Společnost Lego vykázala silný růst prodejů za rok 2024, protože stále více zákazníků si oblíbilo její barevné stavebnice z plastových kostek a výrobce hraček uvedl, že přebírá podíl na trhu od svých konkurentů.
Lego rozšířilo svůj sortiment, aby oslovilo nové zákazníky, a generální ředitel Niels Christiansen uvedl, že sady Lego Botanicals – květinové kytice a rostliny z kostek – jsou oblíbenými dárky a pomohly přilákat více dospívajících dívek a žen.
„V roce 2024 jsme měli opravdu silnou dynamiku, zejména také v USA, rok jsme zakončili dobře a skutečně jsme viděli, že tato dynamika pokračuje i v roce 2025,“ řekl v rozhovoru generální ředitel společnosti Lego Niels Christiansen.
Společnost Lego získala podíl na trhu „téměř na všech trzích“, uvedl Christiansen. Celkové tržby společnosti Lego vzrostly o 13 % na 74,3 miliardy dánských korun
Společnost Lego, známá svými dlouholetými franšízami Star Wars a Harry Potter, vytvořila také offline verze online světů oblíbených u dnešních dětí, dospívajících, a dokonce i dospělých, a loni uvedla na trh sady inspirované videohrami Animal Crossing a Fortnite.
Lego loni rozšířilo nabídku sad na 840, z nichž 46 % bylo nových, a uvedlo, že využívá „sportovní vášeň“ prostřednictvím partnerství s Formulí 1, protože popularita motoristického sportu roste, a s gigantem v oblasti sportovního oblečení Nike.
Tržby z vlastních obchodů a internetových stránek společnosti Lego vzrostly o 12 %, i když širší trh s hračkami poklesl o 1 %. Provozní zisk vzrostl o 10 % na 18,7 miliardy dánských korun.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky