Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Dynamika akcií Palantiru nabírá na obrátkách

Vedení společnosti Palantir v nedávném hovoru k výsledkům podrobně popsalo své tajemství zvyšování marží.

David Škvára Autor: David Škvára
11 listopadu, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Společnost Palantir (PLTR) vykazuje zrychlující se růst a rozšiřování marží
  • Vedení společnosti podrobně popsalo strategii růstu bez velkých výdajů na prodej a marketing
  • Je to strategie, kterou Palantir sdílí s dalšími slavnými vítěznými značkami a akciemi

SpolečnostPalantir (PLTR) byla doposud jedním z největších vítězů v oblasti umělé inteligence a její akcie vzrostly o 240 % na 2024.

Jak se revoluce v AI dostala do platformy AIP společnosti Palantir, zdá se, že komerční a vládní zákazníci se dožadují jejích řešení.

A v letošním roce se zrychlily nejen tržby, ale výrazně se rozšířila i provozní marže společnosti Palantir. To je v kontrastu s mnoha jinými softwarovými společnostmi, které vykazují růst, ale s nízkou nebo zápornou ziskovostí.

Na telefonátu s analytiky vedení společnosti podrobně popsalo, jak společnost Palantir dosahuje současně růstu a ziskovosti, které jsou v daném odvětví nejlepší. To je vítězná obchodní strategie, kterou by investoři měli hledat u každé akcie.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Provozní marže roste

Ve třetím čtvrtletí se upravená provozní marže společnosti Palantir (mimo GAAP) opět zvýšila, což dokazuje vynikající provozní pákový efekt při zrychlujícím se růstu příjmů.

MetrikaQ4 2023Q1 2024Q2 2024Q3 2024
Růst příjmů (meziročně)20%21%27%30%
Upravená provozní marže (mimo GAAP)34%36%37%38%
Provozní marže podle GAAP11%13%16%16%

Společnost Palantir zrychlila růst a zvýšila provozní marži. Ačkoli to není nic neobvyklého, mnoho firem poskytujících podnikový software jako službu obvykle vkládá veškerý nárůst příjmů zpět do prodeje a marketingu, aby ještě více rostly, což vede buď k rentabilitě, nebo k mírným ztrátám. Společnost Palantir však v minulém čtvrtletí dokázala zvýšit svůj horní řádek o 30 %, zatímco prodej a marketing vzrostly pouze o 18,8 %. To vedlo k pokračujícímu růstu upravené provozní marže.

Jak vedení vysvětlilo na konferenčním hovoru s analytiky, toto zvýšení marže není náhoda, ale výsledek jasné strategie. A tuto strategii sdílí mnoho konkurenčně zvýhodněných podniků.

Vložit vše do produktu

Strategie společnosti Palantir, která je charakteristickým znakem dalších špičkových spotřebitelských a podnikových značek, spočívá v plném soustředění se na výrobu diferencovaného produktu, který potěší spotřebitele. Teoreticky, jakmile je produkt dostatečně lepší než konkurence, nebude muset tato špičková značka vynakládat tolik prostředků na prodej a marketing.

Minulý týden při hovoru o výsledcích společnosti Palantir řekl Alex Karp, generální ředitel společnosti Palantir:

místo toho, abyste se snažili mít 10 000 klientů, z nichž všichni vás nenávidí, lidé chtějí toto: 10 000 klientů, kteří vás nenávidí, ale nemohou vám dát váš produkt.Chceme menší počet nejlepších partnerů na světě, kteří, upřímně řečeno, dominují s naším produktem.A toho dosáhnete tak, že si nevyhodíte do vzduchu marži a nezískáte 10 000 prodejců.Ve skutečnosti je to tak, že se do produktu ponoříte hlouběji.A ve skutečnosti vidíme, že čím hlubší a lepší produkt, tím více řídíme prodeje, tím více máme jako Palantir, nikoli jako komoditní produkt, svou jedinečnou výhodu.

Místo toho, aby se tedy Palantir snažil obsloužit co nejvíce klientů, snaží se obsloužit zvládnutelný počet velmi hluboko. To je také součástí strategie společnosti Go-to-Market, kdy Palantir zasazuje své inženýry hluboko do podnikání potenciálního zákazníka, aniž by zpočátku viděl mnoho peněz. Jakmile inženýři výzkumu a vývoje společnosti Palantir hluboce integrují softwarové platformy společnosti Palantir do řešení konkrétních problémů a příležitostí zákazníků, příjmy plynou až poté.

Důkazem toho je, že čistá míra retence společnosti Palantir činila v minulém čtvrtletí 118 %, což znamená, že stávající zákazníci si v průměru koupili o 18 % více softwaru Palantir než v minulém roce. Navíc se tato čistá míra rozšíření ve skutečnosti zrychlila o čtyři procentní body.

Karp také identifikoval další pozitivní aspekt strategie společnosti Palantir. Tím je, že když jednomu zákazníkovi poskytnete diferencované pozitivní výsledky a zaměstnanec tohoto zákazníka změní společnost, je pravděpodobné, že tento člověk zavolá společnosti Palantir a požádá o její služby v nové společnosti. „Každý, kdo je zapojen do podniku, takže když vezmete společnost XYZ a pak pět lidí přejde do jiné společnosti, první, co udělá, je, že zvedne telefon a zavolá nám,“ poznamenal Karp.

Zdroj: Shutterstock

Špičkové značky sdílejí stejnou strategii

Když se zamyslíte nad předními spotřebitelskými značkami, možná si uvědomíte, že mnoho z nich příliš neinzeruje. Apple (AAPL) to nedělá. Tesla (TSLA) dokonce ani nepostupuje podle tradičního modelu prodejců, jako to dělají jiné automobilové značky. A některé podnikové značky prostě nepotřebují příliš inzerovat. Microsoft (MSFT) je jednou z nich, vzhledem k silným síťovým efektům jeho softwarových produktů.

Společné je to, že díky tomu, že každá z těchto značek vede se špičkovými, diferencovanými produkty, nemusí tolik utrácet za prodej a marketing, což vede k vysokým maržím a návratnosti kapitálu.

Pokud tedy najdete společnost, která našla způsob, jak růst, aniž by musela vynakládat velké prostředky na prodej a marketing, možná jste našli předpoklady pro skvělou dlouhodobou investici.

SpolečnostPalantir byla doposud jedním z největších vítězů v oblasti umělé inteligence a její akcie vzrostly o 240 % na 2024.Jak se revoluce v AI dostala do platformy AIP společnosti Palantir, zdá se, že komerční a vládní zákazníci se dožadují jejích řešení.A v letošním roce se zrychlily nejen tržby, ale výrazně se rozšířila i provozní marže společnosti Palantir. To je v kontrastu s mnoha jinými softwarovými společnostmi, které vykazují růst, ale s nízkou nebo zápornou ziskovostí.Na telefonátu s analytiky vedení společnosti podrobně popsalo, jak společnost Palantir dosahuje současně růstu a ziskovosti, které jsou v daném odvětví nejlepší. To je vítězná obchodní strategie, kterou by investoři měli hledat u každé akcie. Provozní marže rosteVe třetím čtvrtletí se upravená provozní marže společnosti Palantir opět zvýšila, což dokazuje vynikající provozní pákový efekt při zrychlujícím se růstu příjmů.MetrikaQ4 2023Q1 2024Q2 2024Q3 2024Růst příjmů 20%21%27%30%Upravená provozní marže 34%36%37%38%Provozní marže podle GAAP11%13%16%16%Společnost Palantir zrychlila růst a zvýšila provozní marži. Ačkoli to není nic neobvyklého, mnoho firem poskytujících podnikový software jako službu obvykle vkládá veškerý nárůst příjmů zpět do prodeje a marketingu, aby ještě více rostly, což vede buď k rentabilitě, nebo k mírným ztrátám. Společnost Palantir však v minulém čtvrtletí dokázala zvýšit svůj horní řádek o 30 %, zatímco prodej a marketing vzrostly pouze o 18,8 %. To vedlo k pokračujícímu růstu upravené provozní marže.Jak vedení vysvětlilo na konferenčním hovoru s analytiky, toto zvýšení marže není náhoda, ale výsledek jasné strategie. A tuto strategii sdílí mnoho konkurenčně zvýhodněných podniků.Vložit vše do produktuStrategie společnosti Palantir, která je charakteristickým znakem dalších špičkových spotřebitelských a podnikových značek, spočívá v plném soustředění se na výrobu diferencovaného produktu, který potěší spotřebitele. Teoreticky, jakmile je produkt dostatečně lepší než konkurence, nebude muset tato špičková značka vynakládat tolik prostředků na prodej a marketing.Minulý týden při hovoru o výsledcích společnosti Palantir řekl Alex Karp, generální ředitel společnosti Palantir: místo toho, abyste se snažili mít 10 000 klientů, z nichž všichni vás nenávidí, lidé chtějí toto: 10 000 klientů, kteří vás nenávidí, ale nemohou vám dát váš produkt.Chceme menší počet nejlepších partnerů na světě, kteří, upřímně řečeno, dominují s naším produktem.A toho dosáhnete tak, že si nevyhodíte do vzduchu marži a nezískáte 10 000 prodejců.Ve skutečnosti je to tak, že se do produktu ponoříte hlouběji.A ve skutečnosti vidíme, že čím hlubší a lepší produkt, tím více řídíme prodeje, tím více máme jako Palantir, nikoli jako komoditní produkt, svou jedinečnou výhodu. Místo toho, aby se tedy Palantir snažil obsloužit co nejvíce klientů, snaží se obsloužit zvládnutelný počet velmi hluboko. To je také součástí strategie společnosti Go-to-Market, kdy Palantir zasazuje své inženýry hluboko do podnikání potenciálního zákazníka, aniž by zpočátku viděl mnoho peněz. Jakmile inženýři výzkumu a vývoje společnosti Palantir hluboce integrují softwarové platformy společnosti Palantir do řešení konkrétních problémů a příležitostí zákazníků, příjmy plynou až poté.Důkazem toho je, že čistá míra retence společnosti Palantir činila v minulém čtvrtletí 118 %, což znamená, že stávající zákazníci si v průměru koupili o 18 % více softwaru Palantir než v minulém roce. Navíc se tato čistá míra rozšíření ve skutečnosti zrychlila o čtyři procentní body.Karp také identifikoval další pozitivní aspekt strategie společnosti Palantir. Tím je, že když jednomu zákazníkovi poskytnete diferencované pozitivní výsledky a zaměstnanec tohoto zákazníka změní společnost, je pravděpodobné, že tento člověk zavolá společnosti Palantir a požádá o její služby v nové společnosti. „Každý, kdo je zapojen do podniku, takže když vezmete společnost XYZ a pak pět lidí přejde do jiné společnosti, první, co udělá, je, že zvedne telefon a zavolá nám,“ poznamenal Karp.Špičkové značky sdílejí stejnou strategiiKdyž se zamyslíte nad předními spotřebitelskými značkami, možná si uvědomíte, že mnoho z nich příliš neinzeruje. Apple to nedělá. Tesla dokonce ani nepostupuje podle tradičního modelu prodejců, jako to dělají jiné automobilové značky. A některé podnikové značky prostě nepotřebují příliš inzerovat. Microsoft je jednou z nich, vzhledem k silným síťovým efektům jeho softwarových produktů.Společné je to, že díky tomu, že každá z těchto značek vede se špičkovými, diferencovanými produkty, nemusí tolik utrácet za prodej a marketing, což vede k vysokým maržím a návratnosti kapitálu.Pokud tedy najdete společnost, která našla způsob, jak růst, aniž by musela vynakládat velké prostředky na prodej a marketing, možná jste našli předpoklady pro skvělou dlouhodobou investici.
Tagy: palantirPLTR

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Investoři Amazonu opět zamítli všechny návrhy akcionářů

      00:48

      OpenAI kupuje hardwarový startup designéra iPhone Iveho a jmenuje ho kreativním ředitelem

      00:36

      USA přesměrují prostředky na solární energii v Portoriku na ropné elektrárny

      00:24

      Dvanáct států USA brojí proti Trumpovým clům, označují je za „bianko šek“

      00:13

      Podle ELFA v dubnu poklesly úvěry na vybavení podniků v USA

      00:05

      Elliott získal dvě křesla, Phillips 66 uhájil zbytek v napjatém souboji o představenstvo

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Home Depot si podle Stifelu zaslouží pozornost investorů i přes smíšené výsledky

      21 května, 2025

      Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Tesla opět na vzestupu – Musk slibuje robotaxi, méně politiky a víc inovací

      21 května, 2025
      Zdroj: The Japan Times

      Nippon Steel zvyšuje investice do US Steel na 11 miliard USD, bude dosaženo dohody?

      20 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Bernstein posiluje svůj optimistický výhled na společnost Boeing

      20 května, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Goldman Sachs zvyšuje cílovou cenu Microsoftu díky důvěře v AI strategii

      20 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Americké akcie pohledem makléře z Mercurius Pro, o.c.p.: Je čas nakupovat?

      19 května, 2025

      Americký akciový trh zažil v dubnu a květnu 2025 dramatické období, které bylo výrazně ovlivněno eskalací a následnou deeskalací obchodní...

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie se mírně propadají, Home Depot potvrzuje výhled

      20 května, 2025

      Americké akcie propadly po snížení ratingu Moody’s; Nvidia v centru pozornosti

      19 května, 2025

      Lichotit nebo raději konfrontovat aneb jak světoví lídři jednají s Trumpem

      17 května, 2025

      Index S&P 500 uzavřel v plusu, investoři ignorují snížení ratingu USA

      19 května, 2025

      Virgin Galactic se vrací s novými loděmi a rostoucím zájmem o vesmírné lety

      17 května, 2025

      S&P 500 přerušil šestidenní vítěznou sérii, růst technologického sektoru zpomalil

      20 května, 2025

      S&P 500 klesá, rostoucí výnosy státních dluhopisů kompenzují růst Alphabet

      21 května, 2025

      ChargePoint pod tlakem: Nepříznivé podmínky brzdí růst i atraktivitu akcií

      18 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.