Analytici doporučují investovat do akcií General Motors a Ford, očekávají pozitivní výsledky navzdory výzvám v automobilovém průmyslu
GM i Ford čelí zpomalení výroby, ale Wall Street očekává slušné výnosy v druhém pololetí roku
Tesla je hodnocena pozitivně díky očekávanému nárůstu prodejů a silnému zaměření na ziskové marže, přestože se potýká s vysokými náklady na Cybertruck
Ferrari je považováno za luxusní akcii s předpokladem silného růstu
Rizika a výnosy se vznášejí v poněkud mlhavější rovnováze, kterou dále znejasňují hrozící otázky ohledně celkového růstu poptávky, vlivu elektromobilů a ekonomických výkyvů umocněných volebními výsledky. Přesto si Wall Street zachovává určitou míru optimismu a vyzdvihuje několik automobilových akcií, které jsou připraveny přečkat ekonomickou bouři lépe než ostatní.
Zpráva s přehledem výsledků, kterou vypracoval Emmanuel Rosner ze společnosti Wolfe Research, pečlivě popisuje jeho očekávání pro následující týdny s přihlédnutím k probíhající výsledkové sezóně a doporučením, pokud jde o výrobce automobilů. Automobilový průmysl dostával v minulých čtvrtletích postupně rány a současné čtvrtletí není ničím jiným než výzvou. Rozsáhlé výpadky zisků a časté orientační poklesy jsou nevyhnutelnou realitou, jak naznačuje studie analytika.
Jako jeden z hlavních problémů v automobilovém průmyslu Rosner uvedl snižování zásob. Potřeba prodejců vyčistit své zásoby ovlivňuje výrobce automobilů, jako jsou General Motors (GM), Ford Motor (F) a Stellantis (STLA), aby snížili úroveň výroby. I přes zjevné překážky se však celková úroveň maloobchodní poptávky zdá být slibná.
Zdroj: Getty Images
V číselném vyjádření současné odhady zobrazují Američany, kteří si v letošním roce koupí přibližně 15,7 milionu nových automobilů – což je nepatrný nárůst oproti zhruba 15,5 milionu v roce 2023. Z historického pohledu se předpandemická míra nákupu automobilů pohybuje kolem 17 milionů nových vozů ročně. Stříbrná stránka věci, na kterou upozorňuje Rosner: Očekávání i ocenění automobilových akcií jsou již nyní na nejnižším bodě. Akcie GM se obchodují za zhruba pětinásobek odhadovaného zisku v roce 2025, zatímco akcie Fordu za šestinásobek.
Rosner hodnotí potenciál akcií GM pozitivně a předpovídá možnost zvýšení čísel za druhé pololetí. GM předpokládá, že ve druhém pololetí dosáhne provozního zisku ve výši přibližně 6 miliard dolarů – což je pokles oproti 8,3 miliardy dolarů v prvním pololetí. Přesto Rosner zůstává optimistou a domnívá se, že výhled GM se může ukázat jako relativně konzervativní. Zajímavé je, že navzdory této sebevědomé předpovědi přidělil akciím GM rating “Držet” a nenabídl cílovou cenu.
Analytik Bank of America (BofA) John Murphy opakuje Rosnerovy názory a předpovídá GM i Fordu pomalejší tempo výroby a silná čtvrtletí. Murphy hodnotí obě akcie jako kupní a navrhuje cílové ceny 85 USD pro GM a 20 USD pro Ford.
Z pohledu dodavatelů Murphy hodnotí, že ti, kteří jsou spojeni s BMW, Mercedes-Benz a Stellantis, jsou náchylnější k riziku. Tyto tři značky byly zasaženy zpomalením růstu poptávky v Číně, nadměrnými zásobami u dealerů nebo kombinací obojího. V důsledku toho by tato situace mohla u společností Visteon, Aptiv a BorgWarner vyvolat nepředvídatelné výsledky. Přesto Murphy stále hodnotí akcie všech tří dodavatelů jako kupní. Jeho cílové ceny pro společnosti BorgWarner, Visteon a Aptiv jsou 45 USD, 135 USD a 102 USD.
Tom Narayan z RBC souhlasí s Rosnerovým a Murphyho opatrným optimismem. Vnímá náladu investorů, která směřuje k tomuto čtvrtletí, jako “poměrně medvědí”. Podle Narayana mají GM, Tesla a Ferrari strategickou pozici, aby čelily klesajícím cenám nových automobilů.
Zdroj: Getty Images
Narayan však Ferrari odlišuje od obvyklých automobilových jmen a označuje ho spíše za luxusní akcii. Ferrari hodnotí na Buy s cílovou cenou 509 USD a podobně projektuje i akcie GM a Tesly.
Analytik společnosti Wedbush Dan Ives označuje akcie Tesla jako Buy s navrhovaným kurzem 300 USD. Před středeční zprávou o výsledcích společnosti Tesla za 3. čtvrtletí označil Ives za stěžejní body ziskové marže a poptávku po elektromobilech. Provozní ziskovost Tesly je sice zatížena pomalejším růstem prodejů, vysokými náklady na výrobu vozu Cybertruck a zvýšenou úrovní pobídek, Wall Street však očekává, že provozní ziskové marže za 3. čtvrtletí dosáhnou zhruba 8 %.
Pokud jde o množství dodávek, Wall Street očekává, že Tesla ve 4. čtvrtletí dodá přibližně 490 000 vozů, což by znamenalo nový rekord. Pro letošní rok předpovědi hovoří o zhruba 1,8 milionu prodaných vozů, což je ve srovnání s rokem 2023 vyrovnaný údaj. V příštím roce však analytici předpokládají skok na zhruba 2 miliony kusů.
V nadcházejících dnech bude GM reportovat v úterý, zatímco Ford následující pondělí. Tato oznámení dodají investorům větší přehled o příštím roce a zbytku toho letošního. Snad se uprostřed zveřejnění těchto údajů rozptýlí některé jejich otázky a nejistoty, čímž se bouřlivá cesta automobilových investorů trochu zklidní.
Rizika a výnosy se vznášejí v poněkud mlhavější rovnováze, kterou dále znejasňují hrozící otázky ohledně celkového růstu poptávky, vlivu elektromobilů a ekonomických výkyvů umocněných volebními výsledky. Přesto si Wall Street zachovává určitou míru optimismu a vyzdvihuje několik automobilových akcií, které jsou připraveny přečkat ekonomickou bouři lépe než ostatní.Zpráva s přehledem výsledků, kterou vypracoval Emmanuel Rosner ze společnosti Wolfe Research, pečlivě popisuje jeho očekávání pro následující týdny s přihlédnutím k probíhající výsledkové sezóně a doporučením, pokud jde o výrobce automobilů. Automobilový průmysl dostával v minulých čtvrtletích postupně rány a současné čtvrtletí není ničím jiným než výzvou. Rozsáhlé výpadky zisků a časté orientační poklesy jsou nevyhnutelnou realitou, jak naznačuje studie analytika.Jako jeden z hlavních problémů v automobilovém průmyslu Rosner uvedl snižování zásob. Potřeba prodejců vyčistit své zásoby ovlivňuje výrobce automobilů, jako jsou General Motors , Ford Motor a Stellantis , aby snížili úroveň výroby. I přes zjevné překážky se však celková úroveň maloobchodní poptávky zdá být slibná.V číselném vyjádření současné odhady zobrazují Američany, kteří si v letošním roce koupí přibližně 15,7 milionu nových automobilů – což je nepatrný nárůst oproti zhruba 15,5 milionu v roce 2023. Z historického pohledu se předpandemická míra nákupu automobilů pohybuje kolem 17 milionů nových vozů ročně. Stříbrná stránka věci, na kterou upozorňuje Rosner: Očekávání i ocenění automobilových akcií jsou již nyní na nejnižším bodě. Akcie GM se obchodují za zhruba pětinásobek odhadovaného zisku v roce 2025, zatímco akcie Fordu za šestinásobek.Ford Motor Company Rosner hodnotí potenciál akcií GM pozitivně a předpovídá možnost zvýšení čísel za druhé pololetí. GM předpokládá, že ve druhém pololetí dosáhne provozního zisku ve výši přibližně 6 miliard dolarů – což je pokles oproti 8,3 miliardy dolarů v prvním pololetí. Přesto Rosner zůstává optimistou a domnívá se, že výhled GM se může ukázat jako relativně konzervativní. Zajímavé je, že navzdory této sebevědomé předpovědi přidělil akciím GM rating “Držet” a nenabídl cílovou cenu.General Motors Company Analytik Bank of America John Murphy opakuje Rosnerovy názory a předpovídá GM i Fordu pomalejší tempo výroby a silná čtvrtletí. Murphy hodnotí obě akcie jako kupní a navrhuje cílové ceny 85 USD pro GM a 20 USD pro Ford.Z pohledu dodavatelů Murphy hodnotí, že ti, kteří jsou spojeni s BMW, Mercedes-Benz a Stellantis, jsou náchylnější k riziku. Tyto tři značky byly zasaženy zpomalením růstu poptávky v Číně, nadměrnými zásobami u dealerů nebo kombinací obojího. V důsledku toho by tato situace mohla u společností Visteon, Aptiv a BorgWarner vyvolat nepředvídatelné výsledky. Přesto Murphy stále hodnotí akcie všech tří dodavatelů jako kupní. Jeho cílové ceny pro společnosti BorgWarner, Visteon a Aptiv jsou 45 USD, 135 USD a 102 USD.Tom Narayan z RBC souhlasí s Rosnerovým a Murphyho opatrným optimismem. Vnímá náladu investorů, která směřuje k tomuto čtvrtletí, jako “poměrně medvědí”. Podle Narayana mají GM, Tesla a Ferrari strategickou pozici, aby čelily klesajícím cenám nových automobilů.Narayan však Ferrari odlišuje od obvyklých automobilových jmen a označuje ho spíše za luxusní akcii. Ferrari hodnotí na Buy s cílovou cenou 509 USD a podobně projektuje i akcie GM a Tesly.Ferrari N.V. Analytik společnosti Wedbush Dan Ives označuje akcie Tesla jako Buy s navrhovaným kurzem 300 USD. Před středeční zprávou o výsledcích společnosti Tesla za 3. čtvrtletí označil Ives za stěžejní body ziskové marže a poptávku po elektromobilech. Provozní ziskovost Tesly je sice zatížena pomalejším růstem prodejů, vysokými náklady na výrobu vozu Cybertruck a zvýšenou úrovní pobídek, Wall Street však očekává, že provozní ziskové marže za 3. čtvrtletí dosáhnou zhruba 8 %.Tesla Inc. Pokud jde o množství dodávek, Wall Street očekává, že Tesla ve 4. čtvrtletí dodá přibližně 490 000 vozů, což by znamenalo nový rekord. Pro letošní rok předpovědi hovoří o zhruba 1,8 milionu prodaných vozů, což je ve srovnání s rokem 2023 vyrovnaný údaj. V příštím roce však analytici předpokládají skok na zhruba 2 miliony kusů.V nadcházejících dnech bude GM reportovat v úterý, zatímco Ford následující pondělí. Tato oznámení dodají investorům větší přehled o příštím roce a zbytku toho letošního. Snad se uprostřed zveřejnění těchto údajů rozptýlí některé jejich otázky a nejistoty, čímž se bouřlivá cesta automobilových investorů trochu zklidní.