Wizz Air (LON:WIZZ) byl bankou Barclays přehodnocen z „rovnovážného“ na „nadvážený“ s cílovou cenou zvýšenou z 11 na 15 liber, což odráží změnu zaměřenou na přehodnocení dlouhodobé růstové trajektorie a kapitálové struktury letecké společnosti. V páteční zprávě se akcie společnosti zvedly o více než 9 %.
Barclays uvedla řadu pozitivních rozhodnutí, která znamenají odklon od dosavadní agresivnější strategie společnosti.
Makléřská společnost poukazuje na rozhodnutí Wizz Air ukončit své podnikání v Abú Dhabí, omezit rozšiřování flotily a přejít k vlastnictví letadel jako důkaz disciplinovanějšího plánování.
Letecká společnost hodlá snížit tempo růstu z dosavadních 20 % na mírnější úroveň blíže 10–12 %, přičemž analytici upřednostňují ještě pomalejší expanzi.
Růst kapacity je nyní v souladu s růstem HDP na jejích klíčových trzích ve střední a východní Evropě, který Barclays pro rok 2025 odhaduje na 4,5 % pro Maďarsko a 4,1 % pro Polsko.
Ústředním bodem zlepšení je snížení objednávky letadel Airbus A321XLR společností Wizz. Plánovaná objednávka bude snížena ze 47 na 10 až 15 letadel, čímž se zvrátí to, co Barclays dříve považoval za riskantní krok na spekulativní trhy dálkových letů.
Makléřská společnost dlouhodobě kritizuje agresivní strategii společnosti Wizz Air v oblasti flotily a varuje, že se podobá neúspěšným pokusům o expanzi leteckých společností Flybe a Norwegian Air Shuttle.
Letecká společnost navíc plánuje do roku 2030 zvýšit podíl vlastních letadel v rozvaze na 40–50 % a upustit od financování formou prodeje a zpětného leasingu. Barclays tento krok podporuje s tím, že sice zvýší krátkodobý tlak na zadluženost, ale v konečném důsledku by měl snížit náklady na vlastnictví letadel a posílit cash flow a EBITDA.
Wizz Air byl bankou Barclays přehodnocen z „rovnovážného“ na „nadvážený“ s cílovou cenou zvýšenou z 11 na 15 liber, což odráží změnu zaměřenou na přehodnocení dlouhodobé růstové trajektorie a kapitálové struktury letecké společnosti. V páteční zprávě se akcie společnosti zvedly o více než 9 %.
Barclays uvedla řadu pozitivních rozhodnutí, která znamenají odklon od dosavadní agresivnější strategie společnosti.
Makléřská společnost poukazuje na rozhodnutí Wizz Air ukončit své podnikání v Abú Dhabí, omezit rozšiřování flotily a přejít k vlastnictví letadel jako důkaz disciplinovanějšího plánování.
Letecká společnost hodlá snížit tempo růstu z dosavadních 20 % na mírnější úroveň blíže 10–12 %, přičemž analytici upřednostňují ještě pomalejší expanzi.
Růst kapacity je nyní v souladu s růstem HDP na jejích klíčových trzích ve střední a východní Evropě, který Barclays pro rok 2025 odhaduje na 4,5 % pro Maďarsko a 4,1 % pro Polsko.
Ústředním bodem zlepšení je snížení objednávky letadel Airbus A321XLR společností Wizz. Plánovaná objednávka bude snížena ze 47 na 10 až 15 letadel, čímž se zvrátí to, co Barclays dříve považoval za riskantní krok na spekulativní trhy dálkových letů.
Makléřská společnost dlouhodobě kritizuje agresivní strategii společnosti Wizz Air v oblasti flotily a varuje, že se podobá neúspěšným pokusům o expanzi leteckých společností Flybe a Norwegian Air Shuttle.
Letecká společnost navíc plánuje do roku 2030 zvýšit podíl vlastních letadel v rozvaze na 40–50 % a upustit od financování formou prodeje a zpětného leasingu. Barclays tento krok podporuje s tím, že sice zvýší krátkodobý tlak na zadluženost, ale v konečném důsledku by měl snížit náklady na vlastnictví letadel a posílit cash flow a EBITDA.