Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

15. dubna – Titanic se potápí, Čech otevírá první restauraci McDonald’s

Co má společného Česko a světoznámý řetězec fastfoodových restaurací?

David Škvára Autor: David Škvára
15 dubna, 2025
8 min. čtení
Zdroj: vlastní

Zdroj: vlastní

8 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Jaký je příběh legendární lodi Titanic?
  • Proč tato katastrofa doslova změnila svět?
  • Jaký je odkaz zkázy Titanicu do dnešních dní?

Více než byste si možná mysleli. Byl to právě čechoamerický byznysmen Ray Kroc, kdo otevřel první franšízovou pobočku McDonaldu mimo Kalifornii.

15. dubna roku 1912 se na své první plavbě po severním Atlantiku kolem 2.20 potopil zaoceánský parník Titanic. Tato nehoda se stala nejznámější svého druhu v historii – a mimo jiné inspirovala i stejnojmenný kasovní trhák z dílny režiséra Jamese Camerona.

Při bližším pohledu do průřezu historií toho na dnešní den ale připadá samozřejmě ještě o mnoho více:

  • 1865 – Prezident USA Abraham Lincoln umírá na následky atentátu spáchaného o den dříve v divadle ve Washingtonu, DC stoupencem Jihu.
  • 1874 – Francouzští malíři, odmítnutí Salonem, pořádají svou výstavu (Claude Monet, Auguste Renoir, Camille Pissarro, Edgar Degas a Paul Cézanne).
  • 1896 – Byly ukončeny první moderní letní olympijské hry v Athénách.
  • 1989 – Na Hillsborough Stadium v Sheffieldu zahynulo 96 fotbalových fanoušků.
  • 2013 – Došlo ke 2 bombovým útokům u cíle Bostonského maratonu.
  • 2019 – Požár katedrály Notre-Dame v Paříži.

A nyní se už můžeme konečně přesunout do světa byznysu a ekonomiky:

  • 1952 – Od tohoto roku je 15. duben ve Spojených státech často označován jako tzv. Den daně z příjmů, což je termín, kdy mohou fyzické i právnické osoby podat přiznání k federální dani z příjmů nebo požádat o jeho prodloužení. Jedná se o významné datum ve světě podnikání, protože mnoho jednotlivců a podniků musí dokončit svá daňová přiznání a finanční výkazy za předchozí rok.
  • 1955 – V americkém Des Plines v Illinois otevřel čechoamerický podnikatel Ray Kroc první franšízovou restauraci McDonald’s. Bratři McDonaldové již předtím měli první restauraci v San Bernardinu v Kalifornii.
  • 2013 – V blízkosti cílové rovinky bostonského maratonu vybuchly 2 bomby, což si vyžádalo mnoho obětí a zraněných. Incident měl dopad na místní podniky a cestovní ruch v Bostonu, protože město bylo uzavřeno a maraton byl přerušen.
  • 2019 – Vypukl v ikonické katedrále Notre-Dame v Paříži ve Francii ničivý požár. Požár způsobil na historické památce značné škody, včetně zřícení její střechy a věže. Událost měla finanční dopady na restaurátorské práce a turistický ruch v Paříži.

Titanic: Příběh nejznámější námořní katastrofy v historii

Titanic byl výsledkem intenzivní konkurence mezi konkurenčními lodními společnostmi v první polovině 20. století. Zejména společnost White Star Line se ocitla v boji o prvenství v paroplavbě s Cunardem, ctihodnou britskou firmou se dvěma vynikajícími loděmi, které patřily k nejmodernějším a nejluxusnějším ve své době.

Advertisement

Loď Mauretania společnosti Cunard zahájila provoz v roce 1907 a rychle vytvořila rychlostní rekord pro nejvyšší průměrnou rychlost při transatlantické plavbě (23,69 uzlu neboli 27,26 mil za hodinu), který držela 22 let.

Další mistrovské dílo společnosti Cunard, loď Lusitania, byla spuštěna na vodu ve stejném roce a byla chválena pro své velkolepé interiéry. Tragický konec potkal Lusitanii 7. května 1915, kdy ji potopilo torpédo vypálené německým ponorkovým člunem, při čemž zahynulo téměř 1 200 z 1 959 lidí na palubě a Spojené státy vstoupily do první světové války.

Zdroj: Canva

Ve stejném roce, kdy společnost Cunard představila své dva velkolepé parníky, jednal J. Bruce Ismay, výkonný ředitel společnosti White Star, o stavbě tří velkých lodí s Williamem J. Pirriem, předsedou představenstva loďařské společnosti Harland and Wolff. Každá z nich, která byla součástí nové třídy „Olympic“, měla měřit 882 stop na délku a 92,5 stopy v nejširším místě, což z nich činilo největší lodě své doby.

V březnu 1909 začaly v obrovské loděnici Harland and Wolff v irském Belfastu práce na druhé z těchto tří zaoceánských lodí, Titaniku, a pokračovaly nepřetržitě po dobu dvou let.

Dne 31. května 1911 se obrovský trup Titaniku – největšího pohyblivého objektu vyrobeného člověkem na světě – vydal na cestu po skluzech a do řeky Lagan v Belfastu. Spuštění na vodu, které trvalo jen něco málo přes minutu a proběhlo bez problémů, se zúčastnilo více než 100 000 lidí.

Trup lodi byl okamžitě odtažen do mamutího montážního doku, kde tisíce dělníků strávily většinu následujícího roku stavbou paluby, budováním honosných interiérů a instalací 29 obřích kotlů, které poháněly dva hlavní parní stroje.

Osudové chyby „nepotopitelného“ Titaniku

Podle některých hypotéz byl Titanic od počátku odsouzen k zániku kvůli konstrukci, kterou mnozí chválili jako nejmodernější. Lodě třídy Olympic měly dvojité dno a 15 vodotěsných přepážkových oddílů vybavených elektrickými vodotěsnými dveřmi, které bylo možné ovládat jednotlivě nebo současně spínačem na můstku.

Právě tyto vodotěsné přepážky inspirovaly časopis Shipbuilder, který ve zvláštním vydání věnovaném parníkům Olympic označil tyto lodě za „prakticky nepotopitelné“.

Konstrukce vodotěsného oddílu však obsahovala chybu, která byla rozhodujícím faktorem při potopení Titaniku: Přestože jednotlivé přepážky byly skutečně vodotěsné, stěny oddělující přepážky sahaly jen několik metrů nad čáru ponoru, takže voda mohla přetékat z jednoho oddělení do druhého, zejména pokud se loď začala naklánět nebo se naklánět dopředu.

Druhým kritickým bezpečnostním nedostatkem, který přispěl ke ztrátě tolika životů, byl nedostatečný počet záchranných člunů na Titaniku. Pouhých 16 člunů a čtyři Engelhardtovy „kolabující čluny“ mohly pojmout pouze 1 178 osob. Titanic mohl přepravovat až 2 435 cestujících a posádka čítající přibližně 900 osob umožňovala přepravit více než 3 300 osob.

V důsledku toho, i když byly záchranné čluny při nouzové evakuaci plně obsazeny, byla k dispozici místa pouze pro třetinu osob na palubě. Ačkoli je to podle dnešních měřítek nepředstavitelně málo, zásoba záchranných člunů na Titaniku ve skutečnosti převyšovala požadavky Britské obchodní rady.

Náraz Titaniku do ledovce

14. dubna, po čtyřech dnech klidné plavby, Titanic obdržel sporadické zprávy o ledu od ostatních lodí, ale plul po klidném moři pod jasnou oblohou bez měsíce.

Kolem půl dvanácté pozorovatel spatřil ledovec, který se vynořil z mírného oparu přímo před ním, pak zazvonil na varovný zvon a zatelefonoval na můstek. Motory byly rychle přepnuty a loď se prudce otočila – místo přímého nárazu se zdálo, že se Titanic popasoval s bokem ledovce a posypal přední palubu úlomky ledu.

Když hlídky vycítily, že ke srážce nedošlo, ulevilo se jim. Netušili, že ledovec má pod vodou rozeklaný výběžek, který vyřízl do trupu lodi pod čarou ponoru třísetmetrovou rýhu.

V době, kdy si kapitán s Thomasem Andrewsem z Harland and Wolff prohlédl poškozené místo, se již pět oddělení plnilo mořskou vodou a příď odsouzené lodi se znepokojivě nakláněla dolů, takže mořská voda se z jedné přepážky valila do sousedního oddělení.

Andrews provedl rychlý výpočet a odhadl, že Titanic může zůstat na hladině hodinu a půl, možná o něco déle. V tu chvíli kapitán, který už dal pokyn svému bezdrátovému operátorovi, aby zavolal pomoc, nařídil naložit záchranné čluny.

Zdroj: Canva

Titanic se potápí

Nejslavnější pasažéři lodi reagovali na okolnosti událostí chováním, které se stalo nedílnou součástí legendy o Titaniku. Ismay, výkonný ředitel společnosti White Star, pomáhal nakládat některé lodě a později vstoupil na skládací člun, když byl spouštěn. Přestože v době, kdy loď opouštěl, nebyly v blízkosti žádné ženy ani děti – on sám dodal, že nikdy nepřežije potupu, že katastrofu přežil, zatímco tolik jiných zahynulo.

Thomas Andrews, hlavní konstruktér Titaniku, byl naposledy spatřen v kuřárně první třídy, jak nepřítomně zírá na obraz lodi na stěně. Astor uložil svou ženu Madeleine do záchranného člunu a s poznámkou, že je těhotná, ji požádal, zda by ji mohl doprovodit; když mu byl vstup odmítnut, stihl ji těsně před spuštěním člunu na vodu políbit na rozloučenou.

Isidor Straus, ačkoli mu bylo vzhledem k jeho věku nabídnuto místo, odmítl jakékoli zvláštní ohledy a jeho žena Ida nechtěla svého muže opustit. Manželé odešli do své kajuty a společně zahynuli.

Benjamin Guggenheim a jeho komorník se vrátili do svých pokojů a převlékli se do formálních večerních šatů; když vyšel na palubu, slavně prohlásil: „Jsme oblečeni v tom nejlepším a jsme připraveni jít ke dnu jako gentlemani.“

Molly Brownová pomáhala nakládat lodě a nakonec musela nastoupit do jedné z posledních, které odjížděly. Prosila členy jeho posádky, aby se otočili pro přeživší, ale ti to odmítli v obavě, že je zaplaví zoufalí lidé, kteří se snaží uniknout ledovému moři.

Titanic, téměř kolmo vztyčený a s mnoha stále svítícími světly, se nakonec 15. dubna 1912 kolem 2:20 ponořil pod hladinu oceánu. Během dopoledne loď Carpathia společnosti Cunard, která o půlnoci přijala nouzové volání Titaniku a celou noc plula plnou rychlostí a vyhýbala se ledovým krám, shromáždila všechny záchranné čluny. Bylo v nich pouze 705 přeživších.

Více než byste si možná mysleli. Byl to právě čechoamerický byznysmen Ray Kroc, kdo otevřel první franšízovou pobočku McDonaldu mimo Kalifornii.15. dubna roku 1912 se na své první plavbě po severním Atlantiku kolem 2.20 potopil zaoceánský parník Titanic. Tato nehoda se stala nejznámější svého druhu v historii – a mimo jiné inspirovala i stejnojmenný kasovní trhák z dílny režiséra Jamese Camerona.Při bližším pohledu do průřezu historií toho na dnešní den ale připadá samozřejmě ještě o mnoho více: 1865 – Prezident USA Abraham Lincoln umírá na následky atentátu spáchaného o den dříve v divadle ve Washingtonu, DC stoupencem Jihu. 1874 – Francouzští malíři, odmítnutí Salonem, pořádají svou výstavu . 1896 – Byly ukončeny první moderní letní olympijské hry v Athénách. 1989 – Na Hillsborough Stadium v Sheffieldu zahynulo 96 fotbalových fanoušků. 2013 – Došlo ke 2 bombovým útokům u cíle Bostonského maratonu. 2019 – Požár katedrály Notre-Dame v Paříži. A nyní se už můžeme konečně přesunout do světa byznysu a ekonomiky: 1952 – Od tohoto roku je 15. duben ve Spojených státech často označován jako tzv. Den daně z příjmů, což je termín, kdy mohou fyzické i právnické osoby podat přiznání k federální dani z příjmů nebo požádat o jeho prodloužení. Jedná se o významné datum ve světě podnikání, protože mnoho jednotlivců a podniků musí dokončit svá daňová přiznání a finanční výkazy za předchozí rok. 1955 – V americkém Des Plines v Illinois otevřel čechoamerický podnikatel Ray Kroc první franšízovou restauraci McDonald’s. Bratři McDonaldové již předtím měli první restauraci v San Bernardinu v Kalifornii. 2013 – V blízkosti cílové rovinky bostonského maratonu vybuchly 2 bomby, což si vyžádalo mnoho obětí a zraněných. Incident měl dopad na místní podniky a cestovní ruch v Bostonu, protože město bylo uzavřeno a maraton byl přerušen. 2019 – Vypukl v ikonické katedrále Notre-Dame v Paříži ve Francii ničivý požár. Požár způsobil na historické památce značné škody, včetně zřícení její střechy a věže. Událost měla finanční dopady na restaurátorské práce a turistický ruch v Paříži. Titanic byl výsledkem intenzivní konkurence mezi konkurenčními lodními společnostmi v první polovině 20. století. Zejména společnost White Star Line se ocitla v boji o prvenství v paroplavbě s Cunardem, ctihodnou britskou firmou se dvěma vynikajícími loděmi, které patřily k nejmodernějším a nejluxusnějším ve své době.Loď Mauretania společnosti Cunard zahájila provoz v roce 1907 a rychle vytvořila rychlostní rekord pro nejvyšší průměrnou rychlost při transatlantické plavbě , který držela 22 let.Další mistrovské dílo společnosti Cunard, loď Lusitania, byla spuštěna na vodu ve stejném roce a byla chválena pro své velkolepé interiéry. Tragický konec potkal Lusitanii 7. května 1915, kdy ji potopilo torpédo vypálené německým ponorkovým člunem, při čemž zahynulo téměř 1 200 z 1 959 lidí na palubě a Spojené státy vstoupily do první světové války.Ve stejném roce, kdy společnost Cunard představila své dva velkolepé parníky, jednal J. Bruce Ismay, výkonný ředitel společnosti White Star, o stavbě tří velkých lodí s Williamem J. Pirriem, předsedou představenstva loďařské společnosti Harland and Wolff. Každá z nich, která byla součástí nové třídy „Olympic“, měla měřit 882 stop na délku a 92,5 stopy v nejširším místě, což z nich činilo největší lodě své doby.V březnu 1909 začaly v obrovské loděnici Harland and Wolff v irském Belfastu práce na druhé z těchto tří zaoceánských lodí, Titaniku, a pokračovaly nepřetržitě po dobu dvou let.Dne 31. května 1911 se obrovský trup Titaniku – největšího pohyblivého objektu vyrobeného člověkem na světě – vydal na cestu po skluzech a do řeky Lagan v Belfastu. Spuštění na vodu, které trvalo jen něco málo přes minutu a proběhlo bez problémů, se zúčastnilo více než 100 000 lidí.Trup lodi byl okamžitě odtažen do mamutího montážního doku, kde tisíce dělníků strávily většinu následujícího roku stavbou paluby, budováním honosných interiérů a instalací 29 obřích kotlů, které poháněly dva hlavní parní stroje.Osudové chyby „nepotopitelného“ TitanikuPodle některých hypotéz byl Titanic od počátku odsouzen k zániku kvůli konstrukci, kterou mnozí chválili jako nejmodernější. Lodě třídy Olympic měly dvojité dno a 15 vodotěsných přepážkových oddílů vybavených elektrickými vodotěsnými dveřmi, které bylo možné ovládat jednotlivě nebo současně spínačem na můstku.Právě tyto vodotěsné přepážky inspirovaly časopis Shipbuilder, který ve zvláštním vydání věnovaném parníkům Olympic označil tyto lodě za „prakticky nepotopitelné“.Konstrukce vodotěsného oddílu však obsahovala chybu, která byla rozhodujícím faktorem při potopení Titaniku: Přestože jednotlivé přepážky byly skutečně vodotěsné, stěny oddělující přepážky sahaly jen několik metrů nad čáru ponoru, takže voda mohla přetékat z jednoho oddělení do druhého, zejména pokud se loď začala naklánět nebo se naklánět dopředu.Druhým kritickým bezpečnostním nedostatkem, který přispěl ke ztrátě tolika životů, byl nedostatečný počet záchranných člunů na Titaniku. Pouhých 16 člunů a čtyři Engelhardtovy „kolabující čluny“ mohly pojmout pouze 1 178 osob. Titanic mohl přepravovat až 2 435 cestujících a posádka čítající přibližně 900 osob umožňovala přepravit více než 3 300 osob.V důsledku toho, i když byly záchranné čluny při nouzové evakuaci plně obsazeny, byla k dispozici místa pouze pro třetinu osob na palubě. Ačkoli je to podle dnešních měřítek nepředstavitelně málo, zásoba záchranných člunů na Titaniku ve skutečnosti převyšovala požadavky Britské obchodní rady.Náraz Titaniku do ledovce14. dubna, po čtyřech dnech klidné plavby, Titanic obdržel sporadické zprávy o ledu od ostatních lodí, ale plul po klidném moři pod jasnou oblohou bez měsíce.Kolem půl dvanácté pozorovatel spatřil ledovec, který se vynořil z mírného oparu přímo před ním, pak zazvonil na varovný zvon a zatelefonoval na můstek. Motory byly rychle přepnuty a loď se prudce otočila – místo přímého nárazu se zdálo, že se Titanic popasoval s bokem ledovce a posypal přední palubu úlomky ledu.Když hlídky vycítily, že ke srážce nedošlo, ulevilo se jim. Netušili, že ledovec má pod vodou rozeklaný výběžek, který vyřízl do trupu lodi pod čarou ponoru třísetmetrovou rýhu.V době, kdy si kapitán s Thomasem Andrewsem z Harland and Wolff prohlédl poškozené místo, se již pět oddělení plnilo mořskou vodou a příď odsouzené lodi se znepokojivě nakláněla dolů, takže mořská voda se z jedné přepážky valila do sousedního oddělení.Andrews provedl rychlý výpočet a odhadl, že Titanic může zůstat na hladině hodinu a půl, možná o něco déle. V tu chvíli kapitán, který už dal pokyn svému bezdrátovému operátorovi, aby zavolal pomoc, nařídil naložit záchranné čluny.Nejslavnější pasažéři lodi reagovali na okolnosti událostí chováním, které se stalo nedílnou součástí legendy o Titaniku. Ismay, výkonný ředitel společnosti White Star, pomáhal nakládat některé lodě a později vstoupil na skládací člun, když byl spouštěn. Přestože v době, kdy loď opouštěl, nebyly v blízkosti žádné ženy ani děti – on sám dodal, že nikdy nepřežije potupu, že katastrofu přežil, zatímco tolik jiných zahynulo.Thomas Andrews, hlavní konstruktér Titaniku, byl naposledy spatřen v kuřárně první třídy, jak nepřítomně zírá na obraz lodi na stěně. Astor uložil svou ženu Madeleine do záchranného člunu a s poznámkou, že je těhotná, ji požádal, zda by ji mohl doprovodit; když mu byl vstup odmítnut, stihl ji těsně před spuštěním člunu na vodu políbit na rozloučenou.Isidor Straus, ačkoli mu bylo vzhledem k jeho věku nabídnuto místo, odmítl jakékoli zvláštní ohledy a jeho žena Ida nechtěla svého muže opustit. Manželé odešli do své kajuty a společně zahynuli.Benjamin Guggenheim a jeho komorník se vrátili do svých pokojů a převlékli se do formálních večerních šatů; když vyšel na palubu, slavně prohlásil: „Jsme oblečeni v tom nejlepším a jsme připraveni jít ke dnu jako gentlemani.“Molly Brownová pomáhala nakládat lodě a nakonec musela nastoupit do jedné z posledních, které odjížděly. Prosila členy jeho posádky, aby se otočili pro přeživší, ale ti to odmítli v obavě, že je zaplaví zoufalí lidé, kteří se snaží uniknout ledovému moři.Titanic, téměř kolmo vztyčený a s mnoha stále svítícími světly, se nakonec 15. dubna 1912 kolem 2:20 ponořil pod hladinu oceánu. Během dopoledne loď Carpathia společnosti Cunard, která o půlnoci přijala nouzové volání Titaniku a celou noc plula plnou rychlostí a vyhýbala se ledovým krám, shromáždila všechny záchranné čluny. Bylo v nich pouze 705 přeživších.
Tagy: mcdonald'sray kroctitanic

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Carnival v roce 2025: výzvy, růst a příležitosti pro investory
      2. 7. dubna – Na scéně se objevují první počítače, začíná dobývání Marsu
      3. 14. dubna – Atentát na prezidenta Lincolna, Lajka dobývá vesmír, televize zase americké domácnosti
      4. Rodina Pinaultů rozšiřuje své investice do luxusních výletních plaveb
      5. Miliardové poplatky na čínské lodě mohou způsobit otřes globálního obchodu
      6. USA a jihokorejští výrobci válečných lodí podepsali novou dohodu
      7. Trumpův plán na podporu amerického loďařství zvyšuje akcie Huntington Ingalls
      8. 11. dubna – Neúspěch mise Apollo 13, Paul McCartney odchází z The Beatles
      Advertisement

      Breaking.

      07:00

      Názory na akvizici US Steel se různí, úředník naznačuje možný průchod transakce

      06:48

      UBS zvyšuje cílovou hodnotu S&P na konci roku a očekává další zisky v roce 2026

      06:36

      Rio Tinto sází v Chile na neověřenou technologii a oživení cen lithia

      06:24

      FTC vyšetřuje Media Matters kvůli tvrzením Muska o bojkotu X, vyplývá z dokumentu

      06:12

      Podle zdrojů začnou v prosinci propouštění v rafinérii Phillips 66 v Los Angeles

      06:00

      FTC stáhla žalobu proti společnosti Pepsi kvůli údajné cenové diskriminaci

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Planet Fitness má podle společnosti Stifel našlápnuto k dalšímu růstu

      22 května, 2025

      Akcie americké sítě fitness center Planet Fitness letos znovu vzbudily pozornost investorů.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Idacorp: Nenápadný hráč s překvapivým růstovým potenciálem

      22 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Snowflake roste rychleji, než trh čekal – výsledky ukazují na pokračující expanzi

      22 května, 2025
      Zdroj: burzovnisvet.cz

      Cesta k lepší penzi: Proč pravidelně investovat do indexu S&P 500

      22 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Home Depot si podle Stifelu zaslouží pozornost investorů i přes smíšené výsledky

      21 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Americké akcie pohledem makléře z Mercurius Pro, o.c.p.: Je čas nakupovat?

      19 května, 2025

      Americký akciový trh zažil v dubnu a květnu 2025 dramatické období, které bylo výrazně ovlivněno eskalací a následnou deeskalací obchodní...

      Nejčtenější zprávy.

      Tesla spouští robotická taxi s dohledem a omezeným nasazením

      22 května, 2025

      Soukromé úvěry a bankovní sektor: Rostoucí vazby, ale i riziko

      21 května, 2025

      Index S&P 500 uzavřel v plusu, investoři ignorují snížení ratingu USA

      19 května, 2025

      S&P 500 klesá, rostoucí výnosy státních dluhopisů kompenzují růst Alphabet

      21 května, 2025

      Americké akcie propadly po snížení ratingu Moody’s; Nvidia v centru pozornosti

      19 května, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci beze změny, obavy z amerického dluhu zhoršuje sentiment

      22 května, 2025

      Analog Devices překvapuje trh silnými výsledky a naznačuje pokračující růst

      23 května, 2025

      S&P 500 přerušil šestidenní vítěznou sérii, růst technologického sektoru zpomalil

      20 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.