BYD zaznamenala 21% nárůst čtvrtletních prodejů elektromobilů, čímž se přiblížila Tesle
Poptávka po elektromobilech v Číně roste, což prospívá výrobcům jako BYD
Společnost Zeekr, vlastněná společností Geely, dodala minulý měsíc 20 106 vozů, což znamená, že od začátku roku dodala 87 870 vozů
Společnost Xpeng zůstala pozadu a v prvních šesti měsících roku dodala celkem 52 028 vozů
BYD zaznamenal 21% nárůst čtvrtletních prodejů elektromobilů
Čínský výrobce automobilů BYD (BYDDY)vykázal na trhu s elektromobily (EV) dobré výsledky, když ve druhém čtvrtletí zaznamenal 21% nárůst prodejů EV. Tento výrazný vzestup účinně snižuje odstup od amerického konkurenta Tesla (TSLA), který v prvním čtvrtletí získal zpět titul předního světového prodejce elektromobilů.
Ve čtvrtletí od dubna do června BYD vykázala prodej 426 039 elektromobilů. Agentura Reuters tento údaj vypočítala na základě měsíčních zpráv o prodeji společnosti BYD, což ji řadí přibližně o 12 000 kusů za odhadované dodávky vozidel společnosti Tesla za stejné období.
Mezitím se předpokládá, že společnost Tesla, která by měla v úterý zveřejnit svou poslední čtvrtletní zprávu, utrpí za čtvrtletí duben-červen 6% pokles dodávek vozidel. Tento očekávaný pokles představuje první případ, kdy firma může zaznamenat dvě po sobě jdoucí čtvrtletí poklesu, což je trend připisovaný tvrdé konkurenci v Číně a pomalé poptávce v důsledku nedostatku nových modelů za přijatelnou cenu.
Pokud se skutečné údaje budou shodovat s těmito odhady, Tesla by mohla opět přenechat prvenství v prodeji elektromobilů společnosti BYD. Tuto spekulaci podporují prognózy společnosti Barclays, která předpovídá 11% pokles dodávek Tesly ve druhém čtvrtletí, což je zatím nejprudší pokles americké společnosti.
Po několika po sobě jdoucích letech rychlého růstu, který firmu vynesl na pozici nejhodnotnějšího výrobce automobilů na světě, nyní Tesla čelí významným výzvám. Společnost v lednu vydala varování, v němž předpovídá, že růst dodávek jejích vozů do roku 2024 může být “výrazně nižší” v důsledku postupného ukončení několikaměsíčního snižování cen.
Kromě toho Tesla reagovala na klesající poptávku po svých starších modelech v Číně, která je po USA jejím sekundárním trhem, tím, že od března omezila výrobu svého nejprodávanějšího elektromobilu Model Y ve svém závodě v Šanghaji. Podle květnové zprávy agentury Reuters toto snížení výroby odpovídá dvoucifernému procentuálnímu číslu.
Na rozdíl od společnosti Tesla vykazoval čínský konkurent BYD ve stejném období stabilní růst prodeje elektromobilů, což je trend, který lze pozorovat i u nově vznikajících společností vyrábějících elektromobily, jako je např. společnost Nio.
Cui Dongshu, generální tajemník Čínské asociace osobních automobilů (CPCA), připisuje solidní prodejní výsledky čínských výrobců elektromobilů v posledních měsících snížení cen a dramatické změně preferencí spotřebitelů. Spotřebitelé se rychle přiklánějí k elektromobilům a hybridům a opouštějí tradiční vozidla poháněná benzinem.
Tento trend dále podtrhují údaje CPCA, které odhalily, že prodej vozidel na nové energie včetně elektromobilů a plug-in hybridů v Číně tvořil v květnu 46,7 % celkového prodeje automobilů, čímž byl stanoven nový měsíční rekord. Pokračování tohoto trendu nepochybně změní podobu výroby elektromobilů a posílí vyhlídky výrobců, jako je BYD, a zároveň bude představovat velkou výzvu pro globální konkurenty, jako je Tesla.
Čínské společnosti Zeekr a Nio hlásí v červnu rekordní dodávky elektromobilů
Čínský výrobce elektromobilů Zeekr v pondělí oznámil, že v červnu dosáhl rekordního počtu dodávek. Nejnovější údaje posunuly Zeekr do čela mezi čínskými výrobci automobilů kótovanými na burze v USA, kteří se věnují výhradně výrobě čistě elektrických vozidel. Vysoké výsledky společnosti Zeekr, která je ve vlastnictví společnosti Geely, rovněž poukazují na rostoucí rozšíření elektromobilů na trhu.
Společnost Zeekr dodala v červnu zákazníkům bezprecedentních 20 106 vozidel, čímž její celkové dodávky za celý rok dosáhly rekordních 87 870 kusů. Tato nejnovější čísla znamenají mírný náskok před dodávkami konkurenční společnosti Nio za prvních šest měsíců roku, které činí 87 426 vozidel. Navzdory pomalému začátku roku je Nio na vzestupné trajektorii, když v červnu vykázalo rekordních 21 209 dodávek.
Xpeng zatím zůstává daleko za svými konkurenty, když od ledna do června dodal celkem pouze 52 028 vozů, z toho 10 668 kusů jen v červnu.
Situace na trhu se však výrazně mění, pokud se podíváme na výrobce nabízející hybridní elektromobily. Společnost Li Auto, která rovněž vyrábí hybridní elektromobily, si udržuje výrazný náskok před svými protějšky s čistě elektrickým pohonem. Jen v červnu dodala ohromujících 47 774 vozů, celkem 188 981 vozů za první pololetí. Obliba Li Auto dokazuje přitažlivost hybridů, které jsou vybaveny konvenční palivovou nádrží, jež prodlužuje dojezd vedle elektrické baterie.
Na základě rekordních čísel dodávek akcie Zeekr při obchodování v zámoří poklesly o 3,2 %, zatímco akcie Li Auto a Nio zaznamenaly nárůst o více než 6 %. Rostly také akcie společnosti Xpeng, které vykázaly nárůst o téměř 5,2 %.
Čínský technologický gigant Huawei, který společně s automobilkou Seres vyvinul značku hybridních elektromobilů Aito, vykázal za první pololetí dodávky 184 286 vozů.
Na trh s elektromobily vstoupil také gigant v oblasti chytrých telefonů a domácích spotřebičů Xiaomi, který v červnu dodal více než 10 000 vozidel a od uvedení svého elektrického modelu SU7 na trh koncem března tak od začátku roku dosáhl celkového počtu více než 25 000 vozidel.
Mezitím výrobce elektromobilů BYD ohlásil v první polovině roku impozantní dodávku 1,6 milionu osobních vozidel na novou energii, což je o téměř 29 % více než v předchozím roce. Řada plug-in hybridních vozů společnosti BYD měla o něco větší podíl než její bateriové elektromobily a zaznamenala rychlejší růst na úrovni 39,5 % oproti 17,7 % u vozů pouze na baterie.
Prudký nárůst popularity hybridů odráží na čínském trhu rozšířenou úzkost z dojezdu, což je běžná obava spotřebitelů z omezeného dojezdu čistě elektrických vozidel. To podtrhuje potřebu zdokonalení technologie baterií a nabíjecích procesů. Tento názor zopakoval na nedávné konferenci Wan Gang, muž zodpovědný za čínskou strategii v oblasti elektromobilů.
Elektrická a hybridní vozidla rychle získávají na čínském trhu dominantní postavení, o čemž svědčí i to, že podle údajů Čínské asociace osobních automobilů tvořily v květnu prodeje vozidel na novou energii 47 % všech prodaných osobních automobilů. To ukazuje na výrazný nárůst oproti 32% penetraci zaznamenané na začátku roku.
Ve snaze podpořit výdaje spotřebitelů zavedla Čína politiku výměny, která má podpořit prodej nových energetických vozidel. Tento vývoj spolu se strategickým snížením cen několika společností a představením nových modelů na autosalonu v Pekingu, který skončil 5. května, ukazuje na slibnou budoucnost přechodu Číny k ekologickým dopravním technologiím.
BYD zaznamenal 21% nárůst čtvrtletních prodejů elektromobilů Čínský výrobce automobilů BYD vykázal na trhu s elektromobily dobré výsledky, když ve druhém čtvrtletí zaznamenal 21% nárůst prodejů EV. Tento výrazný vzestup účinně snižuje odstup od amerického konkurenta Tesla , který v prvním čtvrtletí získal zpět titul předního světového prodejce elektromobilů. Ve čtvrtletí od dubna do června BYD vykázala prodej 426 039 elektromobilů. Agentura Reuters tento údaj vypočítala na základě měsíčních zpráv o prodeji společnosti BYD, což ji řadí přibližně o 12 000 kusů za odhadované dodávky vozidel společnosti Tesla za stejné období. Mezitím se předpokládá, že společnost Tesla, která by měla v úterý zveřejnit svou poslední čtvrtletní zprávu, utrpí za čtvrtletí duben-červen 6% pokles dodávek vozidel. Tento očekávaný pokles představuje první případ, kdy firma může zaznamenat dvě po sobě jdoucí čtvrtletí poklesu, což je trend připisovaný tvrdé konkurenci v Číně a pomalé poptávce v důsledku nedostatku nových modelů za přijatelnou cenu. Pokud se skutečné údaje budou shodovat s těmito odhady, Tesla by mohla opět přenechat prvenství v prodeji elektromobilů společnosti BYD. Tuto spekulaci podporují prognózy společnosti Barclays, která předpovídá 11% pokles dodávek Tesly ve druhém čtvrtletí, což je zatím nejprudší pokles americké společnosti. Po několika po sobě jdoucích letech rychlého růstu, který firmu vynesl na pozici nejhodnotnějšího výrobce automobilů na světě, nyní Tesla čelí významným výzvám. Společnost v lednu vydala varování, v němž předpovídá, že růst dodávek jejích vozů do roku 2024 může být “výrazně nižší” v důsledku postupného ukončení několikaměsíčního snižování cen. Kromě toho Tesla reagovala na klesající poptávku po svých starších modelech v Číně, která je po USA jejím sekundárním trhem, tím, že od března omezila výrobu svého nejprodávanějšího elektromobilu Model Y ve svém závodě v Šanghaji. Podle květnové zprávy agentury Reuters toto snížení výroby odpovídá dvoucifernému procentuálnímu číslu. Na rozdíl od společnosti Tesla vykazoval čínský konkurent BYD ve stejném období stabilní růst prodeje elektromobilů, což je trend, který lze pozorovat i u nově vznikajících společností vyrábějících elektromobily, jako je např. společnost Nio. Cui Dongshu, generální tajemník Čínské asociace osobních automobilů , připisuje solidní prodejní výsledky čínských výrobců elektromobilů v posledních měsících snížení cen a dramatické změně preferencí spotřebitelů. Spotřebitelé se rychle přiklánějí k elektromobilům a hybridům a opouštějí tradiční vozidla poháněná benzinem. Tento trend dále podtrhují údaje CPCA, které odhalily, že prodej vozidel na nové energie včetně elektromobilů a plug-in hybridů v Číně tvořil v květnu 46,7 % celkového prodeje automobilů, čímž byl stanoven nový měsíční rekord. Pokračování tohoto trendu nepochybně změní podobu výroby elektromobilů a posílí vyhlídky výrobců, jako je BYD, a zároveň bude představovat velkou výzvu pro globální konkurenty, jako je Tesla. Čínské společnosti Zeekr a Nio hlásí v červnu rekordní dodávky elektromobilů Čínský výrobce elektromobilů Zeekr v pondělí oznámil, že v červnu dosáhl rekordního počtu dodávek. Nejnovější údaje posunuly Zeekr do čela mezi čínskými výrobci automobilů kótovanými na burze v USA, kteří se věnují výhradně výrobě čistě elektrických vozidel. Vysoké výsledky společnosti Zeekr, která je ve vlastnictví společnosti Geely, rovněž poukazují na rostoucí rozšíření elektromobilů na trhu. Společnost Zeekr dodala v červnu zákazníkům bezprecedentních 20 106 vozidel, čímž její celkové dodávky za celý rok dosáhly rekordních 87 870 kusů. Tato nejnovější čísla znamenají mírný náskok před dodávkami konkurenční společnosti Nio za prvních šest měsíců roku, které činí 87 426 vozidel. Navzdory pomalému začátku roku je Nio na vzestupné trajektorii, když v červnu vykázalo rekordních 21 209 dodávek. ZEEKR Intelligent Technology Holding Limited Xpeng zatím zůstává daleko za svými konkurenty, když od ledna do června dodal celkem pouze 52 028 vozů, z toho 10 668 kusů jen v červnu. Situace na trhu se však výrazně mění, pokud se podíváme na výrobce nabízející hybridní elektromobily. Společnost Li Auto, která rovněž vyrábí hybridní elektromobily, si udržuje výrazný náskok před svými protějšky s čistě elektrickým pohonem. Jen v červnu dodala ohromujících 47 774 vozů, celkem 188 981 vozů za první pololetí. Obliba Li Auto dokazuje přitažlivost hybridů, které jsou vybaveny konvenční palivovou nádrží, jež prodlužuje dojezd vedle elektrické baterie. Li Auto Inc. Na základě rekordních čísel dodávek akcie Zeekr při obchodování v zámoří poklesly o 3,2 %, zatímco akcie Li Auto a Nio zaznamenaly nárůst o více než 6 %. Rostly také akcie společnosti Xpeng, které vykázaly nárůst o téměř 5,2 %. NIO Inc. Čínský technologický gigant Huawei, který společně s automobilkou Seres vyvinul značku hybridních elektromobilů Aito, vykázal za první pololetí dodávky 184 286 vozů. XPeng Inc. Na trh s elektromobily vstoupil také gigant v oblasti chytrých telefonů a domácích spotřebičů Xiaomi, který v červnu dodal více než 10 000 vozidel a od uvedení svého elektrického modelu SU7 na trh koncem března tak od začátku roku dosáhl celkového počtu více než 25 000 vozidel. Mezitím výrobce elektromobilů BYD ohlásil v první polovině roku impozantní dodávku 1,6 milionu osobních vozidel na novou energii, což je o téměř 29 % více než v předchozím roce. Řada plug-in hybridních vozů společnosti BYD měla o něco větší podíl než její bateriové elektromobily a zaznamenala rychlejší růst na úrovni 39,5 % oproti 17,7 % u vozů pouze na baterie. Prudký nárůst popularity hybridů odráží na čínském trhu rozšířenou úzkost z dojezdu, což je běžná obava spotřebitelů z omezeného dojezdu čistě elektrických vozidel. To podtrhuje potřebu zdokonalení technologie baterií a nabíjecích procesů. Tento názor zopakoval na nedávné konferenci Wan Gang, muž zodpovědný za čínskou strategii v oblasti elektromobilů. Elektrická a hybridní vozidla rychle získávají na čínském trhu dominantní postavení, o čemž svědčí i to, že podle údajů Čínské asociace osobních automobilů tvořily v květnu prodeje vozidel na novou energii 47 % všech prodaných osobních automobilů. To ukazuje na výrazný nárůst oproti 32% penetraci zaznamenané na začátku roku. Ve snaze podpořit výdaje spotřebitelů zavedla Čína politiku výměny, která má podpořit prodej nových energetických vozidel. Tento vývoj spolu se strategickým snížením cen několika společností a představením nových modelů na autosalonu v Pekingu, který skončil 5. května, ukazuje na slibnou budoucnost přechodu Číny k ekologickým dopravním technologiím.