Chen, bývalý zaměstnanec společnosti Tesla Inc. který nastoupil do společnosti Rivian v roce 2018, stál v čele boje společnosti v jednotlivých státech za povolení přímého prodeje spotřebitelům, což je klíčová obchodní strategie pro výrobce elektromobilů, jako jsou Rivian a Tesla, kteří k prodeji vozů nevyužívají tradiční prodejny. Očekává se, že společnost Rivian opustí koncem února, uvedla společnost.
Jeho odchod přichází v návaznosti na odchod řady dalších vedoucích pracovníků společnosti v posledních měsících, včetně generálního poradce a vedoucího dodavatelského řetězce, a v době, kdy se Rivian snaží snížit náklady, aby zachoval finanční prostředky.
Mluvčí společnosti Rivian uvedla, že Chen odchází ze společnosti po vzájemné dohodě a že vyjádřil přání trávit více času s rodinou a cestovat.
„Jsem hrdý na práci, kterou jsme vykonali, na vliv, který jsme měli, a na tým, který jsme vybudovali,“ uvedl Chen v e-mailovém prohlášení.

Ve společnosti Rivian měl Chen za úkol lobbovat ve státech za změnu zákonů, které nutí automobilky prodávat vozidla prostřednictvím franšízových prodejců. Chen bojoval podobné legislativní bitvy během svého působení ve společnosti Tesla a uvedl, že v Rivianu byl tento boj ještě obtížnější.
Chen měl také na starosti federální lobbistické úsilí společnosti Rivian a regulační záležitosti a řídil malý tým, který často cestoval do státních domů po celé zemi a setkával se se zákonodárci na Kapitolu.
Tento krok přichází v kritické době pro vztahy startupu s Washingtonem, který sice podpořil elektromobily, ale zároveň zavedl nová omezení, která některým modelům ztěžují nárok na vládní daňové úlevy.
Podle nových pravidel přijatých v rámci loňského zákona o snížení inflace mají nárok na federální daňové úlevy pouze elektrické nákladní vozy a SUV, jejichž cena nepřesahuje 80 000 USD, což je podle kalifornského startupu se sídlem v Irvine nevýhodné.
Ačkoli počáteční cena pick-upu R1T i SUV R1S společnosti Rivian je nižší než 80 000 USD, společnost uvedla, že většina jejích vozidel se prodává za více než tuto částku, když se k nim přidají funkce a další možnosti.

Společnost Rivian, která v listopadu 2021 vstoupila na burzu a jejíž hodnota byla v první den obchodování oceněna na zhruba 86 miliard dolarů, se v poslední době potýkala s řadou růstových bolestí, včetně loňského těsného nesplnění výrobních cílů ve svém jediném závodě ve městě Normal ve státě Illinois.
Cena akcií společnosti se od jejího velkolepého debutu propadla o 76 % a její hotovostní zásoba se neustále snižovala až na 13,8 miliardy dolarů na konci září, což je poslední období, za které jsou informace k dispozici.
Společnost Rivian nedávno odložila uvedení levnějšího modelu, označovaného jako R2, o rok na rok 2026. Výkonný ředitel společnosti Rivian RJ Scaringe uvedl, že důvodem odkladu je poskytnout plánovanému závodu v Georgii dostatek času na přípravu zahájení výroby.
Výrobce elektromobilů má za sebou také pozoruhodnou obměnu ve vyšších řadách, včetně výměny šéfa výroby a provozního ředitele během posledního roku. V červenci společnost Rivian odhalila plány na propuštění 6 % ze 14 000 zaměstnanců, což je krok k úspoře hotovosti, jehož cílem je reagovat na inflační tlaky a zpřísňující se podmínky na kapitálových trzích.
Chen se stal jedním z hlavních zastánců právních změn, které umožňují přímý prodej automobilů spotřebitelům.

Dítě tchajwanských přistěhovalců v kovbojských botách pravidelně navštěvovalo státní zastupitelstva po celé zemi a během svého působení ve společnosti Tesla vybojovalo několik prvních legislativních bitev o přímý prodej vozidel. V létě loňského roku Chen v rozhovoru uvedl, že po téměř šesti letech odešel z Tesly, protože byl vyhořelý pracovním tempem.
Mezitím se zostřil boj mezi výrobci automobilů a asociacemi prodejců automobilů o to, kdo může prodávat vozidla. V Tesle byl Chen schopen uzavřít kompromisní dohody, které umožnily této automobilce provozovat firemní prodejny; v Rivianu se mu zdálo, že prodejci jsou k vyjednávání méně vstřícní.
V Georgii, kde Chen pomohl společnosti Tesla získat možnost prodávat vozidla přímo spotřebitelům, se setkal s tvrdým odporem státního zákonodárného sboru, přestože společnost Rivian plánovala postavit ve státě továrnu v hodnotě 5 miliard dolarů.
V Mississippi mohou začínající výrobci elektromobilů prodávat svá vozidla prostřednictvím podnikových prodejen, ale navrhovaná legislativa by jim to s výjimkou úzce vymezených případů zakázala.
Vedení společnosti Rivian uvedlo, že otevření více firemních prodejen je klíčovou součástí její maloobchodní strategie a je nutné pro snížení nákladů a zvýšení dodávek zákazníkům.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky