Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Dynamika akcií Palantiru nabírá na obrátkách

Vedení společnosti Palantir v nedávném hovoru k výsledkům podrobně popsalo své tajemství zvyšování marží.

David Škvára Autor: David Škvára
11 listopadu, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Společnost Palantir (PLTR) vykazuje zrychlující se růst a rozšiřování marží
  • Vedení společnosti podrobně popsalo strategii růstu bez velkých výdajů na prodej a marketing
  • Je to strategie, kterou Palantir sdílí s dalšími slavnými vítěznými značkami a akciemi

SpolečnostPalantir (PLTR) byla doposud jedním z největších vítězů v oblasti umělé inteligence a její akcie vzrostly o 240 % na 2024.

Jak se revoluce v AI dostala do platformy AIP společnosti Palantir, zdá se, že komerční a vládní zákazníci se dožadují jejích řešení.

A v letošním roce se zrychlily nejen tržby, ale výrazně se rozšířila i provozní marže společnosti Palantir. To je v kontrastu s mnoha jinými softwarovými společnostmi, které vykazují růst, ale s nízkou nebo zápornou ziskovostí.

Na telefonátu s analytiky vedení společnosti podrobně popsalo, jak společnost Palantir dosahuje současně růstu a ziskovosti, které jsou v daném odvětví nejlepší. To je vítězná obchodní strategie, kterou by investoři měli hledat u každé akcie.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Provozní marže roste

Ve třetím čtvrtletí se upravená provozní marže společnosti Palantir (mimo GAAP) opět zvýšila, což dokazuje vynikající provozní pákový efekt při zrychlujícím se růstu příjmů.

Chcete využít této příležitosti?
MetrikaQ4 2023Q1 2024Q2 2024Q3 2024
Růst příjmů (meziročně)20%21%27%30%
Upravená provozní marže (mimo GAAP)34%36%37%38%
Provozní marže podle GAAP11%13%16%16%

Společnost Palantir zrychlila růst a zvýšila provozní marži. Ačkoli to není nic neobvyklého, mnoho firem poskytujících podnikový software jako službu obvykle vkládá veškerý nárůst příjmů zpět do prodeje a marketingu, aby ještě více rostly, což vede buď k rentabilitě, nebo k mírným ztrátám. Společnost Palantir však v minulém čtvrtletí dokázala zvýšit svůj horní řádek o 30 %, zatímco prodej a marketing vzrostly pouze o 18,8 %. To vedlo k pokračujícímu růstu upravené provozní marže.

Jak vedení vysvětlilo na konferenčním hovoru s analytiky, toto zvýšení marže není náhoda, ale výsledek jasné strategie. A tuto strategii sdílí mnoho konkurenčně zvýhodněných podniků.

Vložit vše do produktu

Strategie společnosti Palantir, která je charakteristickým znakem dalších špičkových spotřebitelských a podnikových značek, spočívá v plném soustředění se na výrobu diferencovaného produktu, který potěší spotřebitele. Teoreticky, jakmile je produkt dostatečně lepší než konkurence, nebude muset tato špičková značka vynakládat tolik prostředků na prodej a marketing.

Minulý týden při hovoru o výsledcích společnosti Palantir řekl Alex Karp, generální ředitel společnosti Palantir:

místo toho, abyste se snažili mít 10 000 klientů, z nichž všichni vás nenávidí, lidé chtějí toto: 10 000 klientů, kteří vás nenávidí, ale nemohou vám dát váš produkt.Chceme menší počet nejlepších partnerů na světě, kteří, upřímně řečeno, dominují s naším produktem.A toho dosáhnete tak, že si nevyhodíte do vzduchu marži a nezískáte 10 000 prodejců.Ve skutečnosti je to tak, že se do produktu ponoříte hlouběji.A ve skutečnosti vidíme, že čím hlubší a lepší produkt, tím více řídíme prodeje, tím více máme jako Palantir, nikoli jako komoditní produkt, svou jedinečnou výhodu.

Místo toho, aby se tedy Palantir snažil obsloužit co nejvíce klientů, snaží se obsloužit zvládnutelný počet velmi hluboko. To je také součástí strategie společnosti Go-to-Market, kdy Palantir zasazuje své inženýry hluboko do podnikání potenciálního zákazníka, aniž by zpočátku viděl mnoho peněz. Jakmile inženýři výzkumu a vývoje společnosti Palantir hluboce integrují softwarové platformy společnosti Palantir do řešení konkrétních problémů a příležitostí zákazníků, příjmy plynou až poté.

Důkazem toho je, že čistá míra retence společnosti Palantir činila v minulém čtvrtletí 118 %, což znamená, že stávající zákazníci si v průměru koupili o 18 % více softwaru Palantir než v minulém roce. Navíc se tato čistá míra rozšíření ve skutečnosti zrychlila o čtyři procentní body.

Karp také identifikoval další pozitivní aspekt strategie společnosti Palantir. Tím je, že když jednomu zákazníkovi poskytnete diferencované pozitivní výsledky a zaměstnanec tohoto zákazníka změní společnost, je pravděpodobné, že tento člověk zavolá společnosti Palantir a požádá o její služby v nové společnosti. „Každý, kdo je zapojen do podniku, takže když vezmete společnost XYZ a pak pět lidí přejde do jiné společnosti, první, co udělá, je, že zvedne telefon a zavolá nám,“ poznamenal Karp.

Zdroj: Shutterstock

Špičkové značky sdílejí stejnou strategii

Když se zamyslíte nad předními spotřebitelskými značkami, možná si uvědomíte, že mnoho z nich příliš neinzeruje. Apple (AAPL) to nedělá. Tesla (TSLA) dokonce ani nepostupuje podle tradičního modelu prodejců, jako to dělají jiné automobilové značky. A některé podnikové značky prostě nepotřebují příliš inzerovat. Microsoft (MSFT) je jednou z nich, vzhledem k silným síťovým efektům jeho softwarových produktů.

Společné je to, že díky tomu, že každá z těchto značek vede se špičkovými, diferencovanými produkty, nemusí tolik utrácet za prodej a marketing, což vede k vysokým maržím a návratnosti kapitálu.

Pokud tedy najdete společnost, která našla způsob, jak růst, aniž by musela vynakládat velké prostředky na prodej a marketing, možná jste našli předpoklady pro skvělou dlouhodobou investici.

SpolečnostPalantir byla doposud jedním z největších vítězů v oblasti umělé inteligence a její akcie vzrostly o 240 % na 2024.Jak se revoluce v AI dostala do platformy AIP společnosti Palantir, zdá se, že komerční a vládní zákazníci se dožadují jejích řešení.A v letošním roce se zrychlily nejen tržby, ale výrazně se rozšířila i provozní marže společnosti Palantir. To je v kontrastu s mnoha jinými softwarovými společnostmi, které vykazují růst, ale s nízkou nebo zápornou ziskovostí.Na telefonátu s analytiky vedení společnosti podrobně popsalo, jak společnost Palantir dosahuje současně růstu a ziskovosti, které jsou v daném odvětví nejlepší. To je vítězná obchodní strategie, kterou by investoři měli hledat u každé akcie. Provozní marže rosteVe třetím čtvrtletí se upravená provozní marže společnosti Palantir opět zvýšila, což dokazuje vynikající provozní pákový efekt při zrychlujícím se růstu příjmů.Chcete využít této příležitosti?MetrikaQ4 2023Q1 2024Q2 2024Q3 2024Růst příjmů 20%21%27%30%Upravená provozní marže 34%36%37%38%Provozní marže podle GAAP11%13%16%16%Společnost Palantir zrychlila růst a zvýšila provozní marži. Ačkoli to není nic neobvyklého, mnoho firem poskytujících podnikový software jako službu obvykle vkládá veškerý nárůst příjmů zpět do prodeje a marketingu, aby ještě více rostly, což vede buď k rentabilitě, nebo k mírným ztrátám. Společnost Palantir však v minulém čtvrtletí dokázala zvýšit svůj horní řádek o 30 %, zatímco prodej a marketing vzrostly pouze o 18,8 %. To vedlo k pokračujícímu růstu upravené provozní marže.Jak vedení vysvětlilo na konferenčním hovoru s analytiky, toto zvýšení marže není náhoda, ale výsledek jasné strategie. A tuto strategii sdílí mnoho konkurenčně zvýhodněných podniků.Vložit vše do produktuStrategie společnosti Palantir, která je charakteristickým znakem dalších špičkových spotřebitelských a podnikových značek, spočívá v plném soustředění se na výrobu diferencovaného produktu, který potěší spotřebitele. Teoreticky, jakmile je produkt dostatečně lepší než konkurence, nebude muset tato špičková značka vynakládat tolik prostředků na prodej a marketing.Minulý týden při hovoru o výsledcích společnosti Palantir řekl Alex Karp, generální ředitel společnosti Palantir: místo toho, abyste se snažili mít 10 000 klientů, z nichž všichni vás nenávidí, lidé chtějí toto: 10 000 klientů, kteří vás nenávidí, ale nemohou vám dát váš produkt.Chceme menší počet nejlepších partnerů na světě, kteří, upřímně řečeno, dominují s naším produktem.A toho dosáhnete tak, že si nevyhodíte do vzduchu marži a nezískáte 10 000 prodejců.Ve skutečnosti je to tak, že se do produktu ponoříte hlouběji.A ve skutečnosti vidíme, že čím hlubší a lepší produkt, tím více řídíme prodeje, tím více máme jako Palantir, nikoli jako komoditní produkt, svou jedinečnou výhodu. Místo toho, aby se tedy Palantir snažil obsloužit co nejvíce klientů, snaží se obsloužit zvládnutelný počet velmi hluboko. To je také součástí strategie společnosti Go-to-Market, kdy Palantir zasazuje své inženýry hluboko do podnikání potenciálního zákazníka, aniž by zpočátku viděl mnoho peněz. Jakmile inženýři výzkumu a vývoje společnosti Palantir hluboce integrují softwarové platformy společnosti Palantir do řešení konkrétních problémů a příležitostí zákazníků, příjmy plynou až poté.Důkazem toho je, že čistá míra retence společnosti Palantir činila v minulém čtvrtletí 118 %, což znamená, že stávající zákazníci si v průměru koupili o 18 % více softwaru Palantir než v minulém roce. Navíc se tato čistá míra rozšíření ve skutečnosti zrychlila o čtyři procentní body.Karp také identifikoval další pozitivní aspekt strategie společnosti Palantir. Tím je, že když jednomu zákazníkovi poskytnete diferencované pozitivní výsledky a zaměstnanec tohoto zákazníka změní společnost, je pravděpodobné, že tento člověk zavolá společnosti Palantir a požádá o její služby v nové společnosti. „Každý, kdo je zapojen do podniku, takže když vezmete společnost XYZ a pak pět lidí přejde do jiné společnosti, první, co udělá, je, že zvedne telefon a zavolá nám,“ poznamenal Karp.Špičkové značky sdílejí stejnou strategiiKdyž se zamyslíte nad předními spotřebitelskými značkami, možná si uvědomíte, že mnoho z nich příliš neinzeruje. Apple to nedělá. Tesla dokonce ani nepostupuje podle tradičního modelu prodejců, jako to dělají jiné automobilové značky. A některé podnikové značky prostě nepotřebují příliš inzerovat. Microsoft je jednou z nich, vzhledem k silným síťovým efektům jeho softwarových produktů.Společné je to, že díky tomu, že každá z těchto značek vede se špičkovými, diferencovanými produkty, nemusí tolik utrácet za prodej a marketing, což vede k vysokým maržím a návratnosti kapitálu.Pokud tedy najdete společnost, která našla způsob, jak růst, aniž by musela vynakládat velké prostředky na prodej a marketing, možná jste našli předpoklady pro skvělou dlouhodobou investici.
Tagy: palantirPLTR

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Palantir posiluje svou pozici díky klíčovým vládním zakázkám
      2. Palantir versus Salesforce – souboj o miliardové vládní zakázky
      3. Palantir dosáhl miliardy v tržbách, investory však brzdí vysoké ocenění
      4. Jsou akcie Palantir Technologies stále atraktivní výhodnou koupí?
      5. Palantir roste díky AI a vládním zakázkám, vysoké ocenění však investory odrazuje
      Advertisement

      Breaking.

      21:46

      AMTD IDEA posiluje: Investice do AI zdravotnictví se vyplatila

      21:42

      CytomX slaví úspěch: První data CX-801 povzbudila investory

      21:37

      Levnější léky na hubnutí: Lilly a Novo Nordisk jedná s Bílým domem

      21:34

      Americké nebe v ohrožení: Vládní odstávka paralyzuje leteckou dopravu

      21:28

      Švédský burzovní kolotoč: Výrazný pokles v základních sektorech

      21:22

      Trumpova administrativa přehodnotí klíčový projekt větrné energie u Massachusetts

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025

      Goldman Sachs aktualizoval pro listopad svůj respektovaný globální seznam nejlepších akcií s největším růstovým potenciálem.

      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Spotify překonal odhady výnosů díky růstu marží a očekávání zvýšení cen

      4 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.