Průzkum ukázal, že 60 % Američanů plánuje letní cestování, přičemž nejvíce to platí pro vyšší příjmové skupiny
Prémiové letecké společnosti jako Delta a Alaska Air očekávají rekordní letní sezónu díky vyšší poptávce
Společnosti Marriott a Hilton budou těžit z vyšší poptávky po luxusním ubytování
Výletní společnosti RCL a NCLH mají větší potenciál růstu než CCL, díky zájmu vyšších příjmových skupin
Podle nedávného průzkumu provedeného společnostmi Morgan Stanley a AlphaWise se značná část Američanů, zejména těch s vyššími příjmy, chystá na letní cestování, přestože je inflace velkým problémem. V květnovém průzkumu provedeném mezi přibližně 2 000 americkými spotřebiteli bylo zjištěno, že 60 % z nich si již připravuje letní cestování. Statistika se stala ještě zajímavější, když se zohlednil příjem. U spotřebitelů s příjmem mezi 75 000 a 150 000 dolary uvedlo 75 %, že plánují cestování. U těch, kteří vydělávají více než 150 000 dolarů, plánuje cestovat neuvěřitelných 78 %.
Při pohledu na finanční důsledky těchto cestovních plánů se ukázalo, že značná část spotřebitelů s vyššími příjmy považuje cestování za klíčovou prioritu svých diskrečních výdajů v letošním létě ve srovnání s jinými diskrečními nákupy. Dále bylo zjištěno, že tyto příjmové skupiny si na letní dovolenou s největší pravděpodobností vyčlení vyšší rozpočet než loni. 21 % respondentů v kategorii nad 150 000 USD uvedlo, že plánují utratit “mnohem více” než loni, zatímco 31 % usiluje o zvýšení výdajů na letní dovolenou, i když v menší míře.
Podle týmu analytiků Morgan Stanley vedeného Michelle Weaverovou jsou výsledky tohoto průzkumu zajímavé pro společnosti, které uspokojují potřeby spotřebitelů s vyššími příjmy. Poznamenala, že společnosti během pandemie méně profitovaly ze spotřebitelů z vyšších vrstev ve srovnání se spotřebiteli z nižších vrstev. Nicméně s ohledem na měnící se trendy po vypuknutí epidemie Weaverová očekává, že podniky spojené s cestováním, které uspokojují spotřebitele z vyšších vrstev, se budou těšit větší přízni než ty, které slouží spotřebitelům z nižších vrstev.
Obzvláště optimisticky se na nadcházející léto dívají letecké společnosti v USA. Například generální ředitel společnosti Delta Air Lines Ed Bastian během hovoru k výsledkům své společnosti minulý měsíc prozradil, že poptávka stále roste. Dále předpověděl rekordní jarní a letní cestovní sezónu, neboť v tomto kalendářním roce byly zaznamenány všechny nejvyšší prodejní dny v jejich historii.
Společnost Morgan Stanley neustále propaguje prémiové letecké společnosti, neboť analytik Ravi Shanker označuje prémiové letecké společnosti za “jednu z nejrychleji rostoucích (a pravděpodobně nejodolnějších) částí současného odvětví”, přičemž zdůrazňuje, že prémiové letecké společnosti si více oblíbila spotřebitelská základna vyšší třídy, která je méně citlivá na makroekonomické tlaky. Shanker dále poukázal na to, že letecké společnosti s prémiovými službami a zaměřením na spotřebitele z vyšší třídy by měly z letošního letního cestovního boomu těžit nejvíce.
Delta Air Lines se objevuje na prvním místě v žebříčku Morgan Stanley v sektoru leteckých společností, a to zejména díky silnému posunu v oblasti prémiových služeb. Ravi Shanker se domnívá, že toto zaměření pomůže nejen zvýšit příjmy, ale bude i nadále tlačit na růst celkových příjmů. Jeho druhý tip, společnost Alaska Air, se dostal do popředí částečně díky připravované akvizici společnosti Hawaiian, která by podle Shankera dále posílila podíl Alaska Airlines na trhu prémiových služeb. Shankerovi se také líbí American Airlines, které podle něj „mohou být jedním z nejčistších příběhů v našem pokrytí s rostoucími čísly, čistou realizací, zlepšující se rozvahou a nízkým rizikem“.
Zjištění průzkumu měla rovněž významné důsledky pro sektor her a ubytování. Stephen Grambling, analytik společnosti Morgan Stanley, poznamenal, že ačkoli se v tomto odvětví zpočátku projevovala opatrná nálada investorů, hlubší pohled odhalil špičkové trendy. Například vyšší třída a luxusní příjmy na dostupný pokoj předstihly střední třídu a ekonomickou úroveň. V Gramblingově pokrytí se Marriott jeví jako značka, která je tomuto trendu nejvíce vystavena, přičemž se předpokládá, že z něj bude těžit i Hilton.
Grambling ohodnotil obě tyto značky nadhodnocenou váhou, čímž zdůraznila schopnost společnosti Marriott využít svého rozsahu, geografické rozmanitosti a příklonu k luxusním nemovitostem k dosažení vyššího růstu RevPAR (výnosů na dostupný pokoj) a poplatků než v odvětví. Hilton byl naopak oceněn pro svůj stabilní RevPAR a pokračující zpětné odkupy, které by podle Gramblinga podpořily zisk na akcii v rozmezí od desítek do 20 %. Grambling se rovněž pozitivně vyjádřil o společnosti Wyndham, přestože zmínil její mírně nižší tendenci ve srovnání s ostatními ubytovacími společnostmi.
Pokud jde o odvětví výletních plaveb, celkový obraz byl poněkud smíšený. Výsledky průzkumu ukázaly obecnou pozitivitu vůči odvětví výletních plaveb, přičemž bylo zaznamenáno výrazné oživení poté, co toto odvětví utrpělo během Covidu obrovský úder. Jamie Rollo a Stephen Grambling, analytici společnosti Morgan Stanley, však vyjádřili určitou skepsi ohledně toho, že výletní lodě letos v létě zaznamenají zvýšení tržeb v důsledku prodloužení rezervačního období v tomto odvětví. S ohledem na trend vysokopříjmových spotřebitelů analytici předpovídají, že společnosti RCL a NCLH, které se orientují na vyšší příjmové skupiny, budou těžit více než CCL.
V průběhu roku zůstává výkonnost akcií výletních lodí různorodá. Royal Caribbean se od počátku roku těší nárůstu o zhruba 14 %, zatímco Carnival a Norwegian Cruise Line zaznamenaly snížení hodnoty akcií o téměř 19 %, resp. více než 20 %. Na základě těchto údajů Rollo a Grambling stanovili rating společnosti Royal Caribbean na úrovni “equal-weight” a rating společností Carnival a Norwegian na úrovni “underweight”.
Výsledky průzkumu provedeného společnostmi Morgan Stanley a AlphaWise odrážejí silný potenciál pro úspěšnou letní cestovní sezónu v Americe, zejména mezi spotřebiteli s vysokými příjmy. Podniky – od prémiových leteckých společností až po luxusní ubytovací zařízení a výletní lodě -, které jsou schopny uspokojit požadavky této demografické skupiny, si pravděpodobně užijí plodné léto. S blížícím se koncem letních měsíců však bude zajímavé sledovat, jak se toto odvětví bude pohybovat na vlnách oživení a spotřebitelské poptávky v postpandemickém scénáři.
Podle nedávného průzkumu provedeného společnostmi Morgan Stanley a AlphaWise se značná část Američanů, zejména těch s vyššími příjmy, chystá na letní cestování, přestože je inflace velkým problémem. V květnovém průzkumu provedeném mezi přibližně 2 000 americkými spotřebiteli bylo zjištěno, že 60 % z nich si již připravuje letní cestování. Statistika se stala ještě zajímavější, když se zohlednil příjem. U spotřebitelů s příjmem mezi 75 000 a 150 000 dolary uvedlo 75 %, že plánují cestování. U těch, kteří vydělávají více než 150 000 dolarů, plánuje cestovat neuvěřitelných 78 %. Při pohledu na finanční důsledky těchto cestovních plánů se ukázalo, že značná část spotřebitelů s vyššími příjmy považuje cestování za klíčovou prioritu svých diskrečních výdajů v letošním létě ve srovnání s jinými diskrečními nákupy. Dále bylo zjištěno, že tyto příjmové skupiny si na letní dovolenou s největší pravděpodobností vyčlení vyšší rozpočet než loni. 21 % respondentů v kategorii nad 150 000 USD uvedlo, že plánují utratit “mnohem více” než loni, zatímco 31 % usiluje o zvýšení výdajů na letní dovolenou, i když v menší míře. Podle týmu analytiků Morgan Stanley vedeného Michelle Weaverovou jsou výsledky tohoto průzkumu zajímavé pro společnosti, které uspokojují potřeby spotřebitelů s vyššími příjmy. Poznamenala, že společnosti během pandemie méně profitovaly ze spotřebitelů z vyšších vrstev ve srovnání se spotřebiteli z nižších vrstev. Nicméně s ohledem na měnící se trendy po vypuknutí epidemie Weaverová očekává, že podniky spojené s cestováním, které uspokojují spotřebitele z vyšších vrstev, se budou těšit větší přízni než ty, které slouží spotřebitelům z nižších vrstev. Obzvláště optimisticky se na nadcházející léto dívají letecké společnosti v USA. Například generální ředitel společnosti Delta Air Lines Ed Bastian během hovoru k výsledkům své společnosti minulý měsíc prozradil, že poptávka stále roste. Dále předpověděl rekordní jarní a letní cestovní sezónu, neboť v tomto kalendářním roce byly zaznamenány všechny nejvyšší prodejní dny v jejich historii. Společnost Morgan Stanley neustále propaguje prémiové letecké společnosti, neboť analytik Ravi Shanker označuje prémiové letecké společnosti za “jednu z nejrychleji rostoucích částí současného odvětví”, přičemž zdůrazňuje, že prémiové letecké společnosti si více oblíbila spotřebitelská základna vyšší třídy, která je méně citlivá na makroekonomické tlaky. Shanker dále poukázal na to, že letecké společnosti s prémiovými službami a zaměřením na spotřebitele z vyšší třídy by měly z letošního letního cestovního boomu těžit nejvíce.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Delta Air Lines se objevuje na prvním místě v žebříčku Morgan Stanley v sektoru leteckých společností, a to zejména díky silnému posunu v oblasti prémiových služeb. Ravi Shanker se domnívá, že toto zaměření pomůže nejen zvýšit příjmy, ale bude i nadále tlačit na růst celkových příjmů. Jeho druhý tip, společnost Alaska Air, se dostal do popředí částečně díky připravované akvizici společnosti Hawaiian, která by podle Shankera dále posílila podíl Alaska Airlines na trhu prémiových služeb. Shankerovi se také líbí American Airlines, které podle něj „mohou být jedním z nejčistších příběhů v našem pokrytí s rostoucími čísly, čistou realizací, zlepšující se rozvahou a nízkým rizikem“. Delta Air Lines, Inc. Zjištění průzkumu měla rovněž významné důsledky pro sektor her a ubytování. Stephen Grambling, analytik společnosti Morgan Stanley, poznamenal, že ačkoli se v tomto odvětví zpočátku projevovala opatrná nálada investorů, hlubší pohled odhalil špičkové trendy. Například vyšší třída a luxusní příjmy na dostupný pokoj předstihly střední třídu a ekonomickou úroveň. V Gramblingově pokrytí se Marriott jeví jako značka, která je tomuto trendu nejvíce vystavena, přičemž se předpokládá, že z něj bude těžit i Hilton. Marriott International, Inc. Grambling ohodnotil obě tyto značky nadhodnocenou váhou, čímž zdůraznila schopnost společnosti Marriott využít svého rozsahu, geografické rozmanitosti a příklonu k luxusním nemovitostem k dosažení vyššího růstu RevPAR a poplatků než v odvětví. Hilton byl naopak oceněn pro svůj stabilní RevPAR a pokračující zpětné odkupy, které by podle Gramblinga podpořily zisk na akcii v rozmezí od desítek do 20 %. Grambling se rovněž pozitivně vyjádřil o společnosti Wyndham, přestože zmínil její mírně nižší tendenci ve srovnání s ostatními ubytovacími společnostmi. Hilton Worldwide Holdings Inc. Pokud jde o odvětví výletních plaveb, celkový obraz byl poněkud smíšený. Výsledky průzkumu ukázaly obecnou pozitivitu vůči odvětví výletních plaveb, přičemž bylo zaznamenáno výrazné oživení poté, co toto odvětví utrpělo během Covidu obrovský úder. Jamie Rollo a Stephen Grambling, analytici společnosti Morgan Stanley, však vyjádřili určitou skepsi ohledně toho, že výletní lodě letos v létě zaznamenají zvýšení tržeb v důsledku prodloužení rezervačního období v tomto odvětví. S ohledem na trend vysokopříjmových spotřebitelů analytici předpovídají, že společnosti RCL a NCLH, které se orientují na vyšší příjmové skupiny, budou těžit více než CCL. Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. V průběhu roku zůstává výkonnost akcií výletních lodí různorodá. Royal Caribbean se od počátku roku těší nárůstu o zhruba 14 %, zatímco Carnival a Norwegian Cruise Line zaznamenaly snížení hodnoty akcií o téměř 19 %, resp. více než 20 %. Na základě těchto údajů Rollo a Grambling stanovili rating společnosti Royal Caribbean na úrovni “equal-weight” a rating společností Carnival a Norwegian na úrovni “underweight”. Royal Caribbean Cruises Ltd. Výsledky průzkumu provedeného společnostmi Morgan Stanley a AlphaWise odrážejí silný potenciál pro úspěšnou letní cestovní sezónu v Americe, zejména mezi spotřebiteli s vysokými příjmy. Podniky – od prémiových leteckých společností až po luxusní ubytovací zařízení a výletní lodě -, které jsou schopny uspokojit požadavky této demografické skupiny, si pravděpodobně užijí plodné léto. S blížícím se koncem letních měsíců však bude zajímavé sledovat, jak se toto odvětví bude pohybovat na vlnách oživení a spotřebitelské poptávky v postpandemickém scénáři.