Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Luxusní giganti čelí únavě zákazníků a rostoucímu tlaku trhu

Luxusní průmysl, který dlouhá léta fungoval jako nedotčený stroj na zisk, prochází obdobím zpomalení a nejistoty.

Jan Golda Autor: Jan Golda
23 července, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • LVMH a Kering očekávají výrazný pokles tržeb kvůli únavě zákazníků a vysokým cenám
  • Hrozba amerických cel zvyšuje tlak na luxusní značky vyrábějící v EU
  • Akcie LVMH klesly o 27 %, zatímco Hermes a Richemont zůstávají stabilní
  • Luxusní značky se snaží oslovit širší publikum levnějšími produkty, ale riskují ztrátu prestiže

 

Dva klíčoví hráči tohoto odvětví – LVMH a Kering – se připravují na zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí, přičemž investoři už nyní očekávají další pokles tržeb. Tento vývoj potvrzuje obavy z toho, že odvětví v hodnotě přes 400 miliard dolarů může být zasaženo strukturálním oslabením poptávky, geopolitickými riziky i změnou spotřebitelského chování.

Značky jako Louis Vuitton, Dior, Gucci či Prada čelí sílící skepsi ohledně dlouhodobé atraktivity segmentu luxusu. Zákazníci, především ti se středními příjmy, jsou unaveni neustálým růstem cen. Mnozí z nich zkrátka přestávají považovat luxusní zboží za „nutnost“ či symbol společenského vzestupu a raději se obracejí k trvanlivějším, nadčasovějším nebo investičně výhodnějším produktům, jako jsou šperky nebo kosmetika.

Zdroj: Getty images

Hrozba cel a obchodních válek

Dalším faktorem, který zvyšuje tlak na luxusní značky, je geopolitická situace. Americký prezident Donald Trump pohrozil zavedením 30% cel na dovoz zboží z EU, což je varování, které může výrazně ovlivnit společnosti vyrábějící ve Francii a Itálii – tedy zemích, kde sídlí většina prémiových značek. Pokud by ke zvýšení cel skutečně došlo, luxusní značky by se musely rozhodnout, zda náklady přenesou na americké spotřebitele, nebo je ponesou samy. Ani jedna možnost není ideální.

Zvyšování cen v posledních letech navíc již ukázalo své limity – růst byl podle analytiků příliš rychlý a příkrý. Spotřebitelé se středními příjmy, které značky jako Gucci či Louis Vuitton dlouho považovaly za „ambiciózní klientelu“, se odvracejí. Podle Caroline Reyl ze společnosti Pictet Asset Management byla cenová politika mnoha značek příliš agresivní a odradila právě ty zákazníky, kteří dříve zajišťovali růst.

Slábnoucí tržby i výkonnost akcií

Problémy se zřetelně promítají i do finančních výsledků. Podle konsensu analytiků by divize módy a koženého zboží společnosti LVMH, zahrnující například Louis Vuitton a Dior, měla zaznamenat meziroční pokles tržeb o 6 %. Pro LVMH by to byl už čtvrtý pokles v řadě, což je pro donedávna nejcennější evropskou společnost značný signál znepokojení. Společnost už klesla z prvního na páté místo mezi evropskými giganty.

Ještě horší situace panuje u společnosti Kering, která prochází vnitřní restrukturalizací. Její klíčová značka Gucci se potýká s problémy už delší dobu a očekává se, že vykáže pokles tržeb o téměř 25 % oproti loňskému roku. Značka tak pokračuje v sestupné tendenci, která u ní trvá déle než u konkurence.

Advertisement

Akcie LVMH od začátku roku oslabily o 27 %, Kering ztratil 15 %. V porovnání s tím se akcie Hermes a Richemont, které se více orientují na movitou klientelu, držely stabilněji. Hermes oslabil pouze o 0,9 %, zatímco Richemont dokonce mírně posílil o 1,6 %. To ukazuje, že značky orientované na skutečně bohaté zákazníky jsou v tomto cyklu odolnější.

Zdroj: BurzovniSvet.cz
Chcete využít této příležitosti?

Nové strategie a sázka na dostupnější produkty

V reakci na pokles poptávky se značky snaží oslovit širší publikum. Louis Vuitton i Prada například rozšířily svou nabídku o cenově dostupnější produkty, často pod hranicí 1 000 dolarů. Mezi ně patří například hybridní balerínky nebo rozšířený sortiment kosmetiky. Konzultanti z Bain však upozorňují, že tato strategie s sebou nese riziko ztráty identity značky – ambiciózní a výjimečné postavení se může rozmělnit, což by mohlo odradit stávající klientelu.

Analytici z HSBC dokonce uvedli, že takový posun je v rozporu s tím, co zákazníci od značky jako Louis Vuitton očekávají. „Domníváme se, že určité nesrovnalosti v komunikaci a pozici značky začínají vyvolávat pochybnosti u spotřebitelů,“ varují.

Přesto některé značky rostou. Podle prognóz by Hermes a Prada měly vykázat růst tržeb kolem 10 %, přičemž značka Miu Miu od Prady získává podíl na trhu od konkurentů právě díky čerstvému a modernímu přístupu. Gucci i Dior mezitím najali nové kreativní ředitele, ale než se nové kolekce dostanou na trh, bude to trvat několik měsíců.

Budoucnost luxusu: Investiční šperky a obrat v očekáváních

Zatímco prodej kabelek, který byl dlouhodobě hlavním motorem růstu, oslabuje, roste zájem o produkty, které mají dlouhodobou investiční hodnotu – především šperky. Tento posun v preferencích spotřebitelů ukazuje, že nákupní chování se mění a že zákazníci více přemýšlejí o hodnotě než o trendu.

Zda se luxusnímu odvětví podaří zareagovat na novou realitu, zůstává otázkou. Výsledky, které budou zveřejněny ve druhé polovině července, napoví, zda současné poklesy jsou pouze cyklické, nebo zda se trh skutečně mění strukturně.

Dva klíčoví hráči tohoto odvětví – LVMH a Kering – se připravují na zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí, přičemž investoři už nyní očekávají další pokles tržeb. Tento vývoj potvrzuje obavy z toho, že odvětví v hodnotě přes 400 miliard dolarů může být zasaženo strukturálním oslabením poptávky, geopolitickými riziky i změnou spotřebitelského chování.Značky jako Louis Vuitton, Dior, Gucci či Prada čelí sílící skepsi ohledně dlouhodobé atraktivity segmentu luxusu. Zákazníci, především ti se středními příjmy, jsou unaveni neustálým růstem cen. Mnozí z nich zkrátka přestávají považovat luxusní zboží za „nutnost“ či symbol společenského vzestupu a raději se obracejí k trvanlivějším, nadčasovějším nebo investičně výhodnějším produktům, jako jsou šperky nebo kosmetika.Hrozba cel a obchodních válekDalším faktorem, který zvyšuje tlak na luxusní značky, je geopolitická situace. Americký prezident Donald Trump pohrozil zavedením 30% cel na dovoz zboží z EU, což je varování, které může výrazně ovlivnit společnosti vyrábějící ve Francii a Itálii – tedy zemích, kde sídlí většina prémiových značek. Pokud by ke zvýšení cel skutečně došlo, luxusní značky by se musely rozhodnout, zda náklady přenesou na americké spotřebitele, nebo je ponesou samy. Ani jedna možnost není ideální.Zvyšování cen v posledních letech navíc již ukázalo své limity – růst byl podle analytiků příliš rychlý a příkrý. Spotřebitelé se středními příjmy, které značky jako Gucci či Louis Vuitton dlouho považovaly za „ambiciózní klientelu“, se odvracejí. Podle Caroline Reyl ze společnosti Pictet Asset Management byla cenová politika mnoha značek příliš agresivní a odradila právě ty zákazníky, kteří dříve zajišťovali růst.Slábnoucí tržby i výkonnost akciíProblémy se zřetelně promítají i do finančních výsledků. Podle konsensu analytiků by divize módy a koženého zboží společnosti LVMH, zahrnující například Louis Vuitton a Dior, měla zaznamenat meziroční pokles tržeb o 6 %. Pro LVMH by to byl už čtvrtý pokles v řadě, což je pro donedávna nejcennější evropskou společnost značný signál znepokojení. Společnost už klesla z prvního na páté místo mezi evropskými giganty.Ještě horší situace panuje u společnosti Kering, která prochází vnitřní restrukturalizací. Její klíčová značka Gucci se potýká s problémy už delší dobu a očekává se, že vykáže pokles tržeb o téměř 25 % oproti loňskému roku. Značka tak pokračuje v sestupné tendenci, která u ní trvá déle než u konkurence.Akcie LVMH od začátku roku oslabily o 27 %, Kering ztratil 15 %. V porovnání s tím se akcie Hermes a Richemont, které se více orientují na movitou klientelu, držely stabilněji. Hermes oslabil pouze o 0,9 %, zatímco Richemont dokonce mírně posílil o 1,6 %. To ukazuje, že značky orientované na skutečně bohaté zákazníky jsou v tomto cyklu odolnější.Chcete využít této příležitosti?Nové strategie a sázka na dostupnější produktyV reakci na pokles poptávky se značky snaží oslovit širší publikum. Louis Vuitton i Prada například rozšířily svou nabídku o cenově dostupnější produkty, často pod hranicí 1 000 dolarů. Mezi ně patří například hybridní balerínky nebo rozšířený sortiment kosmetiky. Konzultanti z Bain však upozorňují, že tato strategie s sebou nese riziko ztráty identity značky – ambiciózní a výjimečné postavení se může rozmělnit, což by mohlo odradit stávající klientelu.Analytici z HSBC dokonce uvedli, že takový posun je v rozporu s tím, co zákazníci od značky jako Louis Vuitton očekávají. „Domníváme se, že určité nesrovnalosti v komunikaci a pozici značky začínají vyvolávat pochybnosti u spotřebitelů,“ varují.Přesto některé značky rostou. Podle prognóz by Hermes a Prada měly vykázat růst tržeb kolem 10 %, přičemž značka Miu Miu od Prady získává podíl na trhu od konkurentů právě díky čerstvému a modernímu přístupu. Gucci i Dior mezitím najali nové kreativní ředitele, ale než se nové kolekce dostanou na trh, bude to trvat několik měsíců.Budoucnost luxusu: Investiční šperky a obrat v očekáváníchZatímco prodej kabelek, který byl dlouhodobě hlavním motorem růstu, oslabuje, roste zájem o produkty, které mají dlouhodobou investiční hodnotu – především šperky. Tento posun v preferencích spotřebitelů ukazuje, že nákupní chování se mění a že zákazníci více přemýšlejí o hodnotě než o trendu.Zda se luxusnímu odvětví podaří zareagovat na novou realitu, zůstává otázkou. Výsledky, které budou zveřejněny ve druhé polovině července, napoví, zda současné poklesy jsou pouze cyklické, nebo zda se trh skutečně mění strukturně.
Tagy: AkcieburzyevropaKeringluxusLVMH

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Investiční past jménem GraniteMark: Jak rozpoznat neregulovaného brokera
      2. RoboForex: Broker bez licence, který představuje vážné riziko pro investory
      3. Larry Ellison se dotahuje na Elona Muska. Dělí je už jen 1 miliarda dolarů
      4. Stávka v obranné divizi Boeingu ohrožuje výrobu a zvyšuje tlak odborů
      5. LVMH a Kering posilují, HSBC čeká lepší časy pro luxusní značky
      6. Luxusní značky zasáhl pokles výdajů turistů v Evropě a Japonsku
      7. Tržby Gucci ve 2. čtvrtletí klesly o 25 %, problémy společnosti Kering přetrvávají
      8. LVMH nenaplnil očekávání, výsledky ukazují útlum poptávky po luxusním zboží
      Advertisement

      Breaking.

      10:42

      Nápor nabídky sráží ceny populárních hraček Labubu na dno

      10:26

      VusionGroup dobývá britský trh digitálními cenovkami s Morrisons

      10:22

      SBM Offshore posiluje pozici díky nové dohodě s COSCO

      10:06

      Japonské trhy klesají, Taiheiyo Cement na vzestupu!

      10:02

      Akcie v Británii rostou, Barclays překvapuje stabilními výsledky

      09:48

      Britské akcie rostou díky překvapivé inflaci, Evropa zaostává

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Index S&P 500 je teď sázkou na AI. Kam se schovat, když přijde ochlazení?

      21 října, 2025

      Index S&P 500 se stále více mění v zrcadlo vývoje umělé inteligence (AI).

      Zdroj: Getty Images

      BMO Capital zvyšuje hodnocení Royal Gold díky akvizicím a růstu portfolia

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Apple na prahu nového růstového cyklu, iPhone míří k rekordním prodejům

      21 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Ally Financial získává důvěru analytiků, akcie mohou posílit o čtvrtinu

      21 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Goldman Sachs doporučuje koupit akcie Darden Restaurants

      21 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      S&P 500 dále posiluje, pozornost se soustředí na hospodářské výsledky

      20 října, 2025

      Instagram brzy umožní rodičům zabránit teenagerům v chatování s AI

      18 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      Mattel zklamal Wall Street, i přes vánoční optimismus akcie klesají

      22 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.