Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Spotify vsází na flexibilitu: práce odkudkoli jako nový standard pro firemní kulturu

V letech, kdy pandemie změnila způsob, jakým všichni pracujeme, se mnoho zaměstnavatelů vrátilo ke kanceláři a často se rozhodlo pro hybridní model, který jejich zaměstnancům poskytuje určitou flexibilitu práce z domova.

Michael Klos Autor: Michael Klos
10 listopadu, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Reuters

Zdroj: Reuters

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Spotify podporuje flexibilitu práce odkudkoli, což přispělo ke snížení fluktuace a zkrácení doby náboru
  • Model práce odkudkoli umožňuje Spotify přilákat různorodější talenty, zejména z lokalit bez kanceláří společnosti
  • Spotify dbá na pravidelnou zpětnou vazbu, což jí umožňuje ladit hybridní model a podporovat důvěru mezi zaměstnanci

V posledních několika měsících však technologické společnosti jako Amazon a řada velkých bank včetně Citigroup zašly v těchto mantinelech ještě dál a opět vyžadují pět dní v kanceláři.

Naproti tomu společnost Spotify zavedla v roce 2021 politiku „práce odkudkoli“ a přijala, že je společností „distributed-first“, která umožňuje zaměstnancům pracovat z kanceláře nebo na dálku – nebo kombinací obojího.

Přestože rozhodnutí přijmout tuto politiku urychlila pandemie, bylo to dlouho očekávané rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že společnost Spotify expandovala do desítek zemí a poboček, vyvolalo to mezi výkonným vedením rozhovory o pracovní kultuře společnosti.

„Jakmile jste na více než dvou patrech, [nebo] se nevejdete do jedné kanceláře, [nebo] jste ve více než jedné zemi, jste vlastně distribuováni,“ říká Katarina Bergová, ředitelka lidských zdrojů ve společnosti Spotify. „Všichni jsme společně se zbytkem světa prošli během pandemie velkou zkouškou, která urychlila několik věcí. Ale konverzace začala pět let před pandemií.“

Zdroj: Getty images

Bergová říká, že její tým měl několik pracovních teorií o tom, jak by pružnější politika mohla společnosti prospět. Měli pocit, že Spotify bude schopna přilákat talenty z nových míst – například z Atlanty, kde společnost nemá pobočku – a udržet si zaměstnance, kteří hledají větší flexibilitu.

Advertisement

Ještě v roce 2019 se v průzkumech angažovanosti jejich zaměstnanců objevovala jedna věc: lidé oceňovali flexibilitu. „Máme interně velmi talentované lidi, které se snažíme udržet a rozvíjet společně se společností Spotify,“ říká Bergová. „Zároveň se snažíme soutěžit s ostatními společnostmi o nejlepší nové talenty. A jak to vyřešíme? [Nabídneme jim flexibilitu.“

Tři roky poté, co společnost Spotify tuto politiku oficiálně zavedla, je rozdělení lidí pracujících na dálku a lidí pracujících mimo kanceláře víceméně vyrovnané. Míra úbytku zaměstnanců se však ve společnosti snížila na polovinu a průměrná doba potřebná k obsazení volné pozice se zkrátila ze 48 na 41 dní. Pokud jde o nábor zaměstnanců, společnost Spotify také přilákala více různorodých kandidátů.

„Můžeme vidět, že rozmanitost se zvyšuje v mnoha dimenzích při náboru zaměstnanců, stejně jako při pohovorech, jakmile se dostaneme dále v procesu přijímání,“ říká Alexander Westerdahl, který pracuje s Bergovou v týmu lidských zdrojů.

Tlak na návrat do kanceláře se často soustředil na produktivitu pracovníků – nebo alespoň na její zdání – ale společnost Spotify zjistila, že ukazatele, jako je efektivita, angažovanost a pohoda, zůstaly od doby, kdy společnost přijala zásady práce odkudkoli, buď stabilní, nebo se zvýšily.

Ačkoli Bergová a další vedoucí pracovníci společnosti Spotify zůstávají ohledně flexibilního modelu optimističtí, jejich přístup není bez problémů. Budování firemní kultury může být obzvláště obtížné, když jsou vaši zaměstnanci rozptýleni – a jak se mnoho společností naučilo během pandemie, hybridní spolupráce může být složitá. „Je něco, co se stane, když se lidé setkají tváří v tvář a vy se někomu podíváte do očí,“ říká Bergová. „Snáze se pak pracuje na věcech, které jsou poměrně obtížné a velmi složité.“

Mnoho pracovišť zavedlo přísné požadavky na návrat do kanceláře ve snaze usnadnit tento druh spolupráce. Společnost Spotify našla způsob, jak své zaměstnance cíleně spojit prostřednictvím akcí, jako je Core Week; jednou ročně se týmy sejdou v jedné z kanceláří společnosti, aby diskutovaly o strategii a plánování velkých projektů – a aby se trochu pobavily, uvedla Bergová.

Společnost Spotify pořádá také několik celofiremních akcí, jako je Spotifest, hudební festival určený výhradně pro zaměstnance, a Intro Days, které zaměstnance přivádějí do sídla společnosti ve švédském Stockholmu. Ve snaze řešit vyhoření a duševní pohodu zavedla společnost v roce 2021 také Wellness Week, každoroční akci, během níž se celá společnost vypne, aby zaměstnanci mohli načerpat novou energii.

Přesto si tým Bergové uvědomuje, že určitým skupinám pracovníků může být prospěšné trávit více času v kanceláři, alespoň zpočátku. „Existují [dvě] kategorie osob, které s tímto způsobem práce bojují o něco více než ostatní,“ říká Westerdahl. „První z nich jsou lidé, kteří jsou na trhu práce noví.“ U čerstvých absolventů vysokých škol a dalších nově přijatých zaměstnanců společnost Spotify skutečně vyžaduje, aby strávili rok prací mimo kancelář.

Zdroj: GitHub

„Po uplynutí jednoho roku se mohou přesunout na jiné místo nebo mohou pracovat z domova, pokud si to přejí,“ dodává. Společnost Spotify také doporučuje manažerům, aby nové zaměstnance přijímali osobně, pokud je to možné, bez ohledu na jejich pracovní zkušenosti.

Díky tomuto modelu společnost Spotify také zjistila, že zaměstnanci někdy chtějí přijít do kanceláře, protože je to za jejich vlastních podmínek – ať už se setkat s kolegy, nebo se zastavit na poslechové sezení. V některých případech, kdy se zaměstnanci, kteří pracují z domova, vyjádřili, že se cítí osamělí, navrhl tým Berga, aby přišli do kanceláře a změnili tempo.

Jak se společnost Spotify aklimatizovala na práci odkudkoli, Bergová říká, že je neocenitelné dostávat od zaměstnanců pravidelnou zpětnou vazbu o tom, co funguje a co ne. Pro společnost Spotify by možná bylo jednodušší se jednoduše vrátit ke starému modelu osobní práce, jak to udělalo mnoho jiných společností poté, co pandemie ustoupila.

Bergová však říká, že tento přístup k práci je v souladu s kulturou společnosti Spotify a jejím přáním posilovat důvěru mezi zaměstnanci.

„Nejčastější otázka, kterou jsme dostávali od lidí zvenčí, když jsme zahájili provoz, zněla: Co se stane s produktivitou a efektivitou?“ říká. „A to pro nás nikdy nebyl problém. Protože opět, pokud si troufáte být společností založenou na důvěře, o tom to není.“

V posledních několika měsících však technologické společnosti jako Amazon a řada velkých bank včetně Citigroup zašly v těchto mantinelech ještě dál a opět vyžadují pět dní v kanceláři.Naproti tomu společnost Spotify zavedla v roce 2021 politiku „práce odkudkoli“ a přijala, že je společností „distributed-first“, která umožňuje zaměstnancům pracovat z kanceláře nebo na dálku – nebo kombinací obojího.Přestože rozhodnutí přijmout tuto politiku urychlila pandemie, bylo to dlouho očekávané rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že společnost Spotify expandovala do desítek zemí a poboček, vyvolalo to mezi výkonným vedením rozhovory o pracovní kultuře společnosti. „Jakmile jste na více než dvou patrech, [nebo] se nevejdete do jedné kanceláře, [nebo] jste ve více než jedné zemi, jste vlastně distribuováni,“ říká Katarina Bergová, ředitelka lidských zdrojů ve společnosti Spotify. „Všichni jsme společně se zbytkem světa prošli během pandemie velkou zkouškou, která urychlila několik věcí. Ale konverzace začala pět let před pandemií.“Bergová říká, že její tým měl několik pracovních teorií o tom, jak by pružnější politika mohla společnosti prospět. Měli pocit, že Spotify bude schopna přilákat talenty z nových míst – například z Atlanty, kde společnost nemá pobočku – a udržet si zaměstnance, kteří hledají větší flexibilitu. Ještě v roce 2019 se v průzkumech angažovanosti jejich zaměstnanců objevovala jedna věc: lidé oceňovali flexibilitu. „Máme interně velmi talentované lidi, které se snažíme udržet a rozvíjet společně se společností Spotify,“ říká Bergová. „Zároveň se snažíme soutěžit s ostatními společnostmi o nejlepší nové talenty. A jak to vyřešíme? [Nabídneme jim flexibilitu.“Tři roky poté, co společnost Spotify tuto politiku oficiálně zavedla, je rozdělení lidí pracujících na dálku a lidí pracujících mimo kanceláře víceméně vyrovnané. Míra úbytku zaměstnanců se však ve společnosti snížila na polovinu a průměrná doba potřebná k obsazení volné pozice se zkrátila ze 48 na 41 dní. Pokud jde o nábor zaměstnanců, společnost Spotify také přilákala více různorodých kandidátů.„Můžeme vidět, že rozmanitost se zvyšuje v mnoha dimenzích při náboru zaměstnanců, stejně jako při pohovorech, jakmile se dostaneme dále v procesu přijímání,“ říká Alexander Westerdahl, který pracuje s Bergovou v týmu lidských zdrojů. Tlak na návrat do kanceláře se často soustředil na produktivitu pracovníků – nebo alespoň na její zdání – ale společnost Spotify zjistila, že ukazatele, jako je efektivita, angažovanost a pohoda, zůstaly od doby, kdy společnost přijala zásady práce odkudkoli, buď stabilní, nebo se zvýšily.Ačkoli Bergová a další vedoucí pracovníci společnosti Spotify zůstávají ohledně flexibilního modelu optimističtí, jejich přístup není bez problémů. Budování firemní kultury může být obzvláště obtížné, když jsou vaši zaměstnanci rozptýleni – a jak se mnoho společností naučilo během pandemie, hybridní spolupráce může být složitá. „Je něco, co se stane, když se lidé setkají tváří v tvář a vy se někomu podíváte do očí,“ říká Bergová. „Snáze se pak pracuje na věcech, které jsou poměrně obtížné a velmi složité.“Mnoho pracovišť zavedlo přísné požadavky na návrat do kanceláře ve snaze usnadnit tento druh spolupráce. Společnost Spotify našla způsob, jak své zaměstnance cíleně spojit prostřednictvím akcí, jako je Core Week; jednou ročně se týmy sejdou v jedné z kanceláří společnosti, aby diskutovaly o strategii a plánování velkých projektů – a aby se trochu pobavily, uvedla Bergová. Společnost Spotify pořádá také několik celofiremních akcí, jako je Spotifest, hudební festival určený výhradně pro zaměstnance, a Intro Days, které zaměstnance přivádějí do sídla společnosti ve švédském Stockholmu. Ve snaze řešit vyhoření a duševní pohodu zavedla společnost v roce 2021 také Wellness Week, každoroční akci, během níž se celá společnost vypne, aby zaměstnanci mohli načerpat novou energii.Přesto si tým Bergové uvědomuje, že určitým skupinám pracovníků může být prospěšné trávit více času v kanceláři, alespoň zpočátku. „Existují [dvě] kategorie osob, které s tímto způsobem práce bojují o něco více než ostatní,“ říká Westerdahl. „První z nich jsou lidé, kteří jsou na trhu práce noví.“ U čerstvých absolventů vysokých škol a dalších nově přijatých zaměstnanců společnost Spotify skutečně vyžaduje, aby strávili rok prací mimo kancelář. „Po uplynutí jednoho roku se mohou přesunout na jiné místo nebo mohou pracovat z domova, pokud si to přejí,“ dodává. Společnost Spotify také doporučuje manažerům, aby nové zaměstnance přijímali osobně, pokud je to možné, bez ohledu na jejich pracovní zkušenosti.Díky tomuto modelu společnost Spotify také zjistila, že zaměstnanci někdy chtějí přijít do kanceláře, protože je to za jejich vlastních podmínek – ať už se setkat s kolegy, nebo se zastavit na poslechové sezení. V některých případech, kdy se zaměstnanci, kteří pracují z domova, vyjádřili, že se cítí osamělí, navrhl tým Berga, aby přišli do kanceláře a změnili tempo. Jak se společnost Spotify aklimatizovala na práci odkudkoli, Bergová říká, že je neocenitelné dostávat od zaměstnanců pravidelnou zpětnou vazbu o tom, co funguje a co ne. Pro společnost Spotify by možná bylo jednodušší se jednoduše vrátit ke starému modelu osobní práce, jak to udělalo mnoho jiných společností poté, co pandemie ustoupila. Bergová však říká, že tento přístup k práci je v souladu s kulturou společnosti Spotify a jejím přáním posilovat důvěru mezi zaměstnanci.„Nejčastější otázka, kterou jsme dostávali od lidí zvenčí, když jsme zahájili provoz, zněla: Co se stane s produktivitou a efektivitou?“ říká. „A to pro nás nikdy nebyl problém. Protože opět, pokud si troufáte být společností založenou na důvěře, o tom to není.“
Tagy: flexibilitahybridní prácepracovní kulturaspotify

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:15

      Těchto 5 států USA má nejlepší předpoklady pro růst datových center

      16:15

      DISCO oznámila rekordní dodávky za první čtvrtletí, překonala prognózu o 8,7

      16:00

      Dodavatel společností Apple a Nvidia, Foxconn, oznámil rekordní tržby za druhé čtvrtletí díky poptávce po umělé inteligenci

      15:55

      Tito analytici tvrdí, že obavy z úbytku pracovních míst v důsledku umělé inteligence jsou „přehnané“. Zde je důvod

      15:47

      Mexiko dočasně předává trustové aktivity CIBanco a Intercam rozvojovým bankám

      15:32

      Těchto 5 států USA má nejlepší předpoklady pro růst datových center

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Boom obranných technologií: Investoři i armády mění pravidla hry

      5 července, 2025

      V posledních měsících zažívají akcie společností působících v oblasti obranných technologií raketový růst.

      Zdroj: Getty Images

      Volatilita nekončí. Ochranu nabídnou „nudné“ akcie jako Duke Energy nebo Visa

      4 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytici z BTIG doporučují tyto akcie pro druhou polovinu roku

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      USA zmírňují pravidla, akcie firem Synopsys a Cadence prudce rostou

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tripadvisor vzrostl poté, co aktivistický investor Starboard získal podíl

      3 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Datadog nahrazuje Juniper v S&P 500 – Robinhood stále čeká na svou příležitost

      3 července, 2025

      Americký technologický sektor zažil v posledních dnech výrazný pohyb, když byla společnost Datadog Inc oficiálně oznámena jako nový člen prestižního...

      Nejčtenější zprávy.

      Velké technologické firmy mění přístup ke klimatu a směřují k udržitelnosti

      4 července, 2025

      Úplná obchodní dohoda mezi EU a USA je podle Ursuly von der Leyenové „nemožná“

      3 července, 2025

      S&P 500 uzavírá níže, technologické společnosti zahajují čtvrtletí propadem

      1 července, 2025

      S&P 500 dosáhl dalšího rekordu díky dobré zprávě o zaměstnanosti

      3 července, 2025

      Donald Trump tlačí na republikánské disidenty ve Sněmovně reprezentantů

      1 července, 2025

      Evropské akcie klesají s blížícím se termínem zavedení cel

      4 července, 2025

      Moderna oživuje zájem investorů díky úspěchu s vakcínou proti chřipce

      5 července, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordu díky oživení technologického sektoru

      2 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.