším analytikům.
Whiston popisuje Farleyho jako „přímočarého komunikátora“, který se „nebojí přijmout některé odvážné kroky“, jako je interní oddělení tradičních a elektrických vozidel společnosti Ford, zvýšení investic do elektrických vozidel na 50 miliard USD do roku 2025 a snižování nákladů a počtu zaměstnanců.
„Je to také „chlapík od aut“, což se mi líbí, protože má vášeň pro produkt, což pomáhá získat vozidla jako Mach-E na rozdíl od mizerného (ekonomického skříňového elektromobilu na baterie), který nikdo nechce,“ řekl Whiston a poté dodal, že by rád viděl méně svolávání a zlepšení nákladů na záruky. „Ale myslím, že Ford je s Farleym v čele ve skvělých rukou.“
Podle průměrných odhadů analytiků sestavených společností FactSet jsou akcie Fordu hodnoceny jako převážené s cílovou cenou 16,12 USD, což je zhruba o 4 USD více než jejich současná cena.
Zde jsou nejlepší a nejhorší dny akcií během dosavadního působení Farleyho ve funkci generálního ředitele:
4. ledna 2022, +11,7 %: Ford oznámil plány na téměř zdvojnásobení roční výrobní kapacity svého elektrického pickupu F-150 na 150 000 vozů ročně v továrně v Michiganu.
10. prosince 2021, +9,6 %: Farley říká v pořadu CNBC Investing Club with Jim Cramer, že společnost uzavřela rezervace na svůj elektrický model F-150 Lightning poté, co překonala hranici 200 000 kusů.
28. října 2021, +8,7 %: Ford téměř zdvojnásobuje očekávání Wall Street ohledně zisku a mírně překonává odhady tržeb za třetí čtvrtletí, což automobilku vede k tomu, že podruhé za poslední rok zvyšuje svůj roční výhled.
20. září 2022, -12,3 %: Ford předběžně zveřejňuje část své zprávy o výsledcích za třetí čtvrtletí a varuje investory před neočekávanými náklady na dodavatele ve výši 1 miliardy USD.
4. února 2022, -9,7 %: Ford výrazně zaostává za očekáváním Wall Street ohledně zisku za čtvrté čtvrtletí a mírně zaostává i v oblasti tržeb.
29. dubna 2021, -9,4 %: Ford ohromí Wall Street svými výsledky za první čtvrtletí, ale nevýrazný výhled společnosti na celý rok investory a analytiky překvapí, ba dokonce zmate.
V té době byl Ford považován za zaostalý v odvětví, pokud jde o plně elektrická a autonomní vozidla, konektivitu a software. Jeho sdělení a plány byly pro Wall Street nejasné, což způsobilo pád akcií.O dva roky později šedesátiletý Farley své sliby do značné míry splnil díky probíhajícímu plánu transformace společnosti Ford+, ale stále je na čem pracovat.Restrukturalizoval provoz a do značné míry přivedl Wall Street zpět na stranu automobilky poprvé od doby, kdy Alan Mulally – jemuž se připisují zásluhy za záchranu automobilky před bankrotem v roce 2009 – před osmi lety odstoupil z funkce generálního ředitele. Akcie Fordu vzrostly od Farleyho nástupu do funkce o 70 %, a to i přes nedávný pokles.Zdroj: Shutterstock„Pro nás a celý tým je důležité dosahovat dobrých obchodních výsledků,“ řekl Farley v srpnu 2020, kdy byl oznámen jako nastupující generální ředitel, pro CNBC. „Co se týče komunikace s Wall Street… jedním z nejdůležitějších závazků, které jako tým přijímáme, je jasný a konkrétní plán pro společnost a její transformaci.“Oba Farleyho předchůdci – Jim Hackett a Mark Fields – opustili automobilku v souvislosti s nevalnými cenami akcií a neschopností vytvořit důvěru v automobilku na Wall Street. Za Hacketta, bývalého generálního ředitele nábytkářské společnosti Steelcase, klesla cena akcií Fordu o 40 %.Jak ale Farley běžně říká, automobilka je stále na začátku svého transformačního plánu Ford+ a přechodu odvětví na elektromobily, což pravděpodobně představuje zlepšení akcií pod Farleyho vedením, ale také jejich nedávný pokles v rámci většího poklesu trhu. Akcie Fordu dosáhly na začátku roku desetiletého maxima přes 25 dolarů za akcii, ale od svého lednového maxima klesly přibližně o 56 %.Chcete využít této příležitosti?Přetrvávají pochybnosti o výhledu automobilového průmyslu i o schopnosti Fordu realizovat své plány. Společnost se i nadále potýká s problémy při uvádění vozů na trh, s náklady na záruky a s dodavatelskými řetězci, což jsou všechno věci, které Farley slíbil napravit, když se stal generálním ředitelem.„Klíčová rizika našeho názoru se týkají schopnosti Fordu ziskově se přeorientovat na růstové oblasti, jako jsou elektromobily a AV, automobilového cyklu, tržního podílu a marží ,“ uvedl minulý týden ve zprávě pro investory analytik Goldman Sachs Mark Delaney.Společnost nedávno překvapila Wall Street tím, že před zveřejněním části své zprávy o výsledcích za třetí čtvrtletí varovala investory před neočekávanými náklady na dodavatele ve výši 1 miliardy USD. Od té doby se akcie společnosti propadly o více než 23 %, včetně největšího denního poklesu za posledních 11 let den po tomto oznámení.Zdroj: Getty Images„Myslím, že největší věc, kterou udělal, je, že trh opět uvěřil Fordu. Tato víra je nyní možná pozastavena, dokud neprokáže, že dokáže splnit celoroční výhled na rok 2022 ve světle předběžného oznámení za 3. čtvrtletí, které nebylo vůbec dobře přijato,“ řekl pro CNBC analytik společnosti Morningstar David Whiston, který se přidal k dalším analytikům.Whiston popisuje Farleyho jako „přímočarého komunikátora“, který se „nebojí přijmout některé odvážné kroky“, jako je interní oddělení tradičních a elektrických vozidel společnosti Ford, zvýšení investic do elektrických vozidel na 50 miliard USD do roku 2025 a snižování nákladů a počtu zaměstnanců.„Je to také „chlapík od aut“, což se mi líbí, protože má vášeň pro produkt, což pomáhá získat vozidla jako Mach-E na rozdíl od mizerného , který nikdo nechce,“ řekl Whiston a poté dodal, že by rád viděl méně svolávání a zlepšení nákladů na záruky. „Ale myslím, že Ford je s Farleym v čele ve skvělých rukou.“Podle průměrných odhadů analytiků sestavených společností FactSet jsou akcie Fordu hodnoceny jako převážené s cílovou cenou 16,12 USD, což je zhruba o 4 USD více než jejich současná cena.Zde jsou nejlepší a nejhorší dny akcií během dosavadního působení Farleyho ve funkci generálního ředitele:4. ledna 2022, +11,7 %: Ford oznámil plány na téměř zdvojnásobení roční výrobní kapacity svého elektrického pickupu F-150 na 150 000 vozů ročně v továrně v Michiganu.10. prosince 2021, +9,6 %: Farley říká v pořadu CNBC Investing Club with Jim Cramer, že společnost uzavřela rezervace na svůj elektrický model F-150 Lightning poté, co překonala hranici 200 000 kusů.28. října 2021, +8,7 %: Ford téměř zdvojnásobuje očekávání Wall Street ohledně zisku a mírně překonává odhady tržeb za třetí čtvrtletí, což automobilku vede k tomu, že podruhé za poslední rok zvyšuje svůj roční výhled.20. září 2022, -12,3 %: Ford předběžně zveřejňuje část své zprávy o výsledcích za třetí čtvrtletí a varuje investory před neočekávanými náklady na dodavatele ve výši 1 miliardy USD.4. února 2022, -9,7 %: Ford výrazně zaostává za očekáváním Wall Street ohledně zisku za čtvrté čtvrtletí a mírně zaostává i v oblasti tržeb.29. dubna 2021, -9,4 %: Ford ohromí Wall Street svými výsledky za první čtvrtletí, ale nevýrazný výhled společnosti na celý rok investory a analytiky překvapí, ba dokonce zmate.