Prodejce ojetých vozů Carvana má malý prostor pro růst, říká Piper Sandler
Akcie společnosti tento týden vzrostly o více než 20 % poté, co Carvana ve středu oznámila lepší než očekávané výsledky za druhé čtvrtletí a dohodu o restrukturalizaci dluhu ve výši přibližně 5,2 miliardy USD. Dlouhodobý výhled společnosti Piper Sandler ohledně jejího podílu na trhu ojetých vozidel však zůstává nezměněn.
Analytik Alexander Potter snížil hodnocení akcií na neutral z overweight. Zvýšil sice cílovou cenu na 48 USD z 29 USD, ale jeho nový cenový cíl je o necelé 2 USD, tedy jen 2,7 % nad úrovní, na které akcie ve čtvrtek uzavřely.
„Loni v září jsme zvýšili doporučení pro CVNA na základě toho, že se společnost obchoduje s výrazným diskontem vůči vnitřní hodnotě kvůli riziku bankrotu – což jsme považovali za nepravděpodobné. Nyní, když strach z bankrotu pominul a akcie vzrostly na 47 dolarů, se domníváme, že se CVNA blíží spravedlivému ocenění,“ napsal Potter ve čtvrteční poznámce.
„Honba za vyšším oceněním by vyžadovala revizi dlouhodobých očekávání podílu společnosti CVNA na trhu ojetých vozidel směrem nahoru, což podle našeho názoru nedávné výsledky nepotvrzují,“ dodal Potter.
Potter poznamenal, že „se teprve ukáže“, zda společnost dokáže udržet nákladovou disciplínu při vyšších objemech. Volatilní ceny vozidel, regulatorní změny, makro šoky a vysoká kapitálová náročnost patří k dalším rizikům pro růst společnosti, která analytik zmínil.
Zdroj: Getty Images
Potter nebyl jediným analytikem, který tento týden snížil hodnocení společnosti Carvana. Brad Erickson z RBC snížil své hodnocení akcií na underperform ze sector perform s tím, že jakékoli dlouhodobé zlepšení marží je v tuto chvíli pravděpodobně již započítáno.
Akcie v pátek před zahájením obchodování klesly o 0,7 % poté, co se během čtvrteční obchodní seance propadly o více než 16 %. Od začátku roku akcie stále vzrostly o více než 880 %.
Jediná zpráva ze zprávy o výsledcích společnosti Tesla, která analytiky rozrušila
Plán společnosti Tesla Inc (TSLA) sdílet své plné schopnosti samořízení s výrobci originálního vybavení přiměl analytiky z Wall Street k hovoru.
Během středečního večerního hovoru k výsledkům generální ředitel Elon Musk uvedl, že společnost jedná o sdílení své technologie s výrobci originálního vybavení a je v počátečních jednáních s jednou nejmenovanou společností.
„Jsme velmi otevření licencování našeho softwaru a hardwaru pro plné samořízení jiným automobilkám a již jednáme – v raných fázích jednání – s jedním významným výrobcem OEM o využití Tesla FSD,“ řekl. „Takže se nesnažíme nechat si to pro sebe.“
Muskovy komentáře přišly poté, co společnost Tesla překonala očekávání zisku za druhé čtvrtletí, ale vykázala slabé marže v důsledku nedávného snížení cen. Akcie se propadly o 7 %.
Navzdory těmto krátkodobým obavám ohledně marží vyzdvihl Adam Jonas z Morgan Stanley komentář k FSD jako největší poznatek z hovoru. Zdůraznil však některé logistické obavy, včetně toho, zda Tesla bude potřebovat „větší zapojení“ do plného softwarového systému svých kolegů.
„Podle našeho názoru se autonomie vozidel hodí k výsledku typu vítěz bere vše/vítěz bere nejvíce na regionální/lokální úrovni,“ řekl Jonas. „Případné licencování FSD by představovalo důležitou změnu rozsahu, jak investoři měří TAM pro společnost Tesla.“
Tyto aspirace FSD se napojují na nejnovější šílenství kolem umělé inteligence, které ovládlo Wall Street, přičemž analytik společnosti Goldman Sachs Mark Delaney ji považuje za klíčovou debatu pro investory ve střednědobém horizontu.
Analytik, který má na akcie neutrální rating, považuje společnost Tesla za dobře situovanou v oblasti umělé inteligence díky „šíři a hloubce“ jejích inženýrů a datových fondů, ale očekává, že tyto aspirace FSD budou vyžadovat čas.
Zdroj: Getty Images
Chris McNally ze společnosti Evercore ISI označil schopnosti FSD společnosti Tesla za „další horké téma“, ale uvedl, že pro „dosud neprokázanou“ cestu softwaru autopilota je „velmi vysoká laťka“.
„Vedení společnosti pokračuje v zasévání semínek budoucího růstu nejprve upřednostňováním jednotek před objemem – obětováním krátkodobé hrubé marže s plánem proniknout časem do stávajících vozidel se softwarem FSD s vysokou hodnotou a marží,“ uvedl George Gianarikas z Canaccord Genuity.
Prodejce ojetých vozů Carvana má malý prostor pro růst, říká Piper SandlerAkcie společnosti tento týden vzrostly o více než 20 % poté, co Carvana ve středu oznámila lepší než očekávané výsledky za druhé čtvrtletí a dohodu o restrukturalizaci dluhu ve výši přibližně 5,2 miliardy USD. Dlouhodobý výhled společnosti Piper Sandler ohledně jejího podílu na trhu ojetých vozidel však zůstává nezměněn.Analytik Alexander Potter snížil hodnocení akcií na neutral z overweight. Zvýšil sice cílovou cenu na 48 USD z 29 USD, ale jeho nový cenový cíl je o necelé 2 USD, tedy jen 2,7 % nad úrovní, na které akcie ve čtvrtek uzavřely.„Loni v září jsme zvýšili doporučení pro CVNA na základě toho, že se společnost obchoduje s výrazným diskontem vůči vnitřní hodnotě kvůli riziku bankrotu – což jsme považovali za nepravděpodobné. Nyní, když strach z bankrotu pominul a akcie vzrostly na 47 dolarů, se domníváme, že se CVNA blíží spravedlivému ocenění,“ napsal Potter ve čtvrteční poznámce.„Honba za vyšším oceněním by vyžadovala revizi dlouhodobých očekávání podílu společnosti CVNA na trhu ojetých vozidel směrem nahoru, což podle našeho názoru nedávné výsledky nepotvrzují,“ dodal Potter.Potter poznamenal, že „se teprve ukáže“, zda společnost dokáže udržet nákladovou disciplínu při vyšších objemech. Volatilní ceny vozidel, regulatorní změny, makro šoky a vysoká kapitálová náročnost patří k dalším rizikům pro růst společnosti, která analytik zmínil.Potter nebyl jediným analytikem, který tento týden snížil hodnocení společnosti Carvana. Brad Erickson z RBC snížil své hodnocení akcií na underperform ze sector perform s tím, že jakékoli dlouhodobé zlepšení marží je v tuto chvíli pravděpodobně již započítáno.Akcie v pátek před zahájením obchodování klesly o 0,7 % poté, co se během čtvrteční obchodní seance propadly o více než 16 %. Od začátku roku akcie stále vzrostly o více než 880 %.Jediná zpráva ze zprávy o výsledcích společnosti Tesla, která analytiky rozrušilaPlán společnosti Tesla Inc sdílet své plné schopnosti samořízení s výrobci originálního vybavení přiměl analytiky z Wall Street k hovoru.Během středečního večerního hovoru k výsledkům generální ředitel Elon Musk uvedl, že společnost jedná o sdílení své technologie s výrobci originálního vybavení a je v počátečních jednáních s jednou nejmenovanou společností.„Jsme velmi otevření licencování našeho softwaru a hardwaru pro plné samořízení jiným automobilkám a již jednáme – v raných fázích jednání – s jedním významným výrobcem OEM o využití Tesla FSD,“ řekl. „Takže se nesnažíme nechat si to pro sebe.“Muskovy komentáře přišly poté, co společnost Tesla překonala očekávání zisku za druhé čtvrtletí, ale vykázala slabé marže v důsledku nedávného snížení cen. Akcie se propadly o 7 %.Navzdory těmto krátkodobým obavám ohledně marží vyzdvihl Adam Jonas z Morgan Stanley komentář k FSD jako největší poznatek z hovoru. Zdůraznil však některé logistické obavy, včetně toho, zda Tesla bude potřebovat „větší zapojení“ do plného softwarového systému svých kolegů.„Podle našeho názoru se autonomie vozidel hodí k výsledku typu vítěz bere vše/vítěz bere nejvíce na regionální/lokální úrovni,“ řekl Jonas. „Případné licencování FSD by představovalo důležitou změnu rozsahu, jak investoři měří TAM pro společnost Tesla.“Tyto aspirace FSD se napojují na nejnovější šílenství kolem umělé inteligence, které ovládlo Wall Street, přičemž analytik společnosti Goldman Sachs Mark Delaney ji považuje za klíčovou debatu pro investory ve střednědobém horizontu.Analytik, který má na akcie neutrální rating, považuje společnost Tesla za dobře situovanou v oblasti umělé inteligence díky „šíři a hloubce“ jejích inženýrů a datových fondů, ale očekává, že tyto aspirace FSD budou vyžadovat čas.Chris McNally ze společnosti Evercore ISI označil schopnosti FSD společnosti Tesla za „další horké téma“, ale uvedl, že pro „dosud neprokázanou“ cestu softwaru autopilota je „velmi vysoká laťka“.„Vedení společnosti pokračuje v zasévání semínek budoucího růstu nejprve upřednostňováním jednotek před objemem – obětováním krátkodobé hrubé marže s plánem proniknout časem do stávajících vozidel se softwarem FSD s vysokou hodnotou a marží,“ uvedl George Gianarikas z Canaccord Genuity.