Společnost Procter & Gamble v pátek vykázala překvapivý pokles tržeb za první čtvrtletí, protože spotřebitelé na jejích hlavních trzích, ve Spojených státech a v Číně, přešli na levnější značky výrobků pro domácnost a osobní hygienu.
Nejistá americká ekonomika přiměla zákazníky především z řad osob s nižšími příjmy k lovu výrobků za co nejnižší cenu, což poškodilo tržby společnosti P&G, protože spotřebitelé přecházejí ke konkurentům nabízejícím slevy a levnějším značkám soukromých značek.
Kromě toho chmurné poptávkové prostředí v Číně způsobilo, že P&G nedosáhla takových výsledků jako Nestlé a Unilever
Společnost P&G zachovala svou prognózu ročního růstu organických tržeb ve výši 3 až 5 % a očekávání základního zisku na akcii ve výši 6,91 až 7,05 USD.
Společnost Nestlé ve čtvrtek snížila svůj roční odhad tržeb s tím, že poptávkové prostředí zůstane i nadále slabé, a upozornila na to, že objemy budou brzdit slabší ekonomiky, například Latinská Amerika.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky