Čínští výrobci elektromobilů kótovaní na burze v Hongkongu se potácejí uprostřed sílícího tlaku na ceny
Na světovém trhu s elektromobily se zvyšuje konkurence a akcie čínských výrobců elektromobilů kótovaných na hongkongské burze se v úterý propadly, protože se zvýšily obavy z možných sporů o ceny v tomto rušném odvětví.
Čínské akcie elektromobilů v Hongkongu klesají kvůli tlaku na ceny, vyvolané silnou konkurencí na trhu elektromobilů a obavami z cenových sporů.
Snižování cen a soutěž Tesla versus místní výrobci způsobuje obavy o ziskovost čínských výrobců elektromobilů, i když roste poptávka.
Navzdory rostoucí poptávce spotřebitelé váhají s nákupy elektromobilů v očekávání dalších poklesů cen, což omezuje prodeje.
Některé čínské automobilky, včetně Nio a Li Auto, zaznamenaly pokles ceny akcií, zatímco společnosti jako BYD nabízejí konkurenční ceny a nové modely.
Čínský trh s elektromobily, který je nejlidnatějším a nejkonkurenceschopnějším na světě, je v současné době zmítán odhodlaným soupeřením. Mezi tyto konkurenty patří místní firmy, které se snaží překonat jedna druhou, a americké těžké váhy, jako je Tesla, soupeřící o co největší podíl na trhu. Taktika zahrnuje snižování cen a propagační nabídky, které však vyvolávají obavy o rozsah ziskových marží v blízké budoucnosti.
Yuqian Ding, vedoucí výzkumu automobilového průmyslu v čínské pobočce HSBC Qianhai, se s televizí CNBC podělil o názor, že plošné snižování cen by mohlo v blízké budoucnosti zatížit zisky a marže. Dodala však, že by to mohlo být vyváženo eskalací poptávky, protože elektromobily oslovují stále více spotřebitelů.
Přestože zájem spotřebitelů o elektromobily zjevně roste, podle Dingové přetrvává stálý postoj pozastavování nákupů v očekávání dalšího poklesu cen, což omezuje objemy prodejů výrobců elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Nejméně 30 % celého čínského automobilového trhu zaujímají elektromobily, přičemž většina z nich je vyráběna místně. Přesto byly akcie renomovaných firem negativně ovlivněny. Akcie společnosti Li Auto klesly o 3,9 % a akcie společnosti Nio se propadly o 3,6 %; akcie společnosti Xpeng navíc klesly o 1,8 %. Na druhé straně spektra zaznamenaly akcie společnosti BYD mírné zlepšení, když vzrostly o 0,4 %.
Společnost NIO Inc. (NIO) plánuje později během dne vyhlásit své hospodářské výsledky za prosincové čtvrtletí, což je zpráva, kterou zainteresované strany v odvětví velmi očekávají.
Čínské automobilky, odhodlané předstihnout společnost Tesla, uplatňují konkurenční ceny a nabídku špičkových technologií, aby získaly náskok. Aby se Tesla bránila, představila nové pobídky, které mají čínské zákazníky nalákat, včetně zvýhodněného pojištění vozů a zvýhodněných plánů financování po omezenou dobu. Nicméně i přes dříve oznámené snížení cen společnost Morgan Stanley uvádí, že Tesla v lednu stále ustupovala z tržního podílu v Číně, konkrétně ve větších městech.
Společnost Li Auto Inc. (LI) nedávno odhalila nový elektromobil s názvem “Mega”, multifunkční vozidlo v hodnotě 559 800 čínských jüanů (77 756 USD), jehož dodávky mají být zahájeny v březnu. Překvapivě je minivan vybaven vestavěnou chladničkou a pohovkou. Společnost Li Auto dodala v únoru 20 251 vozů, což představuje meziroční nárůst o 21,8 %. Meziměsíčně však dodávky zaznamenaly pokles, a to o 35 % z lednových 31 165 vozů.
Podle deníku South China Morning Post snížila společnost Leapmotor, podporovaná společností Stellantis, cenu svého SUV C10 v nejnovější verzi o téměř 20 % oproti předprodejní ceně.
Podle zprávy společnosti Morgan Stanley utrpěly společnosti Xpeng a Nio ztráty tržního podílu v celé řadě regionů, zatímco společnost BYD zaznamenala zisky v hlavních městech, ale ztráty v méně rozvinutých lokalitách v důsledku rostoucí konkurence ze strany státem provozovaných společností.
Mezitím se zdálo, že společnost BYD má silnou pozici, protože snížila ceny různých modelů elektromobilů a uvedla na trh novou verzi svého nejprodávanějšího vozu. Model Atto 3, dříve známý pod názvem “Yuan Plus”, měl nižší cenu než jeho ukončený předchůdce.
Analytici společnosti Bernstein ve zprávě pro klienty pochválili společnost BYD a uvedli její bezkonkurenční nákladovou strukturu a inovace výrobků, které vycházejí z vysokého stupně vertikální integrace. Analytici rovněž předpokládají, že čínský trh s elektrickými vozidly zaznamená trvalý meziroční nárůst poptávky o 25 % a zároveň rostoucí konkurenceschopnost v důsledku neustálého tlaku na tvorbu cen.
V prohlášení zveřejněném na úterním zasedání “Dvou zasedání” v Číně Peking nastínil své úsilí o podporu sektoru nových energetických vozidel a zmínil opatření, jako je snížení nebo osvobození od daně z nákupu elektrických vozidel, podpora výstavby a realizace dalších infrastrukturních iniciativ, což vedlo k meziročnímu nárůstu prodeje nových energetických vozidel o 37,9 % v roce 2023. Ve stejném dokumentu bylo také odhaleno, že byla rozšířena podpora pro dalších 10 měst v jejich funkci národních komplexních nákladních uzlů s cílem posílit provozní řetězce.
Čínský prezident Si Ťin-pching ve svém projevu z minulého týdne znovu zdůraznil potřebu pokračovat v podpoře sektoru vozidel na novou energii, konkrétně v oblasti nabíjecí infrastruktury.
Čínský trh s elektromobily, který je nejlidnatějším a nejkonkurenceschopnějším na světě, je v současné době zmítán odhodlaným soupeřením. Mezi tyto konkurenty patří místní firmy, které se snaží překonat jedna druhou, a americké těžké váhy, jako je Tesla, soupeřící o co největší podíl na trhu. Taktika zahrnuje snižování cen a propagační nabídky, které však vyvolávají obavy o rozsah ziskových marží v blízké budoucnosti.Yuqian Ding, vedoucí výzkumu automobilového průmyslu v čínské pobočce HSBC Qianhai, se s televizí CNBC podělil o názor, že plošné snižování cen by mohlo v blízké budoucnosti zatížit zisky a marže. Dodala však, že by to mohlo být vyváženo eskalací poptávky, protože elektromobily oslovují stále více spotřebitelů.Přestože zájem spotřebitelů o elektromobily zjevně roste, podle Dingové přetrvává stálý postoj pozastavování nákupů v očekávání dalšího poklesu cen, což omezuje objemy prodejů výrobců elektromobilů.Nejméně 30 % celého čínského automobilového trhu zaujímají elektromobily, přičemž většina z nich je vyráběna místně. Přesto byly akcie renomovaných firem negativně ovlivněny. Akcie společnosti Li Auto klesly o 3,9 % a akcie společnosti Nio se propadly o 3,6 %; akcie společnosti Xpeng navíc klesly o 1,8 %. Na druhé straně spektra zaznamenaly akcie společnosti BYD mírné zlepšení, když vzrostly o 0,4 %.Společnost NIO Inc. plánuje později během dne vyhlásit své hospodářské výsledky za prosincové čtvrtletí, což je zpráva, kterou zainteresované strany v odvětví velmi očekávají. Čínské automobilky, odhodlané předstihnout společnost Tesla, uplatňují konkurenční ceny a nabídku špičkových technologií, aby získaly náskok. Aby se Tesla bránila, představila nové pobídky, které mají čínské zákazníky nalákat, včetně zvýhodněného pojištění vozů a zvýhodněných plánů financování po omezenou dobu. Nicméně i přes dříve oznámené snížení cen společnost Morgan Stanley uvádí, že Tesla v lednu stále ustupovala z tržního podílu v Číně, konkrétně ve větších městech.Společnost Li Auto Inc. nedávno odhalila nový elektromobil s názvem “Mega”, multifunkční vozidlo v hodnotě 559 800 čínských jüanů , jehož dodávky mají být zahájeny v březnu. Překvapivě je minivan vybaven vestavěnou chladničkou a pohovkou. Společnost Li Auto dodala v únoru 20 251 vozů, což představuje meziroční nárůst o 21,8 %. Meziměsíčně však dodávky zaznamenaly pokles, a to o 35 % z lednových 31 165 vozů. Podle deníku South China Morning Post snížila společnost Leapmotor, podporovaná společností Stellantis, cenu svého SUV C10 v nejnovější verzi o téměř 20 % oproti předprodejní ceně.Podle zprávy společnosti Morgan Stanley utrpěly společnosti Xpeng a Nio ztráty tržního podílu v celé řadě regionů, zatímco společnost BYD zaznamenala zisky v hlavních městech, ale ztráty v méně rozvinutých lokalitách v důsledku rostoucí konkurence ze strany státem provozovaných společností.Mezitím se zdálo, že společnost BYD má silnou pozici, protože snížila ceny různých modelů elektromobilů a uvedla na trh novou verzi svého nejprodávanějšího vozu. Model Atto 3, dříve známý pod názvem “Yuan Plus”, měl nižší cenu než jeho ukončený předchůdce.Analytici společnosti Bernstein ve zprávě pro klienty pochválili společnost BYD a uvedli její bezkonkurenční nákladovou strukturu a inovace výrobků, které vycházejí z vysokého stupně vertikální integrace. Analytici rovněž předpokládají, že čínský trh s elektrickými vozidly zaznamená trvalý meziroční nárůst poptávky o 25 % a zároveň rostoucí konkurenceschopnost v důsledku neustálého tlaku na tvorbu cen.BYD Company Limited V prohlášení zveřejněném na úterním zasedání “Dvou zasedání” v Číně Peking nastínil své úsilí o podporu sektoru nových energetických vozidel a zmínil opatření, jako je snížení nebo osvobození od daně z nákupu elektrických vozidel, podpora výstavby a realizace dalších infrastrukturních iniciativ, což vedlo k meziročnímu nárůstu prodeje nových energetických vozidel o 37,9 % v roce 2023. Ve stejném dokumentu bylo také odhaleno, že byla rozšířena podpora pro dalších 10 měst v jejich funkci národních komplexních nákladních uzlů s cílem posílit provozní řetězce.XPeng Inc. Čínský prezident Si Ťin-pching ve svém projevu z minulého týdne znovu zdůraznil potřebu pokračovat v podpoře sektoru vozidel na novou energii, konkrétně v oblasti nabíjecí infrastruktury.