Klíčové body
- Oznámení o zpomalení mezinárodní expanze vedlo ke čtvrtečnímu poklesu akcií Domino’s Pizza o 11 %
- Zisk Domino’s Pizza ve 2. čtvrtletí vzrostl o 30,8 % na 4,03 USD na akcii, což překonalo očekávání analytiků
- Společnost otevřela 228 nových poboček ve 2. čtvrtletí, převážně na mezinárodních trzích, a uzavřela 53 prodejen
Akcie společnosti Domino’s Pizza Inc. se ve čtvrtek propadly o 11 % poté, co lepší než očekávaný zisk společnosti rozvážející pizzu ve druhém fiskálním čtvrtletí zastínil pokles tržeb.
Finanční výsledky za druhé čtvrtletí
Zpráva za 2. čtvrtletí ukázala, že zisk Domino’s zaznamenal oproti předchozímu roku impozantní nárůst o 30,8 % a dosáhl 4,03 USD na akcii. To překonalo očekávání expertů analyzovaných společností FactSet, kteří předpovídali zisk na akcii ve výši 3,68 USD. Celkové tržby, které společnost přinesla, však dosáhly 1,1 miliardy dolarů, což je mírně pod odhady analytiků.
Hlavní podíl na tomto zvýšení zisku má změna zahrnující nerealizované zisky a ztráty před zdaněním v souvislosti s investicí společnosti do DPC Dash, jejího jediného franšízanta na území Číny, jak upřesnil řetězec rozvozu pizzy.
Podle generálního ředitele Russella Weinera se srovnatelné výsledky ve Spojených státech již druhé čtvrtletí po sobě vyznačovaly ziskovým růstem počtu objednávek. Poznamenal, že společnost zaznamenala pozitivní trend v počtu objednávek v sektoru rozvozu i odnosu napříč všemi příjmovými kategoriemi.
Domino’s Pizza, Inc.
Plány expanzí
V roce 2023 společnost Domino’s odhalila svůj pětiletý plán expanze nazvaný “Hungry for MORE”, jehož cílem je otevřít do roku 2028 dalších 1 100 prodejen a zvýšit roční obrat o 7 %. Během druhého čtvrtletí společnost Domino’s představila 228 nových provozoven, převážně na mezinárodních trzích, a zároveň uzavřela 53 prodejen. “Naše celoroční výsledky ukazují, že naše strategie Hungry for MORE je skvěle nastartovaná a má okamžitý dopad na tržby a zisky,” řekl Weiner.
Navzdory těmto slibným číslům se investoři obávají, že společnost v důsledku problémů, s nimiž se potýkají její hlavní franšízanti, nedosáhne svého cíle otevřít více než 925 čistých prodejen
Tržní reakce
Tato zpráva vedla k tomu, že se akcie řetězce rychlého občerstvení během čtvrtečního obchodování propadly o téměř 12 %, což představuje jeden z nejvýraznějších procentuálních poklesů v poslední době. Domino’s provozuje po celém světě více než 20 000 restaurací, z nichž většinu provozují franšízanti, kterým jsou účtovány licenční poplatky a odměny.
Ve druhém čtvrtletí dosáhly tržby sítě v těchto provozovnách celkem 4,43 miliardy USD, což představuje 7,2% nárůst oproti stejnému období předchozího roku, bez zahrnutí vlivu kurzů cizích měn, a tedy zvýšení tržeb společnosti Domino’s. Tržby ze stejných prodejen zaznamenaly 4,8% nárůst v amerických prodejnách a 2,1% nárůst v mezinárodních prodejnách. Akcie společnosti Domino’s však během předchozího měsíce poklesly o 11 %, protože investoři vyjadřují obavy z nižší poptávky po restauracích.
Konkurence a tržní strategie
Řada národních řetězců, včetně McDonald’s a Starbucks, zaznamenává v letošním roce slabší tržby v důsledku zvýšených nákladů způsobených inflací. Burger King, McDonald’s a Wendy’s, mimo jiné řetězce rychlého občerstvení, jsou v současné době zapleteny do hodnotové války a nabízejí vysoce konkurenční ceny prostřednictvím letních nabídek, aby přilákaly zákazníky zpět do prodejen, což vytváří obrovský tlak na ziskové marže.
Inovace a adaptace
Ve snaze podpořit prodej rozvozů zahájila společnost Domino’s v loňském roce nabídku svých jídel na portálu Uber Eats. S cílem efektivněji komunikovat s nepravidelnými zákazníky společnost v září přepracovala svůj věrnostní program a nabídla množství akčních nabídek a systémů pro odkup bodů.
Generální ředitel Weiner vyjádřil důvěru ve strategii společnosti a uvedl, že má dobrý ohlas u zákazníků i v systému, čímž vytváří dlouhodobou hodnotu pro akcionáře společnosti. V prvních dvou čtvrtletích roku 2024 společnost Domino’s Pizza odkoupila zpět své akcie v hodnotě 25 milionů USD.
Budoucí výzvy a očekávání
Navzdory některým pozitivním ukazatelům se společnost stále potýká s výzvami na globálním trhu. Investoři zůstávají opatrní kvůli nejistotám ohledně budoucí expanze a potenciálním dopadům konkurence. Domino’s Pizza bude muset pokračovat ve své strategii inovací a adaptací, aby udržela krok s rychle se měnícím trhem a nároky zákazníků. Přestože čelí tlakům, silné finanční výsledky a ambiciózní plány expanze naznačují, že společnost má potenciál k dalšímu růstu.
Závěr
Celkově lze říci, že současná situace společnosti Domino’s Pizza je smíšená. Zatímco finanční výsledky za druhé čtvrtletí ukazují silný růst zisku, obavy ohledně mezinárodní expanze a konkurence na trhu vedly k výraznému poklesu akcií. Společnost bude muset nadále investovat do inovací a adaptace, aby udržela svou pozici na globálním trhu a splnila očekávání investorů. V dlouhodobém horizontu by však silné základy a jasná strategie mohly společnosti pomoci překonat současné výzvy a dosáhnout dalšího růstu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky