Hospodářské výsledky a prognózy: Qualcomm a AB InBev
Společnost Qualcomm (QCOM) ve středu oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, které byly v souladu s očekáváním analytiků, ale tržby z prodeje čipů pro telefony, které jsou pro společnost klíčové, se oproti předchozímu roku snížily o 17 %.
Společnost Qualcomm zveřejnila mírnou prognózu, prodeje telefonních čipů klesly o 17 %
Akcie společnosti Qualcomm v prodlouženém obchodování klesly o více než 4 %.
Zde se podívejte, jak si výrobce čipů vedl v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,15 USD na akcii po úpravě oproti očekávaným 2,15 USD na akcii. Tržby: 9,28 miliardy USD oproti očekávaným 9,1 miliardy USD.
Čistý zisk během čtvrtletí končícího v březnu klesl o 42 % na 1,70 miliardy dolarů, tj. 1,52 dolaru na akcii, z 2,93 miliardy dolarů, tj. 2,57 dolaru na akcii, v předchozím období, uvedla společnost.
Qualcomm uvedl, že v aktuálním čtvrtletí očekává tržby ve výši přibližně 8,5 miliardy dolarů, což je méně, než očekávala Wall Street, která počítala s 9,14 miliardy dolarů. Analytici očekávali v běžném čtvrtletí zisk ve výši 2,16 USD na akcii, společnost však uvedla, že se bude pohybovat kolem 1,80 USD.
Generální ředitel Qualcommu Cristiano Amon ve svém prohlášení obvinil z výsledků náročné prostředí a společnost uvedla, že nezaznamenala důkazy o oživení prodeje chytrých telefonů v Číně. Trh s chytrými telefony čeká v roce 2023 těžké období, neboť podle IDC dodávky na celosvětový trh v prvním čtvrtletí klesly o více než 14 %.
„Vyvíjející se makroekonomické pozadí má za následek další zhoršení poptávky, zejména u telefonů, a to ve větším rozsahu, než jsme dříve předpokládali,“ uvedl Amon na telefonátu s analytiky.
Celkové tržby se oproti předchozímu čtvrtletí snížily o 17 % na 9,28 miliardy USD, uvedl výrobce čipů.
Segment čipů společnosti Qualcomm, nazývaný QCT, prodává procesory pro chytré telefony, čipy pro automobilový průmysl a další součástky pro vyspělou elektroniku. Tržby QCT se ve čtvrtletí snížily o 17 % na 7,94 miliardy USD.
Největší část příjmů tohoto segmentu pochází z čipů pro telefony, což jsou procesory, které jsou základem většiny telefonů se systémem Android. Qualcomm vykázal tržby z prodeje telefonů ve výši 6,11 miliardy USD, což je o 17 % méně než v loňském roce.
Zdroj: unsplash
Společnost uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekávala větší než obvyklý pokles tržeb za QTL, a uvedla, že to souvisí s „načasováním nákupů zákazníkem, který nakupuje pouze modemy do telefonů“. QTL je licenční segment společnosti, který prodává přístup k technologiím potřebným pro mobilní služby.
Qualcomm o svých obchodech se společností Apple mluví jen zřídka a neuvedl její jméno, ale Apple od ní nakupuje modemy pro své iPhony a další zařízení.
„Vzhledem ke slabší prognóze vývoje telefonů předpokládáme, že dokud se poptávka nenormalizuje a nezlepší se viditelnost, budou zákazníci při nákupech nadále opatrní,“ uvedl v telefonátu finanční ředitel Qualcommu Akash Palkhiwala.
Podnikání v automobilovém průmyslu, které zahrnuje čipy a software pro automobily, je stále malé, i když během čtvrtletí vykázalo 20% růst na 447 milionů USD tržeb.
Společnost QTL vykázala meziroční pokles tržeb o 18 % na 1,29 miliardy dolarů.
Qualcomm uvedl, že během čtvrtletí provedl zpětný odkup akcií v hodnotě 900 milionů dolarů a vyplatil dividendy ve výši 800 milionů dolarů.
AB InBev, vlastník Budweiseru, hlásí nárůst zisku, protože pivo zdražuje
Společnost Anheuser-Busch InBev, vlastník značky Budweiser, ve čtvrtek oznámila skokový nárůst zisku za první čtvrtletí a uvedla, že pivní průmysl se ukázal jako odolný navzdory inflačním tlakům.
Belgický pivovarnický gigant – největší na světě – vykázal základní zisk ve výši 4,76 miliardy USD, což je o 13,6 % více než v prvním čtvrtletí roku 2022. Nárůst je srovnatelný s konsensuálním odhadem, který společnost zveřejnila ve výši 5,6 %. Základní zisk připadající na akcionáře dosáhl 1,3 miliardy dolarů, což je více než 1,2 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Tržby podle údajů společnosti Refinitiv meziročně vzrostly o 13,2 % na 14,2 miliardy dolarů, což je těsně před odhadem 14,1 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Společnost uvedla, že to bylo způsobeno „cenovými opatřeními“ a „prémiováním“ produktů, neboť tržby v daném období vzrostly o 0,9 %. Objemy vlastního piva byly vyšší o 0,4 % a objemy nepiva vzrostly o 3,6 %.
„Výkonnost pivního průmyslu se v 1Q23 zlepšila a prokázala odolnost i v kontextu pokračujícího inflačního prostředí,“ uvedla společnost ve svém prohlášení k výsledkům.
Začátkem tohoto týdne se s podobným příběhem pochlubil i konkurent AB InBev, společnost Molson Coors, která ve svých výsledcích za první čtvrtletí překonala odhady zisku, protože zákazníci i přes vyšší ceny nadále kupovali její produkty.
V dubnu – po skončení sledovaného období – čelila společnost AB InBev online odporu proti své značce Bud Light po krátké spolupráci na sociálních sítích s transgenderovým influencerem. Internetové osobnosti vyzývaly k bojkotu piva, zatímco jiní tvrdili, že AB InBev neprojevil dostatečnou následnou podporu hvězdě TikToku, Dylanu Mulvaneymu.
Později v průběhu měsíce společnost uvedla, že spolupracuje „se stovkami influencerů napříč našimi značkami“ jako jeden z mnoha způsobů, jak „autenticky navázat kontakt s publikem napříč různými demografickými skupinami“.
Společnost Qualcomm zveřejnila mírnou prognózu, prodeje telefonních čipů klesly o 17 %Akcie společnosti Qualcomm v prodlouženém obchodování klesly o více než 4 %.Zde se podívejte, jak si výrobce čipů vedl v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 2,15 USD na akcii po úpravě oproti očekávaným 2,15 USD na akcii.Tržby: 9,28 miliardy USD oproti očekávaným 9,1 miliardy USD.Čistý zisk během čtvrtletí končícího v březnu klesl o 42 % na 1,70 miliardy dolarů, tj. 1,52 dolaru na akcii, z 2,93 miliardy dolarů, tj. 2,57 dolaru na akcii, v předchozím období, uvedla společnost.Qualcomm uvedl, že v aktuálním čtvrtletí očekává tržby ve výši přibližně 8,5 miliardy dolarů, což je méně, než očekávala Wall Street, která počítala s 9,14 miliardy dolarů. Analytici očekávali v běžném čtvrtletí zisk ve výši 2,16 USD na akcii, společnost však uvedla, že se bude pohybovat kolem 1,80 USD.Chcete využít této příležitosti?Generální ředitel Qualcommu Cristiano Amon ve svém prohlášení obvinil z výsledků náročné prostředí a společnost uvedla, že nezaznamenala důkazy o oživení prodeje chytrých telefonů v Číně. Trh s chytrými telefony čeká v roce 2023 těžké období, neboť podle IDC dodávky na celosvětový trh v prvním čtvrtletí klesly o více než 14 %.„Vyvíjející se makroekonomické pozadí má za následek další zhoršení poptávky, zejména u telefonů, a to ve větším rozsahu, než jsme dříve předpokládali,“ uvedl Amon na telefonátu s analytiky.Celkové tržby se oproti předchozímu čtvrtletí snížily o 17 % na 9,28 miliardy USD, uvedl výrobce čipů.Segment čipů společnosti Qualcomm, nazývaný QCT, prodává procesory pro chytré telefony, čipy pro automobilový průmysl a další součástky pro vyspělou elektroniku. Tržby QCT se ve čtvrtletí snížily o 17 % na 7,94 miliardy USD.Největší část příjmů tohoto segmentu pochází z čipů pro telefony, což jsou procesory, které jsou základem většiny telefonů se systémem Android. Qualcomm vykázal tržby z prodeje telefonů ve výši 6,11 miliardy USD, což je o 17 % méně než v loňském roce.Společnost uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekávala větší než obvyklý pokles tržeb za QTL, a uvedla, že to souvisí s „načasováním nákupů zákazníkem, který nakupuje pouze modemy do telefonů“. QTL je licenční segment společnosti, který prodává přístup k technologiím potřebným pro mobilní služby.Qualcomm o svých obchodech se společností Apple mluví jen zřídka a neuvedl její jméno, ale Apple od ní nakupuje modemy pro své iPhony a další zařízení.„Vzhledem ke slabší prognóze vývoje telefonů předpokládáme, že dokud se poptávka nenormalizuje a nezlepší se viditelnost, budou zákazníci při nákupech nadále opatrní,“ uvedl v telefonátu finanční ředitel Qualcommu Akash Palkhiwala.Podnikání v automobilovém průmyslu, které zahrnuje čipy a software pro automobily, je stále malé, i když během čtvrtletí vykázalo 20% růst na 447 milionů USD tržeb.Společnost QTL vykázala meziroční pokles tržeb o 18 % na 1,29 miliardy dolarů.Qualcomm uvedl, že během čtvrtletí provedl zpětný odkup akcií v hodnotě 900 milionů dolarů a vyplatil dividendy ve výši 800 milionů dolarů.AB InBev, vlastník Budweiseru, hlásí nárůst zisku, protože pivo zdražujeSpolečnost Anheuser-Busch InBev, vlastník značky Budweiser, ve čtvrtek oznámila skokový nárůst zisku za první čtvrtletí a uvedla, že pivní průmysl se ukázal jako odolný navzdory inflačním tlakům.Belgický pivovarnický gigant – největší na světě – vykázal základní zisk ve výši 4,76 miliardy USD, což je o 13,6 % více než v prvním čtvrtletí roku 2022. Nárůst je srovnatelný s konsensuálním odhadem, který společnost zveřejnila ve výši 5,6 %. Základní zisk připadající na akcionáře dosáhl 1,3 miliardy dolarů, což je více než 1,2 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.Tržby podle údajů společnosti Refinitiv meziročně vzrostly o 13,2 % na 14,2 miliardy dolarů, což je těsně před odhadem 14,1 miliardy dolarů.Společnost uvedla, že to bylo způsobeno „cenovými opatřeními“ a „prémiováním“ produktů, neboť tržby v daném období vzrostly o 0,9 %. Objemy vlastního piva byly vyšší o 0,4 % a objemy nepiva vzrostly o 3,6 %.„Výkonnost pivního průmyslu se v 1Q23 zlepšila a prokázala odolnost i v kontextu pokračujícího inflačního prostředí,“ uvedla společnost ve svém prohlášení k výsledkům.Začátkem tohoto týdne se s podobným příběhem pochlubil i konkurent AB InBev, společnost Molson Coors, která ve svých výsledcích za první čtvrtletí překonala odhady zisku, protože zákazníci i přes vyšší ceny nadále kupovali její produkty.V dubnu – po skončení sledovaného období – čelila společnost AB InBev online odporu proti své značce Bud Light po krátké spolupráci na sociálních sítích s transgenderovým influencerem. Internetové osobnosti vyzývaly k bojkotu piva, zatímco jiní tvrdili, že AB InBev neprojevil dostatečnou následnou podporu hvězdě TikToku, Dylanu Mulvaneymu.Později v průběhu měsíce společnost uvedla, že spolupracuje „se stovkami influencerů napříč našimi značkami“ jako jeden z mnoha způsobů, jak „autenticky navázat kontakt s publikem napříč různými demografickými skupinami“.