Odborový svaz United Auto Workers (UAW) se již potřetí pokouší zorganizovat zaměstnance, kteří mají nárok na odměnu, v závodě společnosti Volkswagen v Chattanooze ve státě Tennessee, který je rozhodujícím bojištěm o zastoupení zaměstnanců v americkém automobilovém průmyslu. UAW vidí v této snaze potenciální bránu k rozšíření odborů mimo automobilky vlastněné Detroitem i na tradičně protiodborově naladěný jih USA. Hlasování, které se týká přibližně 4 300 pracovníků, se má uskutečnit tento týden.
Předchozí pokusy UAW zorganizovat se v závodě Volkswagenu byly neúspěšné, stejně jako jejich snahy v dalších jižních automobilkách. Odbory se však domnívají, že současné podmínky jsou pro úspěch příznivější, a odvolávají se na zvýšenou podporu odborů ze strany veřejnosti a na nedávné rekordní smlouvy uzavřené s General Motors, Fordem a Stellantisem. Toto hlasování přichází v době, kdy UAW plánuje ambiciózní organizační kampaň na jihu a západě, přičemž na organizaci neodborových závodů vyčlenila 40 milionů dolarů.
Prounijní zaměstnanci v závodě VW doufají, že si zajistí lepší mzdy, benefity a lepší bezpečnost v závodě. Někteří zaměstnanci však vyjadřují obavy, že organizování by mohlo vést ke zvýšení nákladů na pracovní sílu a nejistotě zaměstnání. Ozvaly se také organizace vystupující proti odborovým svazům, které se odvolávají na předchozí skandál s uplácením odborů. Výsledky tohoto hlasování UAW budou mít významné důsledky pro budoucnost zastoupení zaměstnanců v americkém automobilovém průmyslu.
Odborový svaz United Auto Workers se již potřetí pokouší zorganizovat zaměstnance, kteří mají nárok na odměnu, v závodě společnosti Volkswagen v Chattanooze ve státě Tennessee, který je rozhodujícím bojištěm o zastoupení zaměstnanců v americkém automobilovém průmyslu. UAW vidí v této snaze potenciální bránu k rozšíření odborů mimo automobilky vlastněné Detroitem i na tradičně protiodborově naladěný jih USA. Hlasování, které se týká přibližně 4 300 pracovníků, se má uskutečnit tento týden.
Předchozí pokusy UAW zorganizovat se v závodě Volkswagenu byly neúspěšné, stejně jako jejich snahy v dalších jižních automobilkách. Odbory se však domnívají, že současné podmínky jsou pro úspěch příznivější, a odvolávají se na zvýšenou podporu odborů ze strany veřejnosti a na nedávné rekordní smlouvy uzavřené s General Motors, Fordem a Stellantisem. Toto hlasování přichází v době, kdy UAW plánuje ambiciózní organizační kampaň na jihu a západě, přičemž na organizaci neodborových závodů vyčlenila 40 milionů dolarů.
Prounijní zaměstnanci v závodě VW doufají, že si zajistí lepší mzdy, benefity a lepší bezpečnost v závodě. Někteří zaměstnanci však vyjadřují obavy, že organizování by mohlo vést ke zvýšení nákladů na pracovní sílu a nejistotě zaměstnání. Ozvaly se také organizace vystupující proti odborovým svazům, které se odvolávají na předchozí skandál s uplácením odborů. Výsledky tohoto hlasování UAW budou mít významné důsledky pro budoucnost zastoupení zaměstnanců v americkém automobilovém průmyslu.