Morgan Stanley obnovuje pokrytí této kontroverzní hry s ojetými automobily
Analytik Adam Jonas obnovil pokrytí akcií a přidělil jim rating „equal-weight“. Jeho cílová cena 12 USD znamená pouze 3,6% nárůst oproti hodnotě, na které akcie v pondělí uzavřely. Akcie mezitím v úterý pozdě ráno klesly o více než 5 %.
Analytik v medvědím případě pro akcie předpokládá pokles na ocenění 1 USD. V jeho býčím případě by však akcie mohly vyskočit až na 60 USD, což by představovalo více než 400% skok oproti závěru předchozí seance.
„Ačkoli akcie stále nabízí širokou škálu možných výsledků, zvýšila se naše důvěra ve schopnost managementu zmírnit vypalování provozní hotovosti a zároveň projít nejhoršími výkyvy na trhu s ojetými automobily,“ napsal Jonas v pondělní poznámce.
Analytik je optimistický, pokud jde o přechod společnosti Carvana na strategii „zmenšováním k růstu“. Generální ředitel společnosti Carvana Ernie Garcia III během hovoru k výsledkům za první čtvrtletí uvedl, že se společnost před změnou priorit růstu zaměří nejprve na dosažení kladného upraveného zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací, jakož i na pozitivní jednotkovou ekonomiku.
„Konsenzuální očekávání tržeb se podstatně snížila,“ řekl Jonas. „Domníváme se, že trh dostatečně ocenil efektivnější a lépe řízenou menší společnost Carvana a dává jí za pravdu.“

Analytik dodal, že snižování prodejních, všeobecných a administrativních nákladů společnosti probíhá lépe, než se očekávalo, což pro Carvanu znamená „bod obratu“.
„Ve svém dopise akcionářům za 4Q22 společnost Carvana nastínila plán odstranit do konce 1H 100 mil. dolarů ne-GAAP prodejních, správních a režijních nákladů. Do konce 1. čtvrtletí již snížila náklady o 119 milionů USD. … Domníváme se, že skutečnost, že Carvana nejen splnila své provozní cíle, ale že tak učinila o čtvrtletí dříve, je pro společnost zlomovým bodem a přispívá k naší větší víře v její výhled,“ uvedl Jonas.
Akcie společnosti Carvana vzrostly v roce 2023 o téměř 130 %. Pro jistotu je třeba dodat, že akcie za posledních 12 měsíců stále klesly o více než 71 %.
Tesla a další: Morgan Stanley jmenuje akcie elektromobilů, které budou těžit z posunu dodavatelského řetězce na Západ
Společnost Morgan Stanley identifikovala několik akcií, do kterých lze investovat v souvislosti s přesunem výroby baterií pro elektromobily na Západ.
Podle banky z Wall Street, která 12. května ve svém sdělení klientům uvedla, že se země snaží snížit svou závislost na Číně, která v současné době ovládá 90 % trhu s bateriemi pro elektromobily, budou muset vytvořit nový dodavatelský řetězec pro dekarbonizovanou budoucnost.
t uvedla, že obnovení bezpečného domácího dodavatelského řetězce a splnění vládních požadavků však bude „náročné“, a předpověděla, že pouze několik společností bude vyrábět baterie se ziskem ve strategických lokalitách.
Morgan Stanley zdůraznila geopolitické, environmentální a ekonomické výzvy, kterým by jednotlivé společnosti mohly během přechodu čelit, a seřadila firmy podle toho, jak nejlépe jsou v tomto rámci schopny uspět.
Podle Morgan Stanley se vysoko umístil gigant v oblasti elektromobilů Tesla, výrobce autodílů Aptiv a výrobce baterií Freyr, zatímco Ford a čínský výrobce baterií CATL se umístili níže.

Tesla
Společnost Tesla má podle Morgan Stanley dobrou pozici k překonání těchto tří výzev. Dodala, že společnost je lídrem v oblasti pokrokových bateriových technologií a je jediným velkým výrobcem automobilů, který dosahuje zisku z každého elektromobilu vyrobeného výhradně v USA.
„Pokud jde o náš rámec, TSLA splňuje všechny podmínky,“ napsali analytici pod vedením Adama Jonase ve zprávě klientům 11. května.
„Nejenže společnost již vyrábí bateriové články v tuzemsku a s minimálními emisemi do životního prostředí, ale také dosáhla kladné jednotkové ekonomiky díky technologickým inovacím a výrobní zdatnosti a nadále snižuje náklady.“
Aptiv
Společnost Aptiv vyrábí software a výpočetní platformy pro výrobce automobilů a také systémy, které zvyšují bezpečnost vozidel.
Podle Morgan Stanley sice hrozí, že společnost ztratí zakázky na díly, které se v současnosti používají ve spalovacích motorech, nicméně Aptiv bude schopen přejít na elektromobily s relativně malými problémy.
„Kromě vysokonapěťových komponentů, které jsou spojeny s přechodem na elektromobily, se mnoho OEM [výrobců originálního vybavení] zaměřuje na bohatší sady funkcí ve svých počátečních nabídkách, což pro APTV představuje potenciálně více způsobů, jak z toho těžit,“ uvedli analytici.
FREYR Battery
Norská společnost představila plány na výstavbu dvou giga továren – první v Norsku, která bude fungovat téměř výhradně na vodní energii, a druhé v USA. zda se to podaří se ziskem, však zatím není známo.
„Společnost FREY má vzhledem ke své vládní podpoře, západním technologiím a zdrojům materiálu a využívání vodní energie dobrou pozici k překonání geopolitických a environmentálních problémů,“ uvedli analytici. „Zůstává však otázkou, zda se jim to podaří ve velkém měřítku a s pozitivní jednotkovou ekonomikou.“
Ford / CATL
Morgan Stanley poznamenal, že společnosti jako Ford a čínský výrobce baterií Contemporary Amperex Technology neboli CATL mohou čelit výzvám, pokud jde o „onshoring“, kvůli geopolitickým obavám a potenciálním technologickým překážkám.

Začátkem tohoto roku Ford uvedl, že bude spolupracovat s CATL na výstavbě nového závodu na výrobu baterií pro elektromobily v Michiganu v hodnotě 3,5 miliardy dolarů, a to navzdory přetrvávajícímu napětí mezi USA a Čínou.
Ford bude nový závod vlastnit, ale od společnosti CATL si bude licencovat technologii výroby baterií, včetně technických znalostí. Tyto plány však vyvolaly odpor amerických politiků kvůli závislosti na čínské technologii.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























