Zde je přehled toho, jak si teniskový gigant vedl během svého prvního fiskálního čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu mezi analytiky společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv:
Zisk na akcii: 94 centů oproti očekávaným 75 centům
Tržby: 12,94 miliardy dolarů oproti očekávaným 12,98 miliardy dolarů.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 31. srpna, činil 1,45 miliardy dolarů, tj. 94 centů na akcii, ve srovnání s 1,47 miliardy dolarů, tj. 93 centů na akcii, o rok dříve.
Tržby vzrostly na 12,94 miliardy dolarů, což je přibližně o 2 % více než o rok dříve, kdy činily 12,69 miliardy dolarů. Podle LSEG tržby za čtvrtletí jen těsně zaostaly za očekáváním analytiků, kteří předpokládali 12,98 miliardy dolarů.
Akcie společnosti Nike vzrostly v rozšířeném čtvrtečním obchodování přibližně o 8 %.
Maloobchodní řetězec zachoval celoroční výhled růstu tržeb ve středních jednociferných číslech a zvýšení hrubé marže o 1,4 až 1,6 procentního bodu.
„Pečlivě sledujeme provozní prostředí, včetně směnných kurzů zahraničních měn, spotřebitelské poptávky během sváteční sezóny a našich velkoobchodních objednávek na druhé pololetí,“ uvedl finanční ředitel Matthew Friend na telefonátu s analytiky.
„Vzhledem k propagačnímu prostředí plánujeme pro zbytek roku opatrně mírné zlepšení marží,“ dodal.
Pro druhé čtvrtletí Nike očekává mírný růst tržeb oproti předchozímu roku a růst hrubé marže přibližně o 1 procentní bod oproti předchozímu roku.

Investoři se laserově zaměřili na zotavení společnosti Nike v Číně, její vztahy s velkoobchodními partnery a na to, jaký dopad bude mít obnovení splácení studentských půjček na tržby.
Také by rádi viděli, jak se marže společnosti Nike obnovují poté, co nafouknuté zásoby, vysoké propagační akce a problémy dodavatelského řetězce přispěly v posledních několika čtvrtletích k nižším ziskům.
Během čtvrtletí hrubá marže společnosti Nike klesla přibližně o 0,1 procentního bodu na 44,2 %, ale byla vyšší než 43,7 %, jak očekávali analytici podle StreetAccount. Společnost přičítá pokles hrubé marže vyšším nákladům na výrobky a měnovým kurzům, tyto trendy však byly kompenzovány zvýšením cen, což přispělo k lepšímu výsledku hospodaření.
Tržby v Číně vzrostly ve srovnání s předchozím rokem o 5 % na 1,7 miliardy USD, což podle StreetAccountu zaostalo za očekáváním analytiků ve výši 1,8 miliardy USD.
V předchozím čtvrtletí, které skončilo 31. května, Nike zaznamenal v Číně 16% nárůst tržeb oproti předchozímu roku. Čísla však byla proti snadnému srovnání, protože v předchozím roce byl tento region stále pod výlukou příkazů souvisejících s Covidem.
Ačkoli společnost Nike zůstává vůči Číně optimistická, hospodářské oživení v tomto regionu je zatím smíšené. Po pomalém červenci se maloobchodní tržby během srpna zvedly a oproti předchozímu roku vzrostly o 4,6 %, čímž překonaly očekávání agentury Reuters, která předpokládala 3% růst.
„Z tamního trhu a naší pozice máme dobrý pocit,“ uvedl generální ředitel John Donahoe a dodal, že v posledních čtyřech měsících dvakrát odcestoval do Číny. „Upřímně řečeno, několik věcí vyčnívá. Zaprvé, do Číny se vrátil sport, je to prostě cítit, a to nám dává velkou důvěru v budoucnost a čínského spotřebitele v našem segmentu, bez ohledu na tamní makroekonomické vyhlídky.“

Společnost Nike zaznamenala skokový nárůst tržeb ve všech regionech kromě Severní Ameriky, svého největšího trhu podle tržeb. Tržby v Severní Americe klesly oproti předchozímu roku o 2 % na 5,42 miliardy dolarů, což je těsně nad očekáváním analytiků ve výši 5,39 miliardy dolarů, jak uvedl server StreetAccount.
V Evropě, na Středním východě a v Africe tržby vzrostly o 8 % na 3,61 miliardy dolarů. USD, zatímco analytici očekávali 3,51 miliardy USD. Tržby v divizi Latinské Ameriky a Asie a Tichomoří se zvýšily o 2 % na 1,57 miliardy dolarů, což je jen o málo méně, než analytici očekávali
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky