Starší výrobci automobilů pociťují tlak levných čínských elektromobilů a obracejí se na dodavatele, aby snížili náklady a vyvinuli cenově dostupné elektromobily rychleji, než bylo plánováno. Automobilky se obávají zpomalení poptávky po elektromobilech kvůli jejich vysokým nákladům a naléhavě hledají způsoby, jak snížit ceny. Renault plánuje snížit náklady na elektromobily o 40 %, aby dosáhl cenové parity s modely na fosilní paliva, zatímco Stellantis spolupracuje s čínskou společností CATL na výrobě levnějších baterií. Volkswagen i Tesla vyvíjejí elektromobily za 25 000 eur. Startupy jako Brill Power, OneD Battery Sciences a Veekim nabízejí technologie, které mohou zvýšit dojezd elektromobilů, snížit hmotnost baterií a zkrátit dobu nabíjení – to vše za nižší cenu. Starší výrobci automobilů hledají způsoby, jak snížit spotřebu vzácných zemin a elektronických součástek v elektromobilech, a zároveň zkoumají technologie, jako jsou digitální dvojčata a 3D tisk, aby ušetřili náklady. Společnost Ares, vyvinutá společností Our Next Energy, nabízí cenově dostupnější sadu baterií a společnost CelLink představila laminátovou fólii, která má nahradit kabelové svazky. Izraelský startup Addionics vyvinul materiály pro baterie, které nabízejí rychlejší nabíjení a větší dojezd při použití menšího množství materiálu. Výrobci automobilů dávají přednost snižování nákladů před prodlužováním dojezdu, aby byly elektromobily cenově dostupnější.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky