3 věci o společnosti Apple, které chytří investoři vědí
Akcie společnosti Apple (AAPL 0,99 %) mají pověst spolehlivého růstového titulu - za posledních pět let vzrostly o 279 % a za posledních deset let o 897 %.
Stabilita společnosti pramení ze silné značky, která má obrovskou loajalitu mezi spotřebiteli ochotnými platit prémii za její produkty a jejich propojený ekosystém.
Apple často čelí kontrole jako společnost s největší tržní kapitalizací na světě, která činí přibližně 2,5 bilionu dolarů. Pravidelně čelí kritice za kontroverzní kroky ze strany těch, kteří nesdílejí dlouhodobou vizi společnosti. Naposledy se dostala na titulní stránky novin kvůli svým podnikům v oblasti financí a smíšené reality.
Přestože se akcie díky své výkonnosti v minulosti jeví jako jistota, je dobré se o společnosti před jejím zařazením do portfolia plně informovat. Zde jsou tři věci, které o společnosti Apple chytří investoři vědí.
Zdroj: Getty Images
1. Posouvá se dále do oblasti financí
Společnost Apple 29. března posílila své aktivity v oblasti financí tím, že v USA spustila program BNPL (buy now, pay later), který je výzvou pro podobné služby společností Klarna a Affirm. Nová služba je k dispozici vybraným americkým spotřebitelům a byla zabudována přímo do aplikace Wallet společnosti.
Služba Apple Pay Later bude nabízet půjčky s nulovým úrokem od 50 do 1 000 dolarů a umožní spotřebitelům zaplatit za různé zboží a služby ve čtyřech splátkách během šesti týdnů. Půjčky budou poskytovány prostřednictvím dceřiné společnosti Apple s názvem Apple Financing.
Na novém projektu spolupracuje společnost s Goldman Sachs, stejně jako to udělal Apple při uvedení své kreditní karty v roce 2019. Bankovní organizace poskytne společnosti Apple přístup do sítě Mastercard, protože výrobce iPhonů nemá licenci na vydávání platebních pověření.
Služba Apple Pay Later byla integrována přímo do iPhonu, což pravděpodobně podpoří její masové rozšíření díky vedoucímu 24,1% podílu společnosti na trhu chytrých telefonů.
Program BNPL by se mohl v dlouhodobém horizontu ukázat jako neuvěřitelně lukrativní, protože budoucí zvýšení cen iPhonů a dalších produktů by mohlo být snadněji spolknutelné, pokud by spotřebitelé mohli splácet postupně. A finanční služba by mohla rozšířit podíl společnosti na trhu chytrých telefonů tím, že by přilákala uživatele, kteří by jinak o její produkty neměli zájem.
Zdroj: Reuters
2. Dochází k internímu konfliktu ohledně nového produktu
Článek v New York Times z 26. března popisuje neshody ve společnosti Apple ohledně uvedení její první náhlavní soupravy pro rozšířenou/virtuální realitu (AR/VR) na trh v letošním roce. Vedoucí pracovníci se údajně obávají ziskovosti zařízení na nevyzkoušeném trhu, jeho vysoké ceny a vyhlídek na užitečnost.
Očekává se, že náhlavní souprava pro smíšenou realitu bude mít funkce rozšířené reality a virtuální reality zobrazené v rozhraní podobném systému iOS a bude stát přibližně 3000 dolarů. Zařízení bude údajně uvedeno na trh v červnu, přičemž generální ředitel Tim Cook v roce 2022 řekl skupině studentů: „Budete se divit, jak jste žili bez rozšířené reality, stejně jako se divíte dnes: Jak mohli lidé jako já vyrůstat bez internetu?“
Smíšená realita je neustále rostoucí trh. Podle společnosti Statista se předpokládá, že odvětví rozšířené reality a virtuální reality bude do roku 2027 růst složenou roční mírou 13,72 % a dosáhne hodnoty 52,05 miliardy dolarů.
Společnost Apple už dříve překonala šance při vstupu na nové trhy. Když uvedl na trh první iPhone a iPad, měl mnoho kritiků. Dřívější úspěchy na mnoha dalších neprověřených trzích naznačují, že by společnost mohla být v budoucnu lídrem vzkvétajícího odvětví smíšené reality.
Zdroj: Apple
3. Je to nejcennější značka na světě
Podle globální poradenské společnosti Interbrand, která je součástí skupiny Omnicom Group, je Apple nejhodnotnější značkou na světě s hodnotou 482,2 miliardy dolarů. Hned za ní je Microsoft s 278,3 miliardy dolarů a Amazon s 274,8 miliardy dolarů.
Díky tomu, že se společnost Apple vyšplhala na technologický vrchol, má při vydávání nových produktů větší moc než většina ostatních. Jeho silná značka mu umožnila dosáhnout dominantního podílu na trhu s chytrými telefony, tablety, chytrými hodinkami a sluchátky. Podíl společnosti v oblasti tabletů činí 49,2 % poté, co v roce 2010 odstartovala masové rozšíření těchto zařízení s prvním iPadem.
Společnost podobně ovládla trh se sluchátky AirPods a v roce 2021 dosáhla 34,4% podílu. Při zahrnutí dceřiné společnosti Beats se tento podíl zvýší na 49,7 %.
Apple je diverzifikovaná společnost s rostoucí řadou produktů a služeb. Při prvním vstupu na trh AR/VR může narazit, ale zdá se, že díky své silné značce má větší šanci uspět než většina ostatních. Mezitím se její expanze na další trhy, například finanční, pravděpodobně ukáže jako plodná, takže akcie společnosti Apple jsou nyní výbornou příležitostí k nákupu.
Stabilita společnosti pramení ze silné značky, která má obrovskou loajalitu mezi spotřebiteli ochotnými platit prémii za její produkty a jejich propojený ekosystém.Apple často čelí kontrole jako společnost s největší tržní kapitalizací na světě, která činí přibližně 2,5 bilionu dolarů. Pravidelně čelí kritice za kontroverzní kroky ze strany těch, kteří nesdílejí dlouhodobou vizi společnosti. Naposledy se dostala na titulní stránky novin kvůli svým podnikům v oblasti financí a smíšené reality.Přestože se akcie díky své výkonnosti v minulosti jeví jako jistota, je dobré se o společnosti před jejím zařazením do portfolia plně informovat. Zde jsou tři věci, které o společnosti Apple chytří investoři vědí.Společnost Apple 29. března posílila své aktivity v oblasti financí tím, že v USA spustila program BNPL , který je výzvou pro podobné služby společností Klarna a Affirm. Nová služba je k dispozici vybraným americkým spotřebitelům a byla zabudována přímo do aplikace Wallet společnosti.Služba Apple Pay Later bude nabízet půjčky s nulovým úrokem od 50 do 1 000 dolarů a umožní spotřebitelům zaplatit za různé zboží a služby ve čtyřech splátkách během šesti týdnů. Půjčky budou poskytovány prostřednictvím dceřiné společnosti Apple s názvem Apple Financing.Na novém projektu spolupracuje společnost s Goldman Sachs, stejně jako to udělal Apple při uvedení své kreditní karty v roce 2019. Bankovní organizace poskytne společnosti Apple přístup do sítě Mastercard, protože výrobce iPhonů nemá licenci na vydávání platebních pověření.Služba Apple Pay Later byla integrována přímo do iPhonu, což pravděpodobně podpoří její masové rozšíření díky vedoucímu 24,1% podílu společnosti na trhu chytrých telefonů.Program BNPL by se mohl v dlouhodobém horizontu ukázat jako neuvěřitelně lukrativní, protože budoucí zvýšení cen iPhonů a dalších produktů by mohlo být snadněji spolknutelné, pokud by spotřebitelé mohli splácet postupně. A finanční služba by mohla rozšířit podíl společnosti na trhu chytrých telefonů tím, že by přilákala uživatele, kteří by jinak o její produkty neměli zájem.Článek v New York Times z 26. března popisuje neshody ve společnosti Apple ohledně uvedení její první náhlavní soupravy pro rozšířenou/virtuální realitu na trh v letošním roce. Vedoucí pracovníci se údajně obávají ziskovosti zařízení na nevyzkoušeném trhu, jeho vysoké ceny a vyhlídek na užitečnost.Očekává se, že náhlavní souprava pro smíšenou realitu bude mít funkce rozšířené reality a virtuální reality zobrazené v rozhraní podobném systému iOS a bude stát přibližně 3000 dolarů. Zařízení bude údajně uvedeno na trh v červnu, přičemž generální ředitel Tim Cook v roce 2022 řekl skupině studentů: „Budete se divit, jak jste žili bez rozšířené reality, stejně jako se divíte dnes: Jak mohli lidé jako já vyrůstat bez internetu?“Smíšená realita je neustále rostoucí trh. Podle společnosti Statista se předpokládá, že odvětví rozšířené reality a virtuální reality bude do roku 2027 růst složenou roční mírou 13,72 % a dosáhne hodnoty 52,05 miliardy dolarů.Společnost Apple už dříve překonala šance při vstupu na nové trhy. Když uvedl na trh první iPhone a iPad, měl mnoho kritiků. Dřívější úspěchy na mnoha dalších neprověřených trzích naznačují, že by společnost mohla být v budoucnu lídrem vzkvétajícího odvětví smíšené reality.Podle globální poradenské společnosti Interbrand, která je součástí skupiny Omnicom Group, je Apple nejhodnotnější značkou na světě s hodnotou 482,2 miliardy dolarů. Hned za ní je Microsoft s 278,3 miliardy dolarů a Amazon s 274,8 miliardy dolarů.Díky tomu, že se společnost Apple vyšplhala na technologický vrchol, má při vydávání nových produktů větší moc než většina ostatních. Jeho silná značka mu umožnila dosáhnout dominantního podílu na trhu s chytrými telefony, tablety, chytrými hodinkami a sluchátky. Podíl společnosti v oblasti tabletů činí 49,2 % poté, co v roce 2010 odstartovala masové rozšíření těchto zařízení s prvním iPadem.Společnost podobně ovládla trh se sluchátky AirPods a v roce 2021 dosáhla 34,4% podílu. Při zahrnutí dceřiné společnosti Beats se tento podíl zvýší na 49,7 %.Apple je diverzifikovaná společnost s rostoucí řadou produktů a služeb. Při prvním vstupu na trh AR/VR může narazit, ale zdá se, že díky své silné značce má větší šanci uspět než většina ostatních. Mezitím se její expanze na další trhy, například finanční, pravděpodobně ukáže jako plodná, takže akcie společnosti Apple jsou nyní výbornou příležitostí k nákupu.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...