Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Dynamika akcií Palantiru nabírá na obrátkách

Vedení společnosti Palantir v nedávném hovoru k výsledkům podrobně popsalo své tajemství zvyšování marží.

David Škvára Autor: David Škvára
11 listopadu, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Společnost Palantir (PLTR) vykazuje zrychlující se růst a rozšiřování marží
  • Vedení společnosti podrobně popsalo strategii růstu bez velkých výdajů na prodej a marketing
  • Je to strategie, kterou Palantir sdílí s dalšími slavnými vítěznými značkami a akciemi

SpolečnostPalantir (PLTR) byla doposud jedním z největších vítězů v oblasti umělé inteligence a její akcie vzrostly o 240 % na 2024.

Jak se revoluce v AI dostala do platformy AIP společnosti Palantir, zdá se, že komerční a vládní zákazníci se dožadují jejích řešení.

A v letošním roce se zrychlily nejen tržby, ale výrazně se rozšířila i provozní marže společnosti Palantir. To je v kontrastu s mnoha jinými softwarovými společnostmi, které vykazují růst, ale s nízkou nebo zápornou ziskovostí.

Na telefonátu s analytiky vedení společnosti podrobně popsalo, jak společnost Palantir dosahuje současně růstu a ziskovosti, které jsou v daném odvětví nejlepší. To je vítězná obchodní strategie, kterou by investoři měli hledat u každé akcie.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Provozní marže roste

Ve třetím čtvrtletí se upravená provozní marže společnosti Palantir (mimo GAAP) opět zvýšila, což dokazuje vynikající provozní pákový efekt při zrychlujícím se růstu příjmů.

MetrikaQ4 2023Q1 2024Q2 2024Q3 2024
Růst příjmů (meziročně)20%21%27%30%
Upravená provozní marže (mimo GAAP)34%36%37%38%
Provozní marže podle GAAP11%13%16%16%

Společnost Palantir zrychlila růst a zvýšila provozní marži. Ačkoli to není nic neobvyklého, mnoho firem poskytujících podnikový software jako službu obvykle vkládá veškerý nárůst příjmů zpět do prodeje a marketingu, aby ještě více rostly, což vede buď k rentabilitě, nebo k mírným ztrátám. Společnost Palantir však v minulém čtvrtletí dokázala zvýšit svůj horní řádek o 30 %, zatímco prodej a marketing vzrostly pouze o 18,8 %. To vedlo k pokračujícímu růstu upravené provozní marže.

Jak vedení vysvětlilo na konferenčním hovoru s analytiky, toto zvýšení marže není náhoda, ale výsledek jasné strategie. A tuto strategii sdílí mnoho konkurenčně zvýhodněných podniků.

Vložit vše do produktu

Strategie společnosti Palantir, která je charakteristickým znakem dalších špičkových spotřebitelských a podnikových značek, spočívá v plném soustředění se na výrobu diferencovaného produktu, který potěší spotřebitele. Teoreticky, jakmile je produkt dostatečně lepší než konkurence, nebude muset tato špičková značka vynakládat tolik prostředků na prodej a marketing.

Minulý týden při hovoru o výsledcích společnosti Palantir řekl Alex Karp, generální ředitel společnosti Palantir:

místo toho, abyste se snažili mít 10 000 klientů, z nichž všichni vás nenávidí, lidé chtějí toto: 10 000 klientů, kteří vás nenávidí, ale nemohou vám dát váš produkt.Chceme menší počet nejlepších partnerů na světě, kteří, upřímně řečeno, dominují s naším produktem.A toho dosáhnete tak, že si nevyhodíte do vzduchu marži a nezískáte 10 000 prodejců.Ve skutečnosti je to tak, že se do produktu ponoříte hlouběji.A ve skutečnosti vidíme, že čím hlubší a lepší produkt, tím více řídíme prodeje, tím více máme jako Palantir, nikoli jako komoditní produkt, svou jedinečnou výhodu.

Místo toho, aby se tedy Palantir snažil obsloužit co nejvíce klientů, snaží se obsloužit zvládnutelný počet velmi hluboko. To je také součástí strategie společnosti Go-to-Market, kdy Palantir zasazuje své inženýry hluboko do podnikání potenciálního zákazníka, aniž by zpočátku viděl mnoho peněz. Jakmile inženýři výzkumu a vývoje společnosti Palantir hluboce integrují softwarové platformy společnosti Palantir do řešení konkrétních problémů a příležitostí zákazníků, příjmy plynou až poté.

Důkazem toho je, že čistá míra retence společnosti Palantir činila v minulém čtvrtletí 118 %, což znamená, že stávající zákazníci si v průměru koupili o 18 % více softwaru Palantir než v minulém roce. Navíc se tato čistá míra rozšíření ve skutečnosti zrychlila o čtyři procentní body.

Karp také identifikoval další pozitivní aspekt strategie společnosti Palantir. Tím je, že když jednomu zákazníkovi poskytnete diferencované pozitivní výsledky a zaměstnanec tohoto zákazníka změní společnost, je pravděpodobné, že tento člověk zavolá společnosti Palantir a požádá o její služby v nové společnosti. „Každý, kdo je zapojen do podniku, takže když vezmete společnost XYZ a pak pět lidí přejde do jiné společnosti, první, co udělá, je, že zvedne telefon a zavolá nám,“ poznamenal Karp.

Zdroj: Shutterstock

Špičkové značky sdílejí stejnou strategii

Když se zamyslíte nad předními spotřebitelskými značkami, možná si uvědomíte, že mnoho z nich příliš neinzeruje. Apple (AAPL) to nedělá. Tesla (TSLA) dokonce ani nepostupuje podle tradičního modelu prodejců, jako to dělají jiné automobilové značky. A některé podnikové značky prostě nepotřebují příliš inzerovat. Microsoft (MSFT) je jednou z nich, vzhledem k silným síťovým efektům jeho softwarových produktů.

Společné je to, že díky tomu, že každá z těchto značek vede se špičkovými, diferencovanými produkty, nemusí tolik utrácet za prodej a marketing, což vede k vysokým maržím a návratnosti kapitálu.

Pokud tedy najdete společnost, která našla způsob, jak růst, aniž by musela vynakládat velké prostředky na prodej a marketing, možná jste našli předpoklady pro skvělou dlouhodobou investici.

SpolečnostPalantir byla doposud jedním z největších vítězů v oblasti umělé inteligence a její akcie vzrostly o 240 % na 2024.Jak se revoluce v AI dostala do platformy AIP společnosti Palantir, zdá se, že komerční a vládní zákazníci se dožadují jejích řešení.A v letošním roce se zrychlily nejen tržby, ale výrazně se rozšířila i provozní marže společnosti Palantir. To je v kontrastu s mnoha jinými softwarovými společnostmi, které vykazují růst, ale s nízkou nebo zápornou ziskovostí.Na telefonátu s analytiky vedení společnosti podrobně popsalo, jak společnost Palantir dosahuje současně růstu a ziskovosti, které jsou v daném odvětví nejlepší. To je vítězná obchodní strategie, kterou by investoři měli hledat u každé akcie. Provozní marže rosteVe třetím čtvrtletí se upravená provozní marže společnosti Palantir opět zvýšila, což dokazuje vynikající provozní pákový efekt při zrychlujícím se růstu příjmů.MetrikaQ4 2023Q1 2024Q2 2024Q3 2024Růst příjmů 20%21%27%30%Upravená provozní marže 34%36%37%38%Provozní marže podle GAAP11%13%16%16%Společnost Palantir zrychlila růst a zvýšila provozní marži. Ačkoli to není nic neobvyklého, mnoho firem poskytujících podnikový software jako službu obvykle vkládá veškerý nárůst příjmů zpět do prodeje a marketingu, aby ještě více rostly, což vede buď k rentabilitě, nebo k mírným ztrátám. Společnost Palantir však v minulém čtvrtletí dokázala zvýšit svůj horní řádek o 30 %, zatímco prodej a marketing vzrostly pouze o 18,8 %. To vedlo k pokračujícímu růstu upravené provozní marže.Jak vedení vysvětlilo na konferenčním hovoru s analytiky, toto zvýšení marže není náhoda, ale výsledek jasné strategie. A tuto strategii sdílí mnoho konkurenčně zvýhodněných podniků.Vložit vše do produktuStrategie společnosti Palantir, která je charakteristickým znakem dalších špičkových spotřebitelských a podnikových značek, spočívá v plném soustředění se na výrobu diferencovaného produktu, který potěší spotřebitele. Teoreticky, jakmile je produkt dostatečně lepší než konkurence, nebude muset tato špičková značka vynakládat tolik prostředků na prodej a marketing.Minulý týden při hovoru o výsledcích společnosti Palantir řekl Alex Karp, generální ředitel společnosti Palantir: místo toho, abyste se snažili mít 10 000 klientů, z nichž všichni vás nenávidí, lidé chtějí toto: 10 000 klientů, kteří vás nenávidí, ale nemohou vám dát váš produkt.Chceme menší počet nejlepších partnerů na světě, kteří, upřímně řečeno, dominují s naším produktem.A toho dosáhnete tak, že si nevyhodíte do vzduchu marži a nezískáte 10 000 prodejců.Ve skutečnosti je to tak, že se do produktu ponoříte hlouběji.A ve skutečnosti vidíme, že čím hlubší a lepší produkt, tím více řídíme prodeje, tím více máme jako Palantir, nikoli jako komoditní produkt, svou jedinečnou výhodu. Místo toho, aby se tedy Palantir snažil obsloužit co nejvíce klientů, snaží se obsloužit zvládnutelný počet velmi hluboko. To je také součástí strategie společnosti Go-to-Market, kdy Palantir zasazuje své inženýry hluboko do podnikání potenciálního zákazníka, aniž by zpočátku viděl mnoho peněz. Jakmile inženýři výzkumu a vývoje společnosti Palantir hluboce integrují softwarové platformy společnosti Palantir do řešení konkrétních problémů a příležitostí zákazníků, příjmy plynou až poté.Důkazem toho je, že čistá míra retence společnosti Palantir činila v minulém čtvrtletí 118 %, což znamená, že stávající zákazníci si v průměru koupili o 18 % více softwaru Palantir než v minulém roce. Navíc se tato čistá míra rozšíření ve skutečnosti zrychlila o čtyři procentní body.Karp také identifikoval další pozitivní aspekt strategie společnosti Palantir. Tím je, že když jednomu zákazníkovi poskytnete diferencované pozitivní výsledky a zaměstnanec tohoto zákazníka změní společnost, je pravděpodobné, že tento člověk zavolá společnosti Palantir a požádá o její služby v nové společnosti. „Každý, kdo je zapojen do podniku, takže když vezmete společnost XYZ a pak pět lidí přejde do jiné společnosti, první, co udělá, je, že zvedne telefon a zavolá nám,“ poznamenal Karp.Špičkové značky sdílejí stejnou strategiiKdyž se zamyslíte nad předními spotřebitelskými značkami, možná si uvědomíte, že mnoho z nich příliš neinzeruje. Apple to nedělá. Tesla dokonce ani nepostupuje podle tradičního modelu prodejců, jako to dělají jiné automobilové značky. A některé podnikové značky prostě nepotřebují příliš inzerovat. Microsoft je jednou z nich, vzhledem k silným síťovým efektům jeho softwarových produktů.Společné je to, že díky tomu, že každá z těchto značek vede se špičkovými, diferencovanými produkty, nemusí tolik utrácet za prodej a marketing, což vede k vysokým maržím a návratnosti kapitálu.Pokud tedy najdete společnost, která našla způsob, jak růst, aniž by musela vynakládat velké prostředky na prodej a marketing, možná jste našli předpoklady pro skvělou dlouhodobou investici.
Tagy: palantirPLTR

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      11:00

      Analytici: Koruna by mohla ještě mírně zpevnit

      10:32

      Askul předpovídá druhý rok poklesu zisku v řadě

      10:15

      DISCO oznámila rekordní dodávky za první čtvrtletí, překonala prognózu o 8,7 %

      10:00

      Inflace v Německu: Čeká nás nová vlna růstu cen?

      09:55

      Investiční společnost Azoria odkládá ETF Tesla poté, co Musk oznámil založení politické strany

      09:47

      Ingram Micro oznámil, že v některých svých interních systémech identifikoval ransomware

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Morgan Stanley doporučuje tyto akcie s vysokým růstovým potenciálem

      6 července, 2025

      Investiční banka Morgan Stanley zveřejnila nový výběr akcií, které podle jejích analytiků nabízejí výrazný potenciál růstu.

      Zdroj: Getty Images

      Boom obranných technologií: Investoři i armády mění pravidla hry

      5 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Volatilita nekončí. Ochranu nabídnou „nudné“ akcie jako Duke Energy nebo Visa

      4 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytici z BTIG doporučují tyto akcie pro druhou polovinu roku

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      USA zmírňují pravidla, akcie firem Synopsys a Cadence prudce rostou

      3 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Datadog nahrazuje Juniper v S&P 500 – Robinhood stále čeká na svou příležitost

      3 července, 2025

      Americký technologický sektor zažil v posledních dnech výrazný pohyb, když byla společnost Datadog Inc oficiálně oznámena jako nový člen prestižního...

      Nejčtenější zprávy.

      Trump chce více kvalifikovaných řemeslníků. Ministerstvo práce mění strategii

      5 července, 2025

      Velké technologické firmy mění přístup ke klimatu a směřují k udržitelnosti

      4 července, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordu díky oživení technologického sektoru

      2 července, 2025

      Evropské akcie klesají s blížícím se termínem zavedení cel

      4 července, 2025

      Donald Trump oznámil, že USA uzavřely obchodní dohodu s Vietnamem

      2 července, 2025

      Apple vstupuje do světa blockbusterů. F1 s Bradem Pittem míří k rekordům

      5 července, 2025

      OPEC+ přidává na tempu: Zvýšená těžba ropy může trh dál destabilizovat

      6 července, 2025

      S&P 500 dosáhl dalšího rekordu díky dobré zprávě o zaměstnanosti

      3 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.