Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

5 chyb, kterých se lidé dopouštějí při rozhovorech s vedoucími pracovníky

V nové ekonomice se mění tolik aspektů kultury na pracovišti, ale jeden konkrétní postup zůstává pro funkčnost každé organizace zásadní: komunikace.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
5 prosince, 2022
5 min. čtení
woman sitting in front of laptop

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

V době, kdy jednotliví zaměstnanci bojují o vyjádření a prokázání své hodnoty, pomůže způsob, jakým budou jednat s vedoucími pracovníky, diktovat jejich kariérní dráhu. Naučit se komunikovat na této úrovni však může být jedním z nejjemnějších a nejnáročnějších aspektů profesního rozvoje.

Existuje přímočarý a jednoduchý postup, přesto většina lidí ignoruje možnost promyšlené přípravy. Dodržení několika základních kroků může zásadně změnit směr efektivní komunikace na úrovni C-suite. Zvládnutí této dovednosti staví zaměstnance do pozice důvěryhodného partnera pro myšlení a produktivitu vedoucího pracovníka, což zvyšuje pravděpodobnost, že bude od zmíněného zaměstnance vyžadovat spolupráci. Vedoucí pracovníci, stejně jako kdokoli jiný, jsou přitahováni k těm, které mají rádi a kterých si váží, což vytváří základ pro organické příležitosti a povýšení. Silná a efektivní komunikace je skvělým způsobem, jak toho dosáhnout.

Pojďme to ještě více rozložit na praktické důsledky. Je důležité mít přehled o komunikačním modelu: Existuje odesílatel informací, který nese odpovědnost za předání informací způsobem, kterému příjemce rozumí. Zde je několik častých chyb, kterých se jednotlivci při předávání těchto informací dopouštějí, a jak se jim vyhnout.

POSKYTOVÁNÍ PŘÍLIŠ VELKÉHO MNOŽSTVÍ PODROBNOSTÍ

Vedoucí pracovníci na úrovni C se často nezatěžují – a ani nevyžadují – stejnou mírou podrobnosti jako pracovníci na nižších úrovních organizace. Protože pracují na vyšší úrovni a sledují celopodnikové problémy, každá konverzace, která se ponoří do detailů, rychle ztroskotá. Komunikace musí zůstat na vysoké úrovni a strategická. Detaily často obsahují relevantní údaje potřebné k efektivnímu rozhodování, ale schopnost pochopit širší souvislosti a odfiltrovat irelevantní informace leží na bedrech pracovníka.

Úkolem v tomto případě je pokusit se myslet jako vedoucí pracovník. Zaujmout širší pohled na dané téma, abyste je nakonec dovedli k rozhodnutí. Ano, zaměstnanec má k dispozici všechny podrobnosti, ale jeho úkolem při komunikaci je rychle a jednoduše identifikovat to podstatné.

Taller Bloc
Zdroj: Unsplash

NEMÍT VYHRANĚNÝ POSTOJ NEBO NÁZOR

Předpokládejme, že se zaměstnanci podařilo odfiltrovat nepotřebné detaily. Nyní musí mít jasný názor na to, co se má stát se sdělovanými informacemi, včetně všech vhodných následných kroků.

Advertisement

Vedoucí pracovníci okamžitě vycítí nedostatek přesvědčivosti ve vyprávění, což zaměstnance automaticky připraví o jakoukoli naději na platnost. Neignorujte však možnost, že existuje širší obraz, do kterého zaměstnanec nemusí být zasvěcen, a možnost, že vedoucí pracovník nabídne perspektivu, která by mohla ovlivnit stávající názor. Sebevědomě vyjádřete svůj názor a poskytněte potřebnou podporu stručným způsobem.

Chcete využít této příležitosti?

PODCEŇOVÁNÍ OTÁZEK A VÝZEV

Komunikovat znamená dávat a brát. Mnoho lidí dělá tu chybu, že se soustředí pouze na prezentaci a ignoruje následky, které plynou z možných otázek, námitek nebo výzev ze strany vedoucího pracovníka. Předvídejte jejich otázky, abyste prokázali důkladnou přípravu, a mějte připravené odpovědi. Nejenže tím vybudujete důvěru, ale naznačuje to schopnost nahlížet na situaci z komplexní a na řešení orientované perspektivy – mít pevný názor s vědomím, že alternativní pohledy jej mohou zpochybnit.

S ohledem na nejčastější chyby, kterých se dopouštíte při pokusech o komunikaci s vedoucími pracovníky z řad C-suite, existuje několik metod, které zajistí, že komunikace bude efektivní a záměrná.

NEPŘIPRAVENOST

Příprava je klíčová. Známý je citát Marka Twaina, který zní: „Omlouvám se, že vám píšu dlouhý dopis, ale neměl jsem čas napsat krátký“. Efektivní komunikace vyžaduje čas, přemýšlení a soustředění. To zahrnuje důležitost filtrace detailů, zajištění názoru a předvídání výzev. Tímto způsobem je možné zabránit tomu, aby se konverzace ubírala nežádoucím směrem. Řádná příprava je základem úspěšného výsledku.

Gaining a deep understanding the problems that customers face is how you build products that provide value and grow. It all starts with a conversation. You have to let go of your assumptions so you can listen with an open mind and understand what’s actually important to them. That way you can build something that makes their life better. Something they actually want to buy.
Zdroj: Unsplash

ZAMĚŘENÍ NA POTŘEBY VERSUS PŘÁNÍ

Při přípravě jakéhokoli komunikačního prostředku se zaměřte na dvě základní oblasti: na to, co vedoucí pracovník potřebuje vědět, a na to, co chce, aby věděl. Mezi oběma je citelný rozdíl.

Potřebují znát fakta, obvykle nikdy ne více než tři základní body pro dobrou míru. Kromě určení těchto faktů je třeba je sdělit přímo a stručně.

To, co zaměstnanec chce, aby věděli, je zcela odlišné. To jsou nehmotné informace, které můžeme chtít sdělit neverbálně. Mohou to být věci jako: „Jsem efektivní vedoucí“ nebo dokonce jemné narážky na požadovaný výsledek. To jsou nuance, na jejichž základě můžeme naši komunikaci zarámovat tak, aby nám co nejvíce prospěla a zároveň předala sdělení.

Komunikujeme každý den, což je praxe tak vrozená, že ignorujeme příležitosti k vyladění tohoto řemesla. Věnování času a energie tomu, co dělat a nedělat v komunikaci s vedením společnosti, vám dává šanci být vnímán jako cenný, důvěryhodný a znalý člověk – a potenciálně jako budoucí vedoucí pracovník. Připravte se, vynechte vedlejší detaily, zaujměte postoj a předvídejte výzvy. Tím urychlíte svůj růst, povýšení a úspěch v organizaci.

V době, kdy jednotliví zaměstnanci bojují o vyjádření a prokázání své hodnoty, pomůže způsob, jakým budou jednat s vedoucími pracovníky, diktovat jejich kariérní dráhu. Naučit se komunikovat na této úrovni však může být jedním z nejjemnějších a nejnáročnějších aspektů profesního rozvoje.Existuje přímočarý a jednoduchý postup, přesto většina lidí ignoruje možnost promyšlené přípravy. Dodržení několika základních kroků může zásadně změnit směr efektivní komunikace na úrovni C-suite. Zvládnutí této dovednosti staví zaměstnance do pozice důvěryhodného partnera pro myšlení a produktivitu vedoucího pracovníka, což zvyšuje pravděpodobnost, že bude od zmíněného zaměstnance vyžadovat spolupráci. Vedoucí pracovníci, stejně jako kdokoli jiný, jsou přitahováni k těm, které mají rádi a kterých si váží, což vytváří základ pro organické příležitosti a povýšení. Silná a efektivní komunikace je skvělým způsobem, jak toho dosáhnout.Pojďme to ještě více rozložit na praktické důsledky. Je důležité mít přehled o komunikačním modelu: Existuje odesílatel informací, který nese odpovědnost za předání informací způsobem, kterému příjemce rozumí. Zde je několik častých chyb, kterých se jednotlivci při předávání těchto informací dopouštějí, a jak se jim vyhnout.POSKYTOVÁNÍ PŘÍLIŠ VELKÉHO MNOŽSTVÍ PODROBNOSTÍVedoucí pracovníci na úrovni C se často nezatěžují – a ani nevyžadují – stejnou mírou podrobnosti jako pracovníci na nižších úrovních organizace. Protože pracují na vyšší úrovni a sledují celopodnikové problémy, každá konverzace, která se ponoří do detailů, rychle ztroskotá. Komunikace musí zůstat na vysoké úrovni a strategická. Detaily často obsahují relevantní údaje potřebné k efektivnímu rozhodování, ale schopnost pochopit širší souvislosti a odfiltrovat irelevantní informace leží na bedrech pracovníka.Úkolem v tomto případě je pokusit se myslet jako vedoucí pracovník. Zaujmout širší pohled na dané téma, abyste je nakonec dovedli k rozhodnutí. Ano, zaměstnanec má k dispozici všechny podrobnosti, ale jeho úkolem při komunikaci je rychle a jednoduše identifikovat to podstatné.Zdroj: UnsplashNEMÍT VYHRANĚNÝ POSTOJ NEBO NÁZORPředpokládejme, že se zaměstnanci podařilo odfiltrovat nepotřebné detaily. Nyní musí mít jasný názor na to, co se má stát se sdělovanými informacemi, včetně všech vhodných následných kroků.Vedoucí pracovníci okamžitě vycítí nedostatek přesvědčivosti ve vyprávění, což zaměstnance automaticky připraví o jakoukoli naději na platnost. Neignorujte však možnost, že existuje širší obraz, do kterého zaměstnanec nemusí být zasvěcen, a možnost, že vedoucí pracovník nabídne perspektivu, která by mohla ovlivnit stávající názor. Sebevědomě vyjádřete svůj názor a poskytněte potřebnou podporu stručným způsobem.Chcete využít této příležitosti?PODCEŇOVÁNÍ OTÁZEK A VÝZEVKomunikovat znamená dávat a brát. Mnoho lidí dělá tu chybu, že se soustředí pouze na prezentaci a ignoruje následky, které plynou z možných otázek, námitek nebo výzev ze strany vedoucího pracovníka. Předvídejte jejich otázky, abyste prokázali důkladnou přípravu, a mějte připravené odpovědi. Nejenže tím vybudujete důvěru, ale naznačuje to schopnost nahlížet na situaci z komplexní a na řešení orientované perspektivy – mít pevný názor s vědomím, že alternativní pohledy jej mohou zpochybnit.S ohledem na nejčastější chyby, kterých se dopouštíte při pokusech o komunikaci s vedoucími pracovníky z řad C-suite, existuje několik metod, které zajistí, že komunikace bude efektivní a záměrná.NEPŘIPRAVENOSTPříprava je klíčová. Známý je citát Marka Twaina, který zní: „Omlouvám se, že vám píšu dlouhý dopis, ale neměl jsem čas napsat krátký“. Efektivní komunikace vyžaduje čas, přemýšlení a soustředění. To zahrnuje důležitost filtrace detailů, zajištění názoru a předvídání výzev. Tímto způsobem je možné zabránit tomu, aby se konverzace ubírala nežádoucím směrem. Řádná příprava je základem úspěšného výsledku.Zdroj: UnsplashZAMĚŘENÍ NA POTŘEBY VERSUS PŘÁNÍPři přípravě jakéhokoli komunikačního prostředku se zaměřte na dvě základní oblasti: na to, co vedoucí pracovník potřebuje vědět, a na to, co chce, aby věděl. Mezi oběma je citelný rozdíl.Potřebují znát fakta, obvykle nikdy ne více než tři základní body pro dobrou míru. Kromě určení těchto faktů je třeba je sdělit přímo a stručně.To, co zaměstnanec chce, aby věděli, je zcela odlišné. To jsou nehmotné informace, které můžeme chtít sdělit neverbálně. Mohou to být věci jako: „Jsem efektivní vedoucí“ nebo dokonce jemné narážky na požadovaný výsledek. To jsou nuance, na jejichž základě můžeme naši komunikaci zarámovat tak, aby nám co nejvíce prospěla a zároveň předala sdělení.Komunikujeme každý den, což je praxe tak vrozená, že ignorujeme příležitosti k vyladění tohoto řemesla. Věnování času a energie tomu, co dělat a nedělat v komunikaci s vedením společnosti, vám dává šanci být vnímán jako cenný, důvěryhodný a znalý člověk – a potenciálně jako budoucí vedoucí pracovník. Připravte se, vynechte vedlejší detaily, zaujměte postoj a předvídejte výzvy. Tím urychlíte svůj růst, povýšení a úspěch v organizaci.
Tagy: businesskomunikacestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    20:54

    Kyverna odhalí klíčové výsledky z fáze 2 studie o syndromu tuhé osoby.

    16:14

    Whale.io odhaluje $WHALE NFT sérii na Solaně: Předtržní fáze nastavena před TGE

    16:04

    Investoři očekávají, že odložená data osvětlí americkou ekonomiku.

    15:04

    Garanti BBVA prodává portfolia nesplácených úvěrů za 263 milionů TL.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.