Warren Buffett stále prodává společnost BYD. Proč někteří analytici stále říkají, že je to koupě
Během posledních 18 měsíců společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta téměř zdvojnásobila svou investici do čínské společnosti BYD, která se zabývá výrobou elektromobilů, a postupně prodala více než polovinu svého podílu, jak vyplývá z dokumentů.
Poslední z těchto prodejů družstevních akcií se uskutečnil 25. října, jen několik dní předtím, než společnost BYD zveřejnila rekordní čtvrtletní zisk, což vedlo některé analytiky v odvětví ke zvýšení budoucích cílových cen automobilové společnosti.
Paul Gong, vedoucí oddělení China Auto společnosti UBS Global Research, vyjádřil nadšení z výsledků společnosti BYD a poznamenal: “To představuje nové historické maximum od doby, kdy se společnost zaměřila na prodej vozidel na novou energii teprve na začátku roku 2022.” Gong tento nárůst zisku přisuzuje příznivým tržním podmínkám, jako jsou úspory z rozsahu, zrychlení exportních prodejů a nedávný pokles cen lithia, a ve svém pokrytí označil společnost BYD za preferované jméno v kategorii elektromobilů (EV) a zvýšil její cílovou cenu na 360 hongkongských dolarů (46 USD) za akcii, což odráží téměř 50% nárůst oproti hodnotě, na které akcie BYD uzavřely na konci týdne.
Poslední odprodej akcií BYD společností Berkshire Hathaway se uskutečnil za průměrnou cenu 245,86 hongkongských dolarů, čímž se vlastnický podíl Berkshire ve společnosti BYD snížil na méně než 8 %. Důvody, které Warrena Buffetta vedly k výraznému snížení investice společnosti Berkshire do společnosti BYD, zůstávají nejasné, neboť na květnové schůzi akcionářů zůstalo toto téma nedotčeno. Když byl Buffett na tuto záležitost dotázán, pouze pochválil BYD jako “mimořádnou společnost” vedenou “mimořádným člověkem”, což naznačuje, že kapitál by mohl být potenciálně reinvestován s lepším efektem jinde.
Zdroj: Getty Images
Společnost BYD založil v roce 1995 chemik Wang Chuanfu a od té doby se stala dominantní společností v automobilovém průmyslu. Vděčí za to zejména rostoucímu celosvětovému tlaku na elektrifikaci automobilů. Díky rozsáhlé nabídce elektromobilů v různých cenových kategoriích si společnost BYD v Číně vybudovala pověst společnosti, která nabízí výhodný poměr ceny a výkonu. Společnost BYD se neomezuje pouze na místní trhy a zahajuje vývoz do regionů, jako je jihovýchodní Asie a Evropa. Analytici Jefferies očekávají, že exportní linie společnosti BYD se v příštím roce zdvojnásobí, což bude znamenat přibližně 200 000 prodaných kusů v zahraničí. Zaznamenali zvýšený podíl vývozu na celkovém objemu prodeje ve třetím čtvrtletí ve výši 9 %, což je nárůst oproti 6 % v první polovině roku.
Podle výpočtů CNBC akcie BYD dále posílily svou pověst, když ve třetím čtvrtletí předstihly Teslu ve výrobě osobních automobilů poháněných čistě bateriemi. Tento silný výkon bolestně kontrastoval s neuspokojivými čtvrtletními výsledky společnosti Tesla, v jejichž důsledku hodnota akcií společnosti klesla přibližně o 10 %.
Zpráva společnosti Bernstein z 1. listopadu označila BYD za přední značku, o které uvažují potenciální čínští kupci elektromobilů. Na základě vlastního každoročního průzkumu provedeného v průběhu srpna a září mezi více než 1 500 čínskými spotřebiteli analýza společnosti Bernstein zjistila, že začínající kupci automobilů, stejně jako stávající majitelé tradičních čínských, korejských a amerických značek, s větší pravděpodobností zvažují koupi automobilu od společnosti BYD. Společnost Bernstein ponechala rating BYD na úrovni outperform, přičemž akcie společnosti by měly dosáhnout cílové ceny 359 hongkongských dolarů.
Navzdory výprodeji akcií zůstal Buffettův dlouholetý obchodní partner Charlie Munger ohledně budoucnosti čínské ekonomiky optimistický a pochválil její společnosti jako “silnější a lepší” ve srovnání s jinými předními společnostmi. Když se Munger s oblibou vyjadřoval o potenciálu čínského trhu, charakterizoval je jako perspektivní investice a naznačil, že jsou “k dispozici za mnohem nižší cenu”. Vyzdvihl také vedení společnosti BYD, přičemž muže v jejím čele příznivě přirovnal k Elonu Muskovi a uznal jeho vynikající schopnosti, pokud jde o výrobu produktů.
Poslední z těchto prodejů družstevních akcií se uskutečnil 25. října, jen několik dní předtím, než společnost BYD zveřejnila rekordní čtvrtletní zisk, což vedlo některé analytiky v odvětví ke zvýšení budoucích cílových cen automobilové společnosti.Paul Gong, vedoucí oddělení China Auto společnosti UBS Global Research, vyjádřil nadšení z výsledků společnosti BYD a poznamenal: “To představuje nové historické maximum od doby, kdy se společnost zaměřila na prodej vozidel na novou energii teprve na začátku roku 2022.” Gong tento nárůst zisku přisuzuje příznivým tržním podmínkám, jako jsou úspory z rozsahu, zrychlení exportních prodejů a nedávný pokles cen lithia, a ve svém pokrytí označil společnost BYD za preferované jméno v kategorii elektromobilů a zvýšil její cílovou cenu na 360 hongkongských dolarů za akcii, což odráží téměř 50% nárůst oproti hodnotě, na které akcie BYD uzavřely na konci týdne.Poslední odprodej akcií BYD společností Berkshire Hathaway se uskutečnil za průměrnou cenu 245,86 hongkongských dolarů, čímž se vlastnický podíl Berkshire ve společnosti BYD snížil na méně než 8 %. Důvody, které Warrena Buffetta vedly k výraznému snížení investice společnosti Berkshire do společnosti BYD, zůstávají nejasné, neboť na květnové schůzi akcionářů zůstalo toto téma nedotčeno. Když byl Buffett na tuto záležitost dotázán, pouze pochválil BYD jako “mimořádnou společnost” vedenou “mimořádným člověkem”, což naznačuje, že kapitál by mohl být potenciálně reinvestován s lepším efektem jinde.Společnost BYD založil v roce 1995 chemik Wang Chuanfu a od té doby se stala dominantní společností v automobilovém průmyslu. Vděčí za to zejména rostoucímu celosvětovému tlaku na elektrifikaci automobilů. Díky rozsáhlé nabídce elektromobilů v různých cenových kategoriích si společnost BYD v Číně vybudovala pověst společnosti, která nabízí výhodný poměr ceny a výkonu. Společnost BYD se neomezuje pouze na místní trhy a zahajuje vývoz do regionů, jako je jihovýchodní Asie a Evropa. Analytici Jefferies očekávají, že exportní linie společnosti BYD se v příštím roce zdvojnásobí, což bude znamenat přibližně 200 000 prodaných kusů v zahraničí. Zaznamenali zvýšený podíl vývozu na celkovém objemu prodeje ve třetím čtvrtletí ve výši 9 %, což je nárůst oproti 6 % v první polovině roku.Podle výpočtů CNBC akcie BYD dále posílily svou pověst, když ve třetím čtvrtletí předstihly Teslu ve výrobě osobních automobilů poháněných čistě bateriemi. Tento silný výkon bolestně kontrastoval s neuspokojivými čtvrtletními výsledky společnosti Tesla, v jejichž důsledku hodnota akcií společnosti klesla přibližně o 10 %.Zpráva společnosti Bernstein z 1. listopadu označila BYD za přední značku, o které uvažují potenciální čínští kupci elektromobilů. Na základě vlastního každoročního průzkumu provedeného v průběhu srpna a září mezi více než 1 500 čínskými spotřebiteli analýza společnosti Bernstein zjistila, že začínající kupci automobilů, stejně jako stávající majitelé tradičních čínských, korejských a amerických značek, s větší pravděpodobností zvažují koupi automobilu od společnosti BYD. Společnost Bernstein ponechala rating BYD na úrovni outperform, přičemž akcie společnosti by měly dosáhnout cílové ceny 359 hongkongských dolarů.Navzdory výprodeji akcií zůstal Buffettův dlouholetý obchodní partner Charlie Munger ohledně budoucnosti čínské ekonomiky optimistický a pochválil její společnosti jako “silnější a lepší” ve srovnání s jinými předními společnostmi. Když se Munger s oblibou vyjadřoval o potenciálu čínského trhu, charakterizoval je jako perspektivní investice a naznačil, že jsou “k dispozici za mnohem nižší cenu”. Vyzdvihl také vedení společnosti BYD, přičemž muže v jejím čele příznivě přirovnal k Elonu Muskovi a uznal jeho vynikající schopnosti, pokud jde o výrobu produktů.