To se samozřejmě značně liší v závislosti na vaší práci, pozici, rodině a dokonce i na vaší osobnosti. Ale bez ohledu na to, kolik slov vyslovíte, všichni přijímáme velké množství informací. Ve skutečnosti výzkumy naznačují, že průměrný člověk slyší 20 000 až 30 000 slov denně. Když k tomu připočtete veškerou komunikaci na Slacku, e-mailu a sociálních sítích – nemluvě o článcích, televizních pořadech a podcastech -, určitě vám toho spousta unikne nebo se v mnohém spletete. Není tedy divu, že máme takový problém si navzájem porozumět a být pochopeni.
Špatná komunikace v práci může být víc než jen nepříjemnost při plnění úkolů; může být na škodu budování a udržování vztahů, což může znamenat ztrátu zaměstnanců (pokud jste manažer) nebo ztrátu příležitostí k postupu (jako zaměstnanec).
V posledním díle pořadu The New Way We Work vystoupil Dr. Tomasem Chamorro-Premuzicem, ředitelem pro inovace ve společnosti Manpower Group, profesorem psychologie podnikání na University College London a Columbia University a častým spolupracovníkem společnosti Fast Company, aby zjistili, jak se můžete stát lepšími posluchači a ujistit se, že nám rozumějí.
ZAČNĚTE TÍM, ŽE BUDETE LÉPE NASLOUCHAT
Zdroj: Unsplash
Pravděpodobně jste již slyšeli radu, že je třeba naslouchat, abychom porozuměli, a ne naslouchat, abychom odpověděli. Chamorro-Premuzic vysvětluje: „Příliš často se stává, možná kvůli tlaku na to, abychom v práci vypadali chytře, že i když se někoho na něco ptáme, přemýšlíme o tom, co řekneme dál a jak [můžeme] říct něco, díky čemu budeme vypadat úžasně nebo skvěle.“ Místo toho říká, že když ostatní mluví, skutečně se soustřeďte na danou osobu a na to, co říká, a snažte se interpretovat, co se možná snaží říct.
PROČ JE TAK TĚŽKÉ BÝT POCHOPEN
Problém s neporozuměním v práci a v životě nespočívá jen v tom, že neumíme dobře naslouchat nebo že denně přijímáme tolik informací, ale také v tom, že samotný jazyk je složitý. „Lidé v jakékoliv kultuře jen velmi zřídka říkají to, co si myslí, a myslí to, co říkají,“ říká Chamorro-Premuzic. „Je to o interpretaci a určitém kontextu. A pokud nevíte, což je zcela normální, [… ] stačí klást doplňující otázky. „Myslíte to takhle?“ „Myslel jste to takhle?“
Kladení otázek vás v práci skutečně činí chytřejšími, říká. „Nebojte se, že budete působit nejistě nebo nesebevědomě. V konečném důsledku jsou to věci, které vás posílí a zlepší vaši reputaci v práci.“
Velká část naší komunikace v práci neprobíhá ústně a různí lidé mají různé preferované způsoby komunikace. Proto při rozhodování, zda je sdělení nejlepší přes Slack, Zoom nebo e-mail, platí nejlepší pravidlo: setkávejte se s lidmi tam, kde se s nimi chcete setkat. „Personalizujte, pochopte, koho máte před sebou, a porozumějte individuálním preferencím. Pokud víte, že důležitý způsob, jak zprávu upevnit a konsolidovat, je tam, pak to udělejte tam,“ říká.
Hromadné e-maily jsou málokdy účinné, radí. „Podle definice, pokud vidíte e-mail a jsou v něm [zahrnuti] více než tři nebo čtyři další lidé, víte, že není osobní a víte, že není pro vás, takže ho snadno ignorujete.“
Co se týče emotikonů, memů a gifů, Chamorro-Premuzic říká, že je používejte s rozvahou a nespoléhejte se na to, že vyjadřují tón, který se nejzřetelněji projevuje v mluvené komunikaci.
To se samozřejmě značně liší v závislosti na vaší práci, pozici, rodině a dokonce i na vaší osobnosti. Ale bez ohledu na to, kolik slov vyslovíte, všichni přijímáme velké množství informací. Ve skutečnosti výzkumy naznačují, že průměrný člověk slyší 20 000 až 30 000 slov denně. Když k tomu připočtete veškerou komunikaci na Slacku, e-mailu a sociálních sítích – nemluvě o článcích, televizních pořadech a podcastech -, určitě vám toho spousta unikne nebo se v mnohém spletete. Není tedy divu, že máme takový problém si navzájem porozumět a být pochopeni.Špatná komunikace v práci může být víc než jen nepříjemnost při plnění úkolů; může být na škodu budování a udržování vztahů, což může znamenat ztrátu zaměstnanců nebo ztrátu příležitostí k postupu .V posledním díle pořadu The New Way We Work vystoupil Dr. Tomasem Chamorro-Premuzicem, ředitelem pro inovace ve společnosti Manpower Group, profesorem psychologie podnikání na University College London a Columbia University a častým spolupracovníkem společnosti Fast Company, aby zjistili, jak se můžete stát lepšími posluchači a ujistit se, že nám rozumějí.ZAČNĚTE TÍM, ŽE BUDETE LÉPE NASLOUCHATZdroj: UnsplashPravděpodobně jste již slyšeli radu, že je třeba naslouchat, abychom porozuměli, a ne naslouchat, abychom odpověděli. Chamorro-Premuzic vysvětluje: „Příliš často se stává, možná kvůli tlaku na to, abychom v práci vypadali chytře, že i když se někoho na něco ptáme, přemýšlíme o tom, co řekneme dál a jak [můžeme] říct něco, díky čemu budeme vypadat úžasně nebo skvěle.“ Místo toho říká, že když ostatní mluví, skutečně se soustřeďte na danou osobu a na to, co říká, a snažte se interpretovat, co se možná snaží říct.PROČ JE TAK TĚŽKÉ BÝT POCHOPENProblém s neporozuměním v práci a v životě nespočívá jen v tom, že neumíme dobře naslouchat nebo že denně přijímáme tolik informací, ale také v tom, že samotný jazyk je složitý. „Lidé v jakékoliv kultuře jen velmi zřídka říkají to, co si myslí, a myslí to, co říkají,“ říká Chamorro-Premuzic. „Je to o interpretaci a určitém kontextu. A pokud nevíte, což je zcela normální, [… ] stačí klást doplňující otázky. „Myslíte to takhle?“ „Myslel jste to takhle?“Kladení otázek vás v práci skutečně činí chytřejšími, říká. „Nebojte se, že budete působit nejistě nebo nesebevědomě. V konečném důsledku jsou to věci, které vás posílí a zlepší vaši reputaci v práci.“Chcete využít této příležitosti?POZNEJTE SVÉ PUBLIKUMZdroj: UnsplashVelká část naší komunikace v práci neprobíhá ústně a různí lidé mají různé preferované způsoby komunikace. Proto při rozhodování, zda je sdělení nejlepší přes Slack, Zoom nebo e-mail, platí nejlepší pravidlo: setkávejte se s lidmi tam, kde se s nimi chcete setkat. „Personalizujte, pochopte, koho máte před sebou, a porozumějte individuálním preferencím. Pokud víte, že důležitý způsob, jak zprávu upevnit a konsolidovat, je tam, pak to udělejte tam,“ říká.Hromadné e-maily jsou málokdy účinné, radí. „Podle definice, pokud vidíte e-mail a jsou v něm [zahrnuti] více než tři nebo čtyři další lidé, víte, že není osobní a víte, že není pro vás, takže ho snadno ignorujete.“Co se týče emotikonů, memů a gifů, Chamorro-Premuzic říká, že je používejte s rozvahou a nespoléhejte se na to, že vyjadřují tón, který se nejzřetelněji projevuje v mluvené komunikaci.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...