Klíčové body
- Bandana, newyorský startup, pomáhá nízkopříjmovým lidem najít lépe placenou práci blíže domovu
- Startup získal investici 8,5 milionu dolarů a plánuje expanzi mimo New York do dalších oblastí USA
- Společnost plánuje zavést nové funkce, včetně AI vyhledávače a školení, aby dále podpořila růst a monetizaci
Většina startupů se snaží vyřešit problém uvnitř podniku, ale Bandana, newyorský startup, má jiný cíl. Chce pomoci lidem na spodní hranici mzdové škály najít lepší práci s vyššími platy a dobrými benefity, a to vše blíže k domovu, aby se zkrátila doba dojíždění.
Dnes společnost oznámila investici ve výši 8,5 milionu dolarů, čímž se celková částka zvýšila na 12,3 milionu dolarů.
Když jsme loni v době oznámení počátečního financování startupu hovořili s jeho generálním ředitelem a spoluzakladatelem Timothym
Makalinaem, popsal svou společnost takto:
„V podstatě se snažíme vytvořit platformu, která omladí americkou dělnickou třídu tím, že jim skutečně usnadní hledání lepší práce a v dlouhodobém horizontu i lepšího živobytí.“
To má podobu webových stránek, na kterých jsou nejen nabídky pracovních míst, ale také mapa, která zobrazuje pracovní místa podle místa, takže lidé nemusí dojíždět za prací příliš daleko. U každého pracovního místa je uveden podrobný popis, platové rozpětí, odhadovaná mzda po zdanění, seznam benefitů a umístění na mapě.
Navzdory altruistickému poslání se však stále jedná o podnik, a proto má výkonnostní cíle jako každý jiný startup. „Od našeho posledního rozhovoru je největší věcí to, že jsme spustili Bandana.com a byl to vlastně obrovský úspěch,“ uvedl Makalinao.
Na stránkách je v každý den uvedeno 18 000 až 25 000 pracovních nabídek. Od spuštění na ni přímo přišlo více než 150 000 uchazečů o zaměstnání z New Yorku a takovou návštěvnost se jim podařilo získat téměř bez výdajů na reklamu. „Více než 130 000 z těchto 150 000 pracovníků přišlo na naši platformu organicky,“ řekl. Odhaduje, že do této chvíle našlo prostřednictvím webu práci 10 000 až 15 000 lidí.
Toho všeho dosáhli díky chytrému obsahovému marketingu, kdy k přivedení návštěvnosti na web využívali jak TikTok, tak Instagram. „V podstatě jsme vytvořili tato videa, která vám umožní dozvědět se více o [konkrétních] pracovních místech a také pochopit a vyzdvihnout opravdu skvělé podniky v okolí New Yorku,“ řekl.
Jako příklad uvedl video o kariérní dráze pokladní v Costcu. Toto video podle Makalinaa nasbíralo na TikToku více než 12 milionů zhlédnutí. Jiné video upozorňovalo na restauraci v Harlemu, která vyrábí portorikánská jídla, a získalo více než 150 000 zhlédnutí s velkým zapojením, přičemž zvýšilo návštěvnost zdůrazněného podniku.
Kampaň na sociálních sítích nejenže zvyšuje návštěvnost Bandany a pomáhá jí upozorňovat na newyorské podniky, ale umožňuje jí získávat uchazeče o zaměstnání za pouhých 1,5 centu za uživatele, což jsou směšně nízké náklady na akvizici, což zaujalo investory.
Tento měsíc plánuje společnost rozšířit své působení i mimo New York a zahrnout širší oblast, včetně obyvatel New Jersey, kteří dojíždějí za prací na Manhattan, a také Long Island a severně od Bronxu směrem ke Scarsdale. Do prvního čtvrtletí roku 2025 plánuje začít zveřejňovat podobné typy pracovních míst také v Los Angeles a v oblasti Sanfranciského zálivu.
Kromě toho chtějí rozšířit své působení kromě kampaní v sociálních médiích i na konvenčnější formy reklamy v metru, na autobusových nádražích, na billboardech a podobně a nové peníze by měly pomoci financovat tyto snahy a rozšířit povědomí o Bandaně.
Doposud se společnost soustředila hlavně na to, aby na stránky chodili pracovníci, nikoli na monetizaci, ale nedávno přidala sponzorované příspěvky jako způsob, jak zpočátku vydělávat peníze.
Mezi budoucí plány webu patří generativní vyhledávací nástroj s umělou inteligencí, který pomůže uchazečům o zaměstnání najít práci pouhým popisem toho, co chtějí. Doufají také, že se časem rozšíří o školení, certifikace a finanční gramotnost.
Novou investici vedla společnost General Catalyst za účasti navrátivších se investorů Craft Ventures a Triple Impact Capital.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky