Společnost Xpeng, významný čínský výrobce elektromobilů a konkurent společnosti Tesla, oznámila rezignaci viceprezidenta pro autonomní řízení Xinzhou Wu z osobních a rodinných důvodů.
Wu, který dříve působil jako vrchní ředitel inženýrství ve společnosti Qualcomm, kde strávil více než deset let, byl faktickým šéfem divize autonomního řízení společnosti Xpeng a hrál klíčovou roli v tom, že pomohl společnosti Xpeng získat náskok před jejími konkurenty v oblasti inteligentního řízení.
Tento na newyorské burze kótovaný start-up v oblasti elektromobilů je známý díky svému vlastnímu vývojovému týmu, který je zodpovědný za vytvoření pokročilého asistenčního systému pro řidiče (ADAS) Xpeng Navigation Guided Pilot (XNPG), který je považován za obdobu systému Tesla Full Self-Driving (FSD).
V březnu společnost Xpeng vylepšila svůj městský navigační systém pro zákazníky ve městech první úrovně, jako jsou Kanton, Šen-čen a Šanghaj. Během několika měsíců přesáhla míra rozšíření systému o kilometry 60 %, jak společnost Xpeng uvedla na nedávném hovoru k výsledkům hospodaření. Kromě toho si společnost klade za cíl snížit do konce roku 2023 počet ručních přejímek na 1 000 kilometrů při používání své dálniční navigace na jednu nebo méně.
Tesla zatím FSD v Číně nenabízí a nedávno popřela zvěsti o tom, že by tuto možnost brzy zavedla v Šanghaji. I kdyby to měla v plánu, trvalo by nejméně 12 měsíců, než by systém lokalizoval pro složité podmínky na čínských silnicích, uvedl Wu v jednom z předchozích rozhovorů.
Wu po pěti letech ve společnosti Xpeng neoznámil svůj další kariérní postup, ačkoli se šíří zvěsti, že má nastoupit na vedoucí pozici v divizi autonomního řízení společnosti Nvidia. Tuto možnost naznačuje příspěvek na Weibo od He Xiaopenga, generálního ředitele a zakladatele společnosti Xpeng, který vyjádřil hrdost na to, že se Wu brzy stane vrcholovým manažerem v celosvětově uznávané společnosti s pokračující spoluprací na čipové technologii se společností Xpeng.
Společnost Xpeng totiž dlouhodobě spolupracuje s firmou Nvidia, která díky své platformě pro inteligentní řízení Drive a nejmodernějším čipům pro automobily udělala velký pokrok v oblasti autonomních vozidel.
Wu předává štafetu Liyunovi Liovi, který je v současné době vrchním ředitelem pro autonomní řízení ve firmě. Podle He se na tomto přechodu pracuje již téměř rok a je přesvědčen, že proběhne „hladce“.
Rozchod se zdá být přátelský, o čemž svědčí i to, že Wu Heovi oplatil vřelý vzkaz na Weibo. „Věřím, že pevný tým a systém společnosti Xpeng budou hnát vývoj ADAS kupředu, dokud nenastane éra automobilů bez řidiče.“
Wuova rezignace, která je pro společnost Xpeng považována za velkou ztrátu talentů, přišla jen týden poté, co společnost Xpeng oznámila slibnou investici od společnosti Volkswagen, v jejímž rámci bude společně vyvíjet modely elektromobilů pro čínský trh.
I když Wuova rezignace nemusí mít bezprostřední dopad na cestu společnosti Xpeng k autonomnímu řízení, znamená konec jedné éry ve firmě. Wu patří ke skupině odborníků na umělou inteligenci, kteří se vrátili ze Silicon Valley, aby pracovali v nově vznikajících čínských technologických společnostech a zároveň řídili výzkumné a vývojové týmy v USA. Vzhledem k eskalaci napětí mezi oběma globálními mocnostmi řada čínských technologických gigantů omezila své aktivity v USA.
Společnost Xpeng si na začátku letošního roku vydobyla v odvětví elektromobilů velké uznání poté, co jmenovala Wanga Fengyinga, veterána s dvacetiletou praxí u čínského výrobce levných pick-upů a SUV Great Wall Motor, do funkce prezidenta. K překvapení mnohých bude Wang dohlížet na plánování produktů v mladé firmě, která se pyšní výzkumem a vývojem.
Jak Wu poznamenal ve své zprávě na rozloučenou: „Před pěti lety jsem přeplul oceán, abych se připojil k Xpengu, a přistál jsem ve správný čas na správné platformě.
Společnost Xpeng, významný čínský výrobce elektromobilů a konkurent společnosti Tesla, oznámila rezignaci viceprezidenta pro autonomní řízení Xinzhou Wu z osobních a rodinných důvodů. Wu, který dříve působil jako vrchní ředitel inženýrství ve společnosti Qualcomm, kde strávil více než deset let, byl faktickým šéfem divize autonomního řízení společnosti Xpeng a hrál klíčovou roli v tom, že pomohl společnosti Xpeng získat náskok před jejími konkurenty v oblasti inteligentního řízení. Tento na newyorské burze kótovaný start-up v oblasti elektromobilů je známý díky svému vlastnímu vývojovému týmu, který je zodpovědný za vytvoření pokročilého asistenčního systému pro řidiče Xpeng Navigation Guided Pilot , který je považován za obdobu systému Tesla Full Self-Driving . V březnu společnost Xpeng vylepšila svůj městský navigační systém pro zákazníky ve městech první úrovně, jako jsou Kanton, Šen-čen a Šanghaj. Během několika měsíců přesáhla míra rozšíření systému o kilometry 60 %, jak společnost Xpeng uvedla na nedávném hovoru k výsledkům hospodaření. Kromě toho si společnost klade za cíl snížit do konce roku 2023 počet ručních přejímek na 1 000 kilometrů při používání své dálniční navigace na jednu nebo méně. Tesla zatím FSD v Číně nenabízí a nedávno popřela zvěsti o tom, že by tuto možnost brzy zavedla v Šanghaji. I kdyby to měla v plánu, trvalo by nejméně 12 měsíců, než by systém lokalizoval pro složité podmínky na čínských silnicích, uvedl Wu v jednom z předchozích rozhovorů. Wu po pěti letech ve společnosti Xpeng neoznámil svůj další kariérní postup, ačkoli se šíří zvěsti, že má nastoupit na vedoucí pozici v divizi autonomního řízení společnosti Nvidia. Tuto možnost naznačuje příspěvek na Weibo od He Xiaopenga, generálního ředitele a zakladatele společnosti Xpeng, který vyjádřil hrdost na to, že se Wu brzy stane vrcholovým manažerem v celosvětově uznávané společnosti s pokračující spoluprací na čipové technologii se společností Xpeng. Společnost Xpeng totiž dlouhodobě spolupracuje s firmou Nvidia, která díky své platformě pro inteligentní řízení Drive a nejmodernějším čipům pro automobily udělala velký pokrok v oblasti autonomních vozidel. Wu předává štafetu Liyunovi Liovi, který je v současné době vrchním ředitelem pro autonomní řízení ve firmě. Podle He se na tomto přechodu pracuje již téměř rok a je přesvědčen, že proběhne „hladce“. Rozchod se zdá být přátelský, o čemž svědčí i to, že Wu Heovi oplatil vřelý vzkaz na Weibo. „Věřím, že pevný tým a systém společnosti Xpeng budou hnát vývoj ADAS kupředu, dokud nenastane éra automobilů bez řidiče.“ Wuova rezignace, která je pro společnost Xpeng považována za velkou ztrátu talentů, přišla jen týden poté, co společnost Xpeng oznámila slibnou investici od společnosti Volkswagen, v jejímž rámci bude společně vyvíjet modely elektromobilů pro čínský trh. I když Wuova rezignace nemusí mít bezprostřední dopad na cestu společnosti Xpeng k autonomnímu řízení, znamená konec jedné éry ve firmě. Wu patří ke skupině odborníků na umělou inteligenci, kteří se vrátili ze Silicon Valley, aby pracovali v nově vznikajících čínských technologických společnostech a zároveň řídili výzkumné a vývojové týmy v USA. Vzhledem k eskalaci napětí mezi oběma globálními mocnostmi řada čínských technologických gigantů omezila své aktivity v USA. Společnost Xpeng si na začátku letošního roku vydobyla v odvětví elektromobilů velké uznání poté, co jmenovala Wanga Fengyinga, veterána s dvacetiletou praxí u čínského výrobce levných pick-upů a SUV Great Wall Motor, do funkce prezidenta. K překvapení mnohých bude Wang dohlížet na plánování produktů v mladé firmě, která se pyšní výzkumem a vývojem. Jak Wu poznamenal ve své zprávě na rozloučenou: „Před pěti lety jsem přeplul oceán, abych se připojil k Xpengu, a přistál jsem ve správný čas na správné platformě.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...