Společnost Tencent Holdings Limited (TCEHY) ve středu oznámila slabší než očekávaný nárůst zisku za druhé čtvrtletí, když se začala vyplácet opatření na snižování nákladů a tržby rostly napříč různými podniky společnosti.
Zde se dozvíte, jak si Tencent vedl ve druhém čtvrtletí oproti konsensuálním odhadům společnosti Refinitiv:
Tržby: 149,21 miliardy čínských jüanů (20,46 miliardy USD) oproti očekávaným 151,73 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 11 %.
Zisk připadající na akcionáře společnosti: (26,17 mld. čínských jüanů oproti 33,42 mld. jüanů). To představuje meziroční nárůst o 41 %.
Společnost Tencent nyní začíná pociťovat přínosy úsporných opatření, která zahájila v loňském roce, kdy opustila vedlejší činnosti a omezila výdaje na marketing. Společnost, která vlastní největší čínskou aplikaci pro zasílání zpráv WeChat, nyní pozoruje oživení svých aktivit, od her až po cloud computing.
„Ve druhém čtvrtletí roku 2023 jsme si udrželi solidní tempo růstu příjmů spolu s příklonem ke kvalitním zdrojům příjmů s lepšími maržemi,“ uvedla společnost Tencent ve svém prohlášení.
„Tento přechod spolu s pečlivou nákladovou disciplínou vyvinutou v předchozím roce vedl k tomu, že růst zisku překonal růst tržeb.“
Společnost Tencent nyní vykázala tři čtvrtletí po sobě růst tržeb, protože čínský technologický gigant se zotavuje z nepříznivých vlivů náročného roku 2022.
Zaprvé, jeho hlavní herní byznys dramaticky zpomalil oproti srovnání s rokem 2021, kdy se lidé kvůli šíření pandemie více spoléhali na zábavu v interiérech. Tencent je jednou z největších světových společností v oblasti online her.
Zadruhé, čínské úřady na několik měsíců zmrazily schvalování nových her a tento proces obnovily až v dubnu 2022. Poté trvalo několik měsíců, než regulační orgány schválily hry vydané společností Tencent.
Slabší než očekávaný růst tržeb však nadále odráží turbulence čínské ekonomiky, která se po pandemii nedokázala zotavit tak rychle, jak mnozí předpokládali.
Herní průmysl zažívá vlažné oživení Společnost Tencent uvedla, že její příjmy z domácích her zůstaly meziročně na stejné úrovni 31,8 miliardy jüanů poté, co společnost ve svých největších titulech uvolnila „méně komerční obsah“ – například nákupy ve hře. Společnost Tencent uvedla, že se jedná o „dočasný jev“ a že příjmy z domácích her by měly ve třetím čtvrtletí roku opět meziročně růst.
Příjmy z jednotky International Games se zvýšily o 19 % na 12,7 miliardy jüanů, k čemuž přispěly tituly jako Valorant. Společnost Tencent se vzhledem ke slabým domácím prodejům a náročnému regulačnímu prostředí v Číně zaměřuje na zvyšování příjmů z mezinárodních her.
Společnost Tencent uvedla, že existují „známky toho, že pokles aktivity v oblasti mobilních her po pandemii je již za námi“.
Společnost Tencent Holdings Limited ve středu oznámila slabší než očekávaný nárůst zisku za druhé čtvrtletí, když se začala vyplácet opatření na snižování nákladů a tržby rostly napříč různými podniky společnosti.
Zde se dozvíte, jak si Tencent vedl ve druhém čtvrtletí oproti konsensuálním odhadům společnosti Refinitiv:
Tržby: 149,21 miliardy čínských jüanů oproti očekávaným 151,73 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 11 %.
Zisk připadající na akcionáře společnosti: . To představuje meziroční nárůst o 41 %.
Společnost Tencent nyní začíná pociťovat přínosy úsporných opatření, která zahájila v loňském roce, kdy opustila vedlejší činnosti a omezila výdaje na marketing. Společnost, která vlastní největší čínskou aplikaci pro zasílání zpráv WeChat, nyní pozoruje oživení svých aktivit, od her až po cloud computing.
„Ve druhém čtvrtletí roku 2023 jsme si udrželi solidní tempo růstu příjmů spolu s příklonem ke kvalitním zdrojům příjmů s lepšími maržemi,“ uvedla společnost Tencent ve svém prohlášení.
„Tento přechod spolu s pečlivou nákladovou disciplínou vyvinutou v předchozím roce vedl k tomu, že růst zisku překonal růst tržeb.“
Společnost Tencent nyní vykázala tři čtvrtletí po sobě růst tržeb, protože čínský technologický gigant se zotavuje z nepříznivých vlivů náročného roku 2022.
Zaprvé, jeho hlavní herní byznys dramaticky zpomalil oproti srovnání s rokem 2021, kdy se lidé kvůli šíření pandemie více spoléhali na zábavu v interiérech. Tencent je jednou z největších světových společností v oblasti online her.
Zadruhé, čínské úřady na několik měsíců zmrazily schvalování nových her a tento proces obnovily až v dubnu 2022. Poté trvalo několik měsíců, než regulační orgány schválily hry vydané společností Tencent.
Slabší než očekávaný růst tržeb však nadále odráží turbulence čínské ekonomiky, která se po pandemii nedokázala zotavit tak rychle, jak mnozí předpokládali.
Herní průmysl zažívá vlažné oživeníSpolečnost Tencent uvedla, že její příjmy z domácích her zůstaly meziročně na stejné úrovni 31,8 miliardy jüanů poté, co společnost ve svých největších titulech uvolnila „méně komerční obsah“ – například nákupy ve hře. Společnost Tencent uvedla, že se jedná o „dočasný jev“ a že příjmy z domácích her by měly ve třetím čtvrtletí roku opět meziročně růst.
Příjmy z jednotky International Games se zvýšily o 19 % na 12,7 miliardy jüanů, k čemuž přispěly tituly jako Valorant. Společnost Tencent se vzhledem ke slabým domácím prodejům a náročnému regulačnímu prostředí v Číně zaměřuje na zvyšování příjmů z mezinárodních her.
Společnost Tencent uvedla, že existují „známky toho, že pokles aktivity v oblasti mobilních her po pandemii je již za námi“.