(AN) za čtvrté čtvrtletí v pátek vyhnala akcie prodejce automobilů na nové historické maximum a nejlepší den za téměř tři roky.
Floridská dealerská skupina vykázala za uplynulé čtvrtletí upravený zisk na akcii ve výši 6,37 USD a tržby ve výši 6,7 miliardy USD. To je v porovnání s očekáváním analytiků, kteří podle společnosti Refinitiv očekávali zisk 5,83 USD na akcii a tržby 6,5 miliardy USD.
Společnost AutoNation v pátek uzavřela na hodnotě 157,30 USD za akcii, což pro akcie prodejce automobilů znamenalo nové maximum po 11,4% růstu na konci týdne. Jednalo se o nejlepší denní výkonnost akcií od dubna 2020 a novou rekordní uzavírací cenu.
Tento nárůst následuje po tom, co AutoNation v loňském roce snížila počet akcií v oběhu o 25 %, když odkoupila 15,6 milionu akcií, z toho 4,6 milionu během čtvrtého čtvrtletí.
Generální ředitel společnosti AutoNation Mike Manley připsal solidní čtvrtletí a rekordní roční zisk provozní realizaci i novým historicky nejvyšším ziskům v oblasti poprodejních služeb a financování zákazníků.
„Během roku jsme rozšířili naši působnost, zavedli další dopravní řešení a využili náš silný cash flow k financování investic a navrácení kapitálu akcionářům,“ uvedl Manley v tiskové zprávě.
Peněžní toky z provozní činnosti společnosti AutoNation v roce 2022 dosáhly rekordní výše 1,7 miliardy dolarů. Její čistý zisk se loni oproti roku 2021 zhruba nezměnil, a to i přes 26% pokles ve čtvrtém čtvrtletí na 286,4 milionu dolarů.
Velcí prodejci, jako je AutoNation, vykazovali rekordní výsledky v době pandemie koronaviru, protože poptávka spotřebitelů zůstala odolná, ale zásoby nových vozů byly rekordně nízké kvůli přerušení výroby v důsledku globální zdravotní krize i problémů v dodavatelském řetězci.
Tyto okolnosti přiměly společnost AutoNation, aby se během pandemie přeorientovala na prodej více ojetých než nových vozů, protože ti, kteří si nemohli dovolit nebo najít nový vůz, se přesunuli na trh ojetých vozů. To vyhnalo ceny na nová rekordní maxima a zisky z prodeje ojetých vozidel.
Zdroj: Getty Images
Zásoby vozidel mnoha automobilových značek v posledních měsících pomalu rostly. Stále však přetrvávají překážky a Wall Street sleduje, zda nedojde ke scénáři „zničení poptávky“, kdy se vyčerpá odložená poptávka z posledních tří let.
Společnost AutoNation nezveřejnila výhled pro rok 2023. Manley pro Automotive News uvedl, že očekává, že sezónně očištěná roční míra prodeje lehkých vozidel se letos přiblíží 15 milionům, zatímco v roce 2022 to bude 13,7 milionu.
„Myslím, že v dohledné budoucnosti se bude maloobchodní odvětví nadále vyvíjet, včetně toho, jak zákazníci přistupují k vlastnictví a používání vozidel,“ řekl během pátečního hovoru k výsledkům. „A upřímně řečeno, pro tento segment je to vzrušující doba a my věříme, že vyvíjející se prostředí nabízí mnoho příležitostí.“
Elektromobily jako Tesla Model 3 a hybridy Toyota dominují v žebříčku nejlepších automobilů podle Consumer Reports
Po letech, kdy byly hybridy a elektromobily vyzdvihovány jako chytřejší volba pro kupce automobilů, kteří hledají lepší spotřebu paliva a nižší náklady, se jim dostává velké podpory od časopisu Consumer Reports.
V žebříčku Consumer Reports 10 Top Picks 2023 pro osobní a nákladní automobily a SUV je sedm modelů, které jsou buď hybridní, nebo plně elektrické.
„To skutečně jen ukazuje, jak se trh mění,“ řekl Jake Fisher, senior ředitel testování automobilů ve společnosti Consumer Reports. „Elektrifikace, a to nejen bateriové elektromobily, ale prostě elektrifikace, mění trh a vytváří spoustu opravdu skvělých možností.“
Zdroj: Getty Images
Consumer Reports vybírá nejlepší modely v různých cenových relacích na základě testování nových vozidel s důrazem na cenovou dostupnost a bezpečnost. Pro rok 2023 výběr hybridů a elektromobilů zdůrazňuje dvě výhody, které tyto typy vozidel často mají oproti modelům se spalovacími motory: úspornost a spolehlivost.
„U hybridů jste tak nějak opravdu šetrní k motoru, jste opravdu šetrní k brzdám, protože vlastně používáte generátor a baterii, abyste všechno tak nějak zmírnili,“ řekl Fisher pro CNBC. „Je méně problémů s brzdami, méně problémů s převodovkou, všechno je tak nějak utlumeno. Navíc, když se podíváte na hybridy a na to, kdo tyto hybridy vyrábí, většinou jde o velmi spolehlivé automobilky, které tuto technologii používají již dlouhou dobu.“
To vysvětluje, proč Toyota (TM) vyrábí čtyři z deseti modelů vybraných do Top Picks 2023, včetně Toyoty Corolla Hybrid, Toyoty Camry Hybrid a Lexusu NX 350h.
Tyto modely jsou součástí vlny hybridů, které pomohly Toyotě získat vedoucí postavení v této kategorii. V loňském roce byl každý čtvrtý vůz Toyota prodaný v USA hybrid. Podle údajů společnosti Edmunds, která se zabývá výzkumem automobilů, tvořily v USA hybridy a elektromobily v loňském roce něco přes 10 % všech prodaných vozidel.
Styl a výkon hybridů a elektromobilů je nyní činí atraktivnějšími než před několika lety.
„Dnes můžete mít opravdu všechno. Můžete mít něco prostorného, něco pohodlného, něco úsporného,“ řekl Fisher. Jako příklad hybridu, který mění vnímání, uvedl Ford Maverick Hybrid, který ujede 37 mil na galon. „Nemusíte dělat takové kompromisy jako v minulosti.“
Společnost Tesla Inc. (TSLA), která v USA prodává dva ze tří elektromobilů, se vrátila na seznam Top Picks poté, co z něj loni vypadla. Consumer Reports vybral Teslu Model 3 a Lexus NX 350h jako nejlepší volbu pro vozidla s cenou mezi 45 000 a 55 000 USD.
Zdroj: Getty Images
Mezitím Consumer Reports zařadil na první místo automobilovou značku BMW, následovanou značkami Subaru a Mini.
„BMW vyrábí mnoho vysoce výkonných, plnohodnotných a spolehlivých modelů, takže není překvapivé, že je na vrcholu našeho žebříčku značek,“ uvedl Fisher v tiskové zprávě, která výběr Consumer Reports přibližuje.
za čtvrté čtvrtletí v pátek vyhnala akcie prodejce automobilů na nové historické maximum a nejlepší den za téměř tři roky.Floridská dealerská skupina vykázala za uplynulé čtvrtletí upravený zisk na akcii ve výši 6,37 USD a tržby ve výši 6,7 miliardy USD. To je v porovnání s očekáváním analytiků, kteří podle společnosti Refinitiv očekávali zisk 5,83 USD na akcii a tržby 6,5 miliardy USD.Společnost AutoNation v pátek uzavřela na hodnotě 157,30 USD za akcii, což pro akcie prodejce automobilů znamenalo nové maximum po 11,4% růstu na konci týdne. Jednalo se o nejlepší denní výkonnost akcií od dubna 2020 a novou rekordní uzavírací cenu.Tento nárůst následuje po tom, co AutoNation v loňském roce snížila počet akcií v oběhu o 25 %, když odkoupila 15,6 milionu akcií, z toho 4,6 milionu během čtvrtého čtvrtletí.Generální ředitel společnosti AutoNation Mike Manley připsal solidní čtvrtletí a rekordní roční zisk provozní realizaci i novým historicky nejvyšším ziskům v oblasti poprodejních služeb a financování zákazníků.„Během roku jsme rozšířili naši působnost, zavedli další dopravní řešení a využili náš silný cash flow k financování investic a navrácení kapitálu akcionářům,“ uvedl Manley v tiskové zprávě.Peněžní toky z provozní činnosti společnosti AutoNation v roce 2022 dosáhly rekordní výše 1,7 miliardy dolarů. Její čistý zisk se loni oproti roku 2021 zhruba nezměnil, a to i přes 26% pokles ve čtvrtém čtvrtletí na 286,4 milionu dolarů.Velcí prodejci, jako je AutoNation, vykazovali rekordní výsledky v době pandemie koronaviru, protože poptávka spotřebitelů zůstala odolná, ale zásoby nových vozů byly rekordně nízké kvůli přerušení výroby v důsledku globální zdravotní krize i problémů v dodavatelském řetězci.Tyto okolnosti přiměly společnost AutoNation, aby se během pandemie přeorientovala na prodej více ojetých než nových vozů, protože ti, kteří si nemohli dovolit nebo najít nový vůz, se přesunuli na trh ojetých vozů. To vyhnalo ceny na nová rekordní maxima a zisky z prodeje ojetých vozidel.Zásoby vozidel mnoha automobilových značek v posledních měsících pomalu rostly. Stále však přetrvávají překážky a Wall Street sleduje, zda nedojde ke scénáři „zničení poptávky“, kdy se vyčerpá odložená poptávka z posledních tří let.Společnost AutoNation nezveřejnila výhled pro rok 2023. Manley pro Automotive News uvedl, že očekává, že sezónně očištěná roční míra prodeje lehkých vozidel se letos přiblíží 15 milionům, zatímco v roce 2022 to bude 13,7 milionu.„Myslím, že v dohledné budoucnosti se bude maloobchodní odvětví nadále vyvíjet, včetně toho, jak zákazníci přistupují k vlastnictví a používání vozidel,“ řekl během pátečního hovoru k výsledkům. „A upřímně řečeno, pro tento segment je to vzrušující doba a my věříme, že vyvíjející se prostředí nabízí mnoho příležitostí.“Elektromobily jako Tesla Model 3 a hybridy Toyota dominují v žebříčku nejlepších automobilů podle Consumer ReportsPo letech, kdy byly hybridy a elektromobily vyzdvihovány jako chytřejší volba pro kupce automobilů, kteří hledají lepší spotřebu paliva a nižší náklady, se jim dostává velké podpory od časopisu Consumer Reports.V žebříčku Consumer Reports 10 Top Picks 2023 pro osobní a nákladní automobily a SUV je sedm modelů, které jsou buď hybridní, nebo plně elektrické.„To skutečně jen ukazuje, jak se trh mění,“ řekl Jake Fisher, senior ředitel testování automobilů ve společnosti Consumer Reports. „Elektrifikace, a to nejen bateriové elektromobily, ale prostě elektrifikace, mění trh a vytváří spoustu opravdu skvělých možností.“Consumer Reports vybírá nejlepší modely v různých cenových relacích na základě testování nových vozidel s důrazem na cenovou dostupnost a bezpečnost. Pro rok 2023 výběr hybridů a elektromobilů zdůrazňuje dvě výhody, které tyto typy vozidel často mají oproti modelům se spalovacími motory: úspornost a spolehlivost.„U hybridů jste tak nějak opravdu šetrní k motoru, jste opravdu šetrní k brzdám, protože vlastně používáte generátor a baterii, abyste všechno tak nějak zmírnili,“ řekl Fisher pro CNBC. „Je méně problémů s brzdami, méně problémů s převodovkou, všechno je tak nějak utlumeno. Navíc, když se podíváte na hybridy a na to, kdo tyto hybridy vyrábí, většinou jde o velmi spolehlivé automobilky, které tuto technologii používají již dlouhou dobu.“To vysvětluje, proč Toyota vyrábí čtyři z deseti modelů vybraných do Top Picks 2023, včetně Toyoty Corolla Hybrid, Toyoty Camry Hybrid a Lexusu NX 350h.Tyto modely jsou součástí vlny hybridů, které pomohly Toyotě získat vedoucí postavení v této kategorii. V loňském roce byl každý čtvrtý vůz Toyota prodaný v USA hybrid. Podle údajů společnosti Edmunds, která se zabývá výzkumem automobilů, tvořily v USA hybridy a elektromobily v loňském roce něco přes 10 % všech prodaných vozidel.Styl a výkon hybridů a elektromobilů je nyní činí atraktivnějšími než před několika lety.„Dnes můžete mít opravdu všechno. Můžete mít něco prostorného, něco pohodlného, něco úsporného,“ řekl Fisher. Jako příklad hybridu, který mění vnímání, uvedl Ford Maverick Hybrid, který ujede 37 mil na galon. „Nemusíte dělat takové kompromisy jako v minulosti.“Společnost Tesla Inc. , která v USA prodává dva ze tří elektromobilů, se vrátila na seznam Top Picks poté, co z něj loni vypadla. Consumer Reports vybral Teslu Model 3 a Lexus NX 350h jako nejlepší volbu pro vozidla s cenou mezi 45 000 a 55 000 USD.Mezitím Consumer Reports zařadil na první místo automobilovou značku BMW, následovanou značkami Subaru a Mini.„BMW vyrábí mnoho vysoce výkonných, plnohodnotných a spolehlivých modelů, takže není překvapivé, že je na vrcholu našeho žebříčku značek,“ uvedl Fisher v tiskové zprávě, která výběr Consumer Reports přibližuje.