Klíčové body
- Under Armour oznámila 14% pokles čtvrtletních tržeb v Severní Americe a upravila svůj celoroční výhled zisku
- Společnost překonala očekávání Wall Street s upraveným ziskem 1 cent na akcii a tržbami 1,18 miliardy dolarů
- Under Armour dosáhla dohody o urovnání žaloby o cenné papíry ve výši 434 milionů dolarů
- Pokles tržeb byl částečně způsoben snížením slev a propagačních akcí, což vedlo k restrukturalizačním opatřením
Společnost Under Armour ve čtvrtek oznámila 14% pokles čtvrtletních tržeb v Severní Americe a upravila svůj celoroční výhled zisku v souvislosti s urovnáním žaloby o cenné papíry ve výši 434 milionů dolarů, která se táhne již několik let. Přesto se společnosti podařilo překonat očekávání Wall Street v horním i dolním řádku.
Analytici oslovení společností LSEG očekávali, že průkopnická značka sportovního oblečení vykáže za čtvrtletí upravenou ztrátu ve výši 8 centů na akcii a tržby ve výši 1,15 miliardy dolarů. Společnost však překvapila upraveným ziskem ve výši 1 centu na akcii a vykázala tržby ve výši 1,18 miliardy USD.
Nicméně za tři měsíce do 30. června vykázala společnost Under Armour ztrátu ve výši 305,4 milionu dolarů, tj. 70 centů na akcii, což je ve výrazném kontrastu se ziskem 10 milionů dolarů, tj. 2 centy na akcii, ve stejném období o rok dříve. Po očištění o jednorázové náklady společnost vykázala zisk 4 miliony dolarů, tedy 1 cent na akcii.
Under Armour, Inc.
Tržby se potýkaly s téměř 10% poklesem na 1,18 miliardy dolarů z 1,32 miliardy dolarů o rok dříve. Koncem června společnost dosáhla dohody o urovnání dlouholetého soudního sporu o cenné papíry za vysokou částku 434 milionů dolarů, zhruba tři týdny před zahájením soudního procesu.
V roce 2017 byla společnost Under Armour obviněna z podvádění svých akcionářů ve snaze splnit prognózy Wall Street ohledně růstu tržeb. Ačkoli společnost uvedla, že nepřiznává vinu ani pochybení, souhlasila s ukončením případu, aby se vyhnula “nákladům a rizikům spojeným se soudním řízením”. Platba za vyrovnání bude provedena z hotovosti z revolvingového úvěru společnosti.
Finanční prognóza společnosti nyní předpokládá přechod do ztráty ve fiskálním roce 2025. Ztráta na akcii by se měla pohybovat mezi 53 a 56 centy a upravený zisk na akcii mezi 19 a 22 centy. Tyto upravené údaje se odchylují od dřívější celoroční předpovědi zisku společnosti ve výši 2 až 5 centů na akcii a upraveného zisku ve výši 18 až 21 centů na akcii.
Společnost Under Armour v současné době prochází rozsáhlým restrukturalizačním plánem ve snaze znovu získat trakci, zvrátit trend poklesu tržeb a zvýšit zisky. Začátkem roku společnost oznámila, že propustí blíže nespecifikovaný počet zaměstnanců, omezí propagační akce a slevy a zefektivní svou produktovou řadu, aby zvýšila konkurenceschopnost.
Restrukturalizace značky byla zahájena dva měsíce poté, co byla Stephanie Linnartzová, bývalá manažerka společnosti Marriot, odvolána z pozice generální ředitelky společnosti Under Armour a do funkce byl znovu jmenován zakladatel společnosti Kevin Plank. Přestože v průběhu čtvrtletí došlo k poklesu tržeb v celém podniku, Plank prohlásil, že je “povzbuzen počátečním pokrokem”.
Na největším trhu společnosti Under Armour, v Severní Americe, došlo k poklesu tržeb o 14 % na 709 milionů dolarů, což je zlepšení oproti 669,1 milionu dolarů, které předpovídali analytici, uvádí server StreetAccount. Tento trend snižování byl patrný také u velkoobchodních tržeb
Tržby v obchodech vlastněných a provozovaných společností Under Armour klesly o 3 %, zatímco online tržby utrpěly výrazný 25% zásah v důsledku “plánovaného snížení propagačních aktivit”. Společnost rovněž zaznamenala 8% pokles tržeb z prodeje oděvů, 15% pokles tržeb z prodeje obuvi a 5% propad tržeb z prodeje doplňků.
Vzhledem k tomu, že se Under Armour zaměřuje na oživení a snaží se prosadit jako prémiový prodejce na nasyceném trhu se sportovním oblečením, učinila strategický pokus o diverzifikaci: značka získala udržitelnou módní značku Unless Collective a jmenovala jejího zakladatele a bývalého manažera společnosti Adidas Erica Liedtkeho výkonným viceprezidentem pro strategii značky.
Liedtke, který bude podřízen prezidentovi a generálnímu řediteli Plankovi, bude mít za úkol posílit identitu a vyprávění příběhů značky Under Armour a realizovat transformační iniciativy, které by měly obnovit růst společnosti, a zároveň pokračovat ve vedení a kurátorství značky Unless, která se prezentuje jako “první regenerativní módní značka na světě s výhradně rostlinným složením a nulovým podílem plastů”.
Závěrem se zdá, že Under Armour je na cestě transformace – řeší právní překážky, vytváří strategii směrem k udržitelné budoucnosti s čerstvými talenty a prochází restrukturalizací s cílem zvýšit konkurenceschopnost na stále přeplněnějším trhu se sportovním oblečením.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky