Za 2 roky tento technologický gigant kompletně změnil svou image.
29. dubna 2021 se pomalu začala měnit jedna z největších společností v oblasti sociálních médií. Jednalo se o Facebook, jehož zakladatel a CEO Mark Zuckerberg tehdy vůbec poprvé oznámil své plány na kompletní rebranding firmy. A tak se pomalu začala rodit společnost zbrusu nová – Meta Platforms. Právě na příběh této změny si posvítíme v našem dnešním článku.
Při bližším pohledu do průřezu historií toho na dnešní den ale připadá samozřejmě ještě o mnoho více:
- 1429 – Stoletá válka, obléhání Orléansu: Posily se zásobami pod vedením sv. Johanky z Arku dorazily do Orléansu.
- 1540 – Císař Karel V. odňal veškerá privilegia městu Gent.
- 1623 – Jedenáct nizozemských lodí vyplulo dobýt Peru.
- 1899 – Camille Jenatzy jako první člověk v automobilu překonal rychlost 100 km/h.
- 1917 – Gideon Sundback dostal americký patent na vynález zipu.
- 1945 – Americká armáda osvobodila koncentrační tábor Dachau.
- 1945 – Adolf Hitler se v bunkru pod říšským kancléřstvím v Berlíně oženil s Evou Braunovou.
- 1953 – První experimentální 3D televizní vysílání v USA – epizoda seriálu Space Patrol.
- 2017 – V Turecku byl rozhodnutím internetového regulátora zablokován přístup na všechny jazykové verze Wikipedie.
A nyní se už můžeme přesunout do světa byznysu a ekonomiky:
- 1913 – Vynález zipu si nechal patentovat švédsko-americký inženýr Gideon Sundback, čímž způsobil revoluci v módním průmyslu a připravil půdu pro masovou výrobu oděvů se zipy.
- 1974 – V roce 1974 Spojené státy vypustily první komerční geostacionární komunikační družici Westar 1, kterou vyrobila společnost Hughes Aircraft Company.
- 1997 – Společnost Amazon.com vstoupila na burzu, poprvé nabídla své akcie na burze NASDAQ a v rámci primární veřejné nabídky akcií
(IPO) získala 54 milionů dolarů. - 2010 – Společnost Apple Inc. uvedla na trh vůbec první iPad, tablet, který se stal nejprodávanějším produktem a změnil způsob, jakým lidé konzumují média.

Jak se společnost Facebook změnila na Metu?
Facebook se v posledních dvou desetiletích proslavil jednou z nejznámějších značek na světě: velkým modrobílým písmenem F.
Teď už to ale neplatí. Přesně před 2 lety učinil gigant v oblasti sociálních sítí nepřehlédnutelný krok směrem ke změně: zrušil zdůraznění jména Facebook a přejmenoval se na Meta. Kompletní rebranding byl dokončen v říjnu stejného roku. Změnu doprovodilo nové firemní logo navržené jako symbol ve tvaru nekonečna, které bylo mírně pokřivené. Facebook a jeho další aplikace, jako jsou Instagram a WhatsApp, zůstanou zachovány, ale pod hlavičkou Meta.
Tento krok je pointou toho, jak šéf společnosti Mark Zuckerberg plánuje přeorientovat svou společnost ze Silicon Valley na to, co považuje za další digitální hranici, kterou je sjednocení různorodých digitálních světů do něčeho, čemu se říká metaverse. Přejmenování Facebooku zároveň může pomoci distancovat se od kontroverzí, kterým sociální síť čelí, včetně toho, jak je využívána k šíření nenávistných projevů a dezinformací.

„Hodně jsem přemýšlel o naší identitě“ v souvislosti s touto novou kapitolou, řekl pan Zuckerberg, když ve čtvrtek hovořil na virtuální akci, která měla představit technologické sázky Facebooku na budoucnost. „Doufám, že časem budeme vnímáni jako společnost s metaverzemi.“
Touto změnou pan Zuckerberg telegrafoval, že jeho společnost překračuje rámec dnešních sociálních sítí, na kterých je Facebook postaven od svého založení před 19 lety. Mít Facebook jako firemní název, když společnost nyní vlastní mnoho aplikací a v zásadě jde o propojování lidí, už podle něj nebylo únosné.
To platilo zejména v případě, kdy se Facebook zavázal vybudovat složený vesmír prolínající online, virtuální a rozšířený svět, kterým mohou lidé plynule procházet, uvedl pan Zuckerberg. Řekl, že tento koncept, známý jako metaverze, může být příští velkou sociální platformou a že ji v příštích více než 10 letech vybuduje několik technologických společností. V pondělí Facebook naznačil svůj záměr stát se velkým hráčem, když oddělil své podnikání v oblasti virtuální a rozšířené reality do divize známé jako Facebook Reality Labs.
Vývoj Facebooku v novou společnost však bude trvat dlouho, protože tento koncept je teoretický a může trvat roky, než bude realizován. Facebook a jeho sesterské aplikace navíc zůstávají obřím podnikem, který generuje roční příjmy přes 86 miliard dolarů a celosvětově slouží více než 3,5 miliardám lidí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky