Akcie Adobe vzrostly téměř o 15 % po zveřejnění lepších finančních výsledků za druhé čtvrtletí 2024
Tržby Adobe se meziročně zvýšily o 10 % na 5,31 miliardy dolarů, což překonalo očekávání analytiků
Společnost Adobe čelí makroekonomickým, konkurenčním a regulačním výzvám, které ovlivňují její růst a tržby
Cloudový softwarový gigant stále čelí makroekonomickým, konkurenčním a regulačním překážkám.
Cena akcií společnosti Adobe (ADBE) vzrostla 14. června o téměř 15 % poté, co gigant v oblasti cloudového softwaru zveřejnil svou poslední zprávu o výsledcích hospodaření.
Za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2024, které skončilo 31. května, se jeho tržby meziročně zvýšily o 10 % na 5,31 miliardy dolarů a překonaly očekávání analytiků o 20 milionů dolarů. Její upravený zisk vzrostl o 15 % na 4,48 USD na akcii a překonal konsenzuální předpověď o 0,09 USD.
Tento lepší výsledek rozptýlil některé obavy ohledně makroekonomických, konkurenčních a regulačních problémů společnosti Adobe, ale její akcie zůstávají za celý rok přibližně o 12 % níže.
Její nové nástroje umělé inteligence také nedokázaly zapůsobit na býky ani výrazně zvýšit její tržby a zůstala v ústraní, protože ostatní akcie zaměřené na AI rostly.
Mohla by však společnost Adobe do konce desetiletí znovu získat dynamiku a nakonec se stát hodnotnější než Apple (AAPL) – který nedávno dosáhl nového rekordu poté, co představil své nové nástroje generativní umělé inteligence? Abychom mohli rozhodnout, projděme si obchodní model společnosti Adobe, její nedávné a dlouhodobé problémy a její ocenění.
Proč se růst společnosti Adobe zpomaluje?
Od fiskálního roku 2013 do fiskálního roku 2020 (který skončil 27. listopadu 2020) rostly tržby společnosti Adobe složenou roční mírou růstu o 18 %. Většina tohoto růstu byla způsobena transformací jejích desktopových aplikací na cloudové služby – které jsou stabilnější, snadněji se škálují a generují předvídatelné opakující se příjmy.
V posledních dvou letech však společnost Adobe zaznamenala výrazné zpomalení, protože se ochladil růst jejích divizí digitálních médií (73 % příjmů ve fiskálním roce 2023) a digitálních zkušeností (25 %):
Divize digitálních médií společnosti Adobe zahrnuje její Creative a Document Clouds. Tento segment se potýkal s makroproblémy mediálního průmyslu, tvrdým měnovým protivětrem a konkurencí novějších vyzyvatelů, jako jsou Figma a Canva.
Společnost Adobe se již dříve pokusila koupit společnost Figma za 20 miliard dolarů, aby ovládla trh se softwarovým uživatelským rozhraním (UI) a uživatelskou zkušeností (UX), ale tlak regulačních orgánů ji donutil od této transakce loni v prosinci upustit.
Divize Digital Experience, která se stará o její další cloudové služby pro podniky, se také potýkala s problémy, protože makroekonomické faktory přiměly více společností omezit své výdaje.
Společnost Adobe se snaží přilákat více zákazníků ke své platformě generativní umělé inteligence Firefly, která může zákazníkům pomoci vytvářet fotografie, videa a 3D modely pomocí textových pokynů. Firefly lze také využít k urychlení dalších úloh v rámci cloudových služeb společnosti.
Firefly však v uplynulém roce významně nezvýšila tržby společnosti Adobe.
Co se může stát s Adobe v příštích šesti letech?
Pro fiskální rok 2024 společnost Adobe očekává, že její tržby vzrostou o 10-11 % a upravený zisk na akcii (EPS) o 12-13 %. Tyto odhady naznačují, že se její hlavní činnosti stabilizují, protože se zlepší makroprostředí.
Při ceně 525 USD za akcii se akcie společnosti Adobe obchodují na 29násobku odhadu upraveného zisku na akcii pro fiskální rok 2024. Toto ocenění je přiměřené – ale ne levné – ve srovnání s obdobnými společnostmi v oblasti cloudového softwaru.
Společnost Microsoft, která roste rychleji, se obchoduje na 33násobku budoucích zisků. Společnost Salesforce, která roste pomaleji, má forwardový násobek 23.
Za předpokladu, že si společnost Adobe udrží svůj poměr forwardové ceny a zisku a v období od fiskálního roku 2023 do fiskálního roku 2030 poroste její upravený zisk na akcii o 12 %, mohla by se cena jejích akcií do posledního roku téměř zdvojnásobit na 1 030 USD.
To by zvýšilo její tržní kapitalizaci na zhruba 440 miliard dolarů – což je však stále málo ve srovnání se současnou valuací společnosti Apple ve výši 3,3 bilionu dolarů.
Ačkoli Apple čelí některým krátkodobým výzvám, věřím, že bude pokračovat v růstu až do konce desetiletí; bude uvádět na trh nové produkty, rozšiřovat svůj ekosystém služeb a vkládat více hotovosti do zpětných odkupů, nových investic a velkých akvizic.
Jinými slovy, je nepravděpodobné, že by se společnost Adobe do roku 2030 přiblížila tržní kapitalizaci společnosti Apple.
Na co by se měli investoři společnosti Adobe zaměřit
Místo přemýšlení o tom, zda se Adobe někdy stane technologickým titánem s mnohamiliardovým obratem, jako je Apple, by se investoři měli zaměřit na tři naléhavější problémy: Musí si udržet náskok před svými menšími konkurenty na trhu kreativního softwaru, dokázat, že Firefly dokáže nastartovat její rodící se úsilí v oblasti generativní umělé inteligence, a vyřešit probíhající vyšetřování americké Federální obchodní komise (FTC) týkající se jejích přísných pravidel pro zrušení předplatného.
Pokud se společnosti Adobe nepodaří tyto tři body prověřit, její růst by se mohl zpomalit a mohla by být přehodnocena jako vyspělá technologická akcie.
To je důvod, proč jsem na začátku tohoto roku prodal své akcie Adobe – a proč si myslím, že v příštích několika čtvrtletích budou nadále zaostávat za výkonností ostatních špičkových technologických akcií, jako jsou Apple a Microsoft.
Cloudový softwarový gigant stále čelí makroekonomickým, konkurenčním a regulačním překážkám. Cena akcií společnosti Adobe vzrostla 14. června o téměř 15 % poté, co gigant v oblasti cloudového softwaru zveřejnil svou poslední zprávu o výsledcích hospodaření. Za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2024, které skončilo 31. května, se jeho tržby meziročně zvýšily o 10 % na 5,31 miliardy dolarů a překonaly očekávání analytiků o 20 milionů dolarů. Její upravený zisk vzrostl o 15 % na 4,48 USD na akcii a překonal konsenzuální předpověď o 0,09 USD. Tento lepší výsledek rozptýlil některé obavy ohledně makroekonomických, konkurenčních a regulačních problémů společnosti Adobe, ale její akcie zůstávají za celý rok přibližně o 12 % níže. Její nové nástroje umělé inteligence také nedokázaly zapůsobit na býky ani výrazně zvýšit její tržby a zůstala v ústraní, protože ostatní akcie zaměřené na AI rostly.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Mohla by však společnost Adobe do konce desetiletí znovu získat dynamiku a nakonec se stát hodnotnější než Apple – který nedávno dosáhl nového rekordu poté, co představil své nové nástroje generativní umělé inteligence? Abychom mohli rozhodnout, projděme si obchodní model společnosti Adobe, její nedávné a dlouhodobé problémy a její ocenění. Proč se růst společnosti Adobe zpomaluje? Od fiskálního roku 2013 do fiskálního roku 2020 rostly tržby společnosti Adobe složenou roční mírou růstu o 18 %. Většina tohoto růstu byla způsobena transformací jejích desktopových aplikací na cloudové služby – které jsou stabilnější, snadněji se škálují a generují předvídatelné opakující se příjmy. V posledních dvou letech však společnost Adobe zaznamenala výrazné zpomalení, protože se ochladil růst jejích divizí digitálních médií a digitálních zkušeností : Divize digitálních médií společnosti Adobe zahrnuje její Creative a Document Clouds. Tento segment se potýkal s makroproblémy mediálního průmyslu, tvrdým měnovým protivětrem a konkurencí novějších vyzyvatelů, jako jsou Figma a Canva. Společnost Adobe se již dříve pokusila koupit společnost Figma za 20 miliard dolarů, aby ovládla trh se softwarovým uživatelským rozhraním a uživatelskou zkušeností , ale tlak regulačních orgánů ji donutil od této transakce loni v prosinci upustit. Divize Digital Experience, která se stará o její další cloudové služby pro podniky, se také potýkala s problémy, protože makroekonomické faktory přiměly více společností omezit své výdaje. Společnost Adobe se snaží přilákat více zákazníků ke své platformě generativní umělé inteligence Firefly, která může zákazníkům pomoci vytvářet fotografie, videa a 3D modely pomocí textových pokynů. Firefly lze také využít k urychlení dalších úloh v rámci cloudových služeb společnosti. Firefly však v uplynulém roce významně nezvýšila tržby společnosti Adobe. Co se může stát s Adobe v příštích šesti letech? Pro fiskální rok 2024 společnost Adobe očekává, že její tržby vzrostou o 10-11 % a upravený zisk na akcii o 12-13 %. Tyto odhady naznačují, že se její hlavní činnosti stabilizují, protože se zlepší makroprostředí. Při ceně 525 USD za akcii se akcie společnosti Adobe obchodují na 29násobku odhadu upraveného zisku na akcii pro fiskální rok 2024. Toto ocenění je přiměřené – ale ne levné – ve srovnání s obdobnými společnostmi v oblasti cloudového softwaru. Společnost Microsoft, která roste rychleji, se obchoduje na 33násobku budoucích zisků. Společnost Salesforce, která roste pomaleji, má forwardový násobek 23. Za předpokladu, že si společnost Adobe udrží svůj poměr forwardové ceny a zisku a v období od fiskálního roku 2023 do fiskálního roku 2030 poroste její upravený zisk na akcii o 12 %, mohla by se cena jejích akcií do posledního roku téměř zdvojnásobit na 1 030 USD. To by zvýšilo její tržní kapitalizaci na zhruba 440 miliard dolarů – což je však stále málo ve srovnání se současnou valuací společnosti Apple ve výši 3,3 bilionu dolarů. Ačkoli Apple čelí některým krátkodobým výzvám, věřím, že bude pokračovat v růstu až do konce desetiletí; bude uvádět na trh nové produkty, rozšiřovat svůj ekosystém služeb a vkládat více hotovosti do zpětných odkupů, nových investic a velkých akvizic. Jinými slovy, je nepravděpodobné, že by se společnost Adobe do roku 2030 přiblížila tržní kapitalizaci společnosti Apple. Na co by se měli investoři společnosti Adobe zaměřit Místo přemýšlení o tom, zda se Adobe někdy stane technologickým titánem s mnohamiliardovým obratem, jako je Apple, by se investoři měli zaměřit na tři naléhavější problémy: Musí si udržet náskok před svými menšími konkurenty na trhu kreativního softwaru, dokázat, že Firefly dokáže nastartovat její rodící se úsilí v oblasti generativní umělé inteligence, a vyřešit probíhající vyšetřování americké Federální obchodní komise týkající se jejích přísných pravidel pro zrušení předplatného. Pokud se společnosti Adobe nepodaří tyto tři body prověřit, její růst by se mohl zpomalit a mohla by být přehodnocena jako vyspělá technologická akcie. To je důvod, proč jsem na začátku tohoto roku prodal své akcie Adobe – a proč si myslím, že v příštích několika čtvrtletích budou nadále zaostávat za výkonností ostatních špičkových technologických akcií, jako jsou Apple a Microsoft.