Řada evropských a amerických rozvážkových společností využívá rostoucího trendu bezemisních elektrických rozvozů na poslední míli ve městech dříve, než je budou následovat větší rozvážkové společnosti. Patří mezi ně německá společnost Liefergrun, britské společnosti Zedify a Packfleet a newyorská DutchX, které využívají cílů maloobchodníků v oblasti životního prostředí, sociálních aspektů a řízení společností (ESG) a snižování emisí. Dohromady tyto startupy získaly přibližně 1 miliardu dolarů a snaží se získat podíl na trhu dříve, než se lídři v oboru začnou snažit o ekologičtější dodávky, které jsou naplánovány na příští roky.
FedEx usiluje o bezemisní doručovací flotilu do roku 2040, Deutsche Post DHL Group předpokládá, že 60 % její doručovací flotily bude elektrické do roku 2030 – ve stejném roce plánuje Amazon zavést 100 000 elektrických nákladních vozů Rivian. Společnost UPS navíc očekává, že do roku 2025 bude 40 % jejích vozidel jezdit na alternativní paliva.
Kromě ohleduplnosti k životnímu prostředí tyto startupy využívají vlastní technologii směrování pro městské a příměstské doručování. Zároveň si udržují konkurenceschopné ceny, což je povyšuje na potenciální akviziční cíle na trhu. Stojí však před nimi nelehký úkol rozšiřovat se v neúprosném podnikatelském prostředí. Navzdory tvrdé konkurenci vidí někteří odborníci z oboru možnosti úspěchu regionálních společností.
Řada evropských a amerických rozvážkových společností využívá rostoucího trendu bezemisních elektrických rozvozů na poslední míli ve městech dříve, než je budou následovat větší rozvážkové společnosti. Patří mezi ně německá společnost Liefergrun, britské společnosti Zedify a Packfleet a newyorská DutchX, které využívají cílů maloobchodníků v oblasti životního prostředí, sociálních aspektů a řízení společností a snižování emisí. Dohromady tyto startupy získaly přibližně 1 miliardu dolarů a snaží se získat podíl na trhu dříve, než se lídři v oboru začnou snažit o ekologičtější dodávky, které jsou naplánovány na příští roky.
FedEx usiluje o bezemisní doručovací flotilu do roku 2040, Deutsche Post DHL Group předpokládá, že 60 % její doručovací flotily bude elektrické do roku 2030 – ve stejném roce plánuje Amazon zavést 100 000 elektrických nákladních vozů Rivian. Společnost UPS navíc očekává, že do roku 2025 bude 40 % jejích vozidel jezdit na alternativní paliva.
Kromě ohleduplnosti k životnímu prostředí tyto startupy využívají vlastní technologii směrování pro městské a příměstské doručování. Zároveň si udržují konkurenceschopné ceny, což je povyšuje na potenciální akviziční cíle na trhu. Stojí však před nimi nelehký úkol rozšiřovat se v neúprosném podnikatelském prostředí. Navzdory tvrdé konkurenci vidí někteří odborníci z oboru možnosti úspěchu regionálních společností.