I přes výrazné překonání výsledků Ford zachoval dříve oznámený výhled na rok 2023 a akcie v prodlouženém obchodování klesly.
Finanční šéf Fordu John Lawler uvedl, že toto čtvrtletí bylo „ukázkou toho, co je možné pro generování hodnoty a růstu“. Jeho komentáře přicházejí několik měsíců poté, co generální ředitel Jim Farley uvedl, že společnost nedokázala v loňském roce zužitkovat dodatečné zisky ve výši 2 miliard USD kvůli „problémům s realizací“.
Zde je přehled toho, jak si Ford vedl během čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průměrných odhadů sestavených společností Refinitiv:
Zisk na akcii: Očištěný zisk: 63 centů oproti očekávaným 41 centům.
Tržby z automobilového průmyslu: 39,09 miliardy USD oproti očekávaným 36,08 miliardy USD.
Farley během hovoru k výsledkům uvedl, že společnost měla „solidní čtvrtletí a zároveň dosáhla skutečného pokroku v našem růstovém plánu Ford+“.
„Doufám, že se to stane trendem ve Fordu, nudně předvídatelným, pokud jde o realizaci a dosahování finančních výsledků, ale extrémně ambiciózním v dynamickém vytváření Fordu budoucnosti,“ řekl Farley.
Společnost zopakovala, že očekává celoroční upravený zisk mezi 9 a 11 miliardami dolarů a zhruba 6 miliard dolarů upraveného volného peněžního toku. Ford uvedl, že v roce 2023 plánuje kapitálové výdaje ve výši 8 až 9 miliard USD.
Ford rovněž znovu potvrdil, že v roce 2023 očekává ztrátu zhruba 3 miliardy dolarů z provozu elektromobilů, známých jako Model e. Ford uvedl, že ztráta z těchto operací se v prvním čtvrtletí prohloubila na 722 milionů dolarů z 380 milionů dolarů o rok dříve, protože zvyšuje výrobu elektromobilů.

Tyto ztráty však byly smazány tradičními aktivitami společnosti v oblasti automobilů, známými jako Ford Blue, které vydělaly 2,6 miliardy dolarů, a fleetovými aktivitami automobilky Ford Pro, které vykázaly zisk 1,4 miliardy dolarů. Automobilka uvedla, že oba obchodní segmenty byly ziskové ve všech regionech, kde působí.
Lawler znovu potvrdil, že automobilka očekává, že Model e vykáže do konce roku 2026 kladnou marži EBIT ve výši 8 %, a to včetně první generace elektromobilů do roku 2024.
Ford poprvé vykazuje své čtvrtletní finanční výsledky podle obchodních jednotek namísto podle regionů. Detroitská automobilka začátkem tohoto roku zveřejnila revidované výsledky pro roky 2021 a 2022 podle nové struktury.
Wall Street kromě případných komentářů k cenám elektromobilů po změnách cen Tesly pozorně sleduje i jednotku Model e EV. Ford již dříve v úterý uvedl, že opět sníží zaváděcí ceny svého elektrického Mustangu Mach-E o tisíce dolarů, protože zvyšuje výrobu a znovu otevírá objednávkové banky pro tento crossover.
„Je to konkurenční segment a my pracujeme na snižování nákladů,“ řekl Lawler novinářům po zveřejnění čtvrtletních výsledků společnosti. Ford očekává snížení nákladů na výrobu v průměru o 5 000 USD. Uvedl, že k tomuto snížení by měl pomoci přechod některých modelů na lithium-železo-fosfátové baterie z lithium-iontových.

Za první čtvrtletí vykázal Ford čistý zisk 1,8 miliardy dolarů, tj. 44 centů na akcii, zatímco v předchozím roce dosáhl čisté ztráty 3,1 miliardy dolarů, tj. 78 centů na akcii. Výsledky v loňském roce stáhl dolů jednorázový poplatek související s investicí do startupu Rivian, který se zabývá elektromobily.
Celkové tržby, které zahrnují i vliv společnosti Ford Credit, meziročně vzrostly o 20 % na 41,5 miliardy USD, uvedla společnost.
Na výsledky Fordu za první čtvrtletí byl vyvíjen další tlak poté, co konkurenční General Motors minulý týden zvýšil klíčové prognózy pro rok 2023 a vykázal výsledky, které překonaly odhady Wall Street jak v oblasti tržeb, tak zisku.
GM zvýšil očekávání upraveného zisku na rozmezí 11 až 13 miliard USD, tedy 6,35 až 7,35 USD na akcii, a očekávání upraveného volného peněžního toku v automobilovém průmyslu na 5,5 až 7,5 miliardy USD.
Navzdory výsledkům GM a zvýšení prognóz její akcie minulý týden znatelně poklesly, protože analytici na Wall Street zůstali skeptičtí ohledně schopnosti společnosti fungovat v podmínkách širších ekonomických problémů a automobilového průmyslu, který se normalizuje od drahých vozidel a rekordních zisků.
Právník Fordu uvedl, že „určitě dojde k určitému tlaku na ceny“, pokud jde o starší aktivity automobilky, protože nabídka a poptávka se normalizují. Podle jeho slov byla cenová politika automobilky v prvním čtvrtletí vyrovnaná.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























