Zpráva o výsledcích společnosti za druhé čtvrtletí investory zklamala. Společnost uvedla, že její pokračující problémy s nižšími jednotkovými tržbami při vyšších nákladech budou pravděpodobně pokračovat i v současném čtvrtletí.
Deutsche Bank snížila hodnocení akcií na „držet“ z „koupit“ na základě snížení prognózy zisku a omezeného růstu.
„Po porovnání provozních marží a marží před zdaněním za červnové čtvrtletí se čtyřmi leteckými společnostmi, které již reportovaly (tj. Alaska, American, Delta a United), nevypadal Southwest v posledním žebříčku tak dobře,“ napsal v páteční zprávě analytik Deutsche Michael Linenberg.
„Máme pocit, že Southwest ‚bije pod svou váhovou kategorii‘, pokud jde o tvorbu výnosů, což je možná způsobeno tím, že ještě nedosáhla plné optimalizace sítě. Domníváme se také, že společnost zaostává za svými konkurenty z hlediska diverzifikace příjmů,“ dodal Linenberg.
Analytik snížil cílovou cenu z 52 na 38 dolarů, což stále znamená 15% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru.
Raymond James rovněž snížil hodnocení akcií Southwest na outperform ze silného buy a označil je za „srdcovku velikosti Texasu“. Firma snížila cílovou cenu na 40 USD ze 47 USD, což znamená růst o 21,1 %.
Analytička Savanthi Sythová uvedl, že společnost sice podnikla správné kroky k úpravě svého letového řádu, aby zohlednila postpandemické změny v cestování, ale obnovení ziskovosti na úroveň roku 2019 se projeví až v letech 2024 až 2025.
„Aby bylo jasno, nemyslíme si, že model společnosti Southwest je nefunkční, a domníváme se, že ocenění by mělo odrážet její čistou hotovostní pozici, jejímž výsledkem je rozvaha, která je o hlavu lepší než většina odvětví,“ uvedla Sythová v páteční zprávě.
Bank of America snížila cílovou cenu akcií na 35 USD ze 45 USD, což znamená pouze 6% nárůst oproti hodnotě, na které akcie skončily ve čtvrtek. Analytik Andrew Didora ve svém snížení doporučení na neutrální z kupovat uvedl, že zvýšení nákladů společnosti je „těžko obhajitelné“.
Zdroj: Getty Images
„Rok 2023 byl rokem, kdy se LUV potřebovala zaměřit na dosažení svých kapacitních a nákladových cílů, zejména s ohledem na provozní problémy, které měla letecká společnost na konci roku 2022. Zatímco kapacita se nadále přidává a sleduje se v souladu s plánem, jednotkové náklady se stále pohybují výše kvůli nákladům na pracovní sílu a pravděpodobným pokračujícím investicím do provozu,“ uvedl Didora.
Akcie společnosti Southwest v pátek před zahájením obchodování ztratily 0,6 % po téměř 9% propadu během předchozí obchodní seance. Od začátku roku akcie klesly o 1,9 %.
Zpráva o výsledcích společnosti za druhé čtvrtletí investory zklamala. Společnost uvedla, že její pokračující problémy s nižšími jednotkovými tržbami při vyšších nákladech budou pravděpodobně pokračovat i v současném čtvrtletí.Deutsche Bank snížila hodnocení akcií na „držet“ z „koupit“ na základě snížení prognózy zisku a omezeného růstu.„Po porovnání provozních marží a marží před zdaněním za červnové čtvrtletí se čtyřmi leteckými společnostmi, které již reportovaly , nevypadal Southwest v posledním žebříčku tak dobře,“ napsal v páteční zprávě analytik Deutsche Michael Linenberg.„Máme pocit, že Southwest ‚bije pod svou váhovou kategorii‘, pokud jde o tvorbu výnosů, což je možná způsobeno tím, že ještě nedosáhla plné optimalizace sítě. Domníváme se také, že společnost zaostává za svými konkurenty z hlediska diverzifikace příjmů,“ dodal Linenberg.Analytik snížil cílovou cenu z 52 na 38 dolarů, což stále znamená 15% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru.Raymond James rovněž snížil hodnocení akcií Southwest na outperform ze silného buy a označil je za „srdcovku velikosti Texasu“. Firma snížila cílovou cenu na 40 USD ze 47 USD, což znamená růst o 21,1 %.Analytička Savanthi Sythová uvedl, že společnost sice podnikla správné kroky k úpravě svého letového řádu, aby zohlednila postpandemické změny v cestování, ale obnovení ziskovosti na úroveň roku 2019 se projeví až v letech 2024 až 2025.„Aby bylo jasno, nemyslíme si, že model společnosti Southwest je nefunkční, a domníváme se, že ocenění by mělo odrážet její čistou hotovostní pozici, jejímž výsledkem je rozvaha, která je o hlavu lepší než většina odvětví,“ uvedla Sythová v páteční zprávě.Bank of America snížila cílovou cenu akcií na 35 USD ze 45 USD, což znamená pouze 6% nárůst oproti hodnotě, na které akcie skončily ve čtvrtek. Analytik Andrew Didora ve svém snížení doporučení na neutrální z kupovat uvedl, že zvýšení nákladů společnosti je „těžko obhajitelné“.„Rok 2023 byl rokem, kdy se LUV potřebovala zaměřit na dosažení svých kapacitních a nákladových cílů, zejména s ohledem na provozní problémy, které měla letecká společnost na konci roku 2022. Zatímco kapacita se nadále přidává a sleduje se v souladu s plánem, jednotkové náklady se stále pohybují výše kvůli nákladům na pracovní sílu a pravděpodobným pokračujícím investicím do provozu,“ uvedl Didora.Akcie společnosti Southwest v pátek před zahájením obchodování ztratily 0,6 % po téměř 9% propadu během předchozí obchodní seance. Od začátku roku akcie klesly o 1,9 %.