Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Luxusní giganti čelí únavě zákazníků a rostoucímu tlaku trhu

Luxusní průmysl, který dlouhá léta fungoval jako nedotčený stroj na zisk, prochází obdobím zpomalení a nejistoty.

Jan Golda Autor: Jan Golda
23 července, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • LVMH a Kering očekávají výrazný pokles tržeb kvůli únavě zákazníků a vysokým cenám
  • Hrozba amerických cel zvyšuje tlak na luxusní značky vyrábějící v EU
  • Akcie LVMH klesly o 27 %, zatímco Hermes a Richemont zůstávají stabilní
  • Luxusní značky se snaží oslovit širší publikum levnějšími produkty, ale riskují ztrátu prestiže

 

Dva klíčoví hráči tohoto odvětví – LVMH a Kering – se připravují na zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí, přičemž investoři už nyní očekávají další pokles tržeb. Tento vývoj potvrzuje obavy z toho, že odvětví v hodnotě přes 400 miliard dolarů může být zasaženo strukturálním oslabením poptávky, geopolitickými riziky i změnou spotřebitelského chování.

Značky jako Louis Vuitton, Dior, Gucci či Prada čelí sílící skepsi ohledně dlouhodobé atraktivity segmentu luxusu. Zákazníci, především ti se středními příjmy, jsou unaveni neustálým růstem cen. Mnozí z nich zkrátka přestávají považovat luxusní zboží za „nutnost“ či symbol společenského vzestupu a raději se obracejí k trvanlivějším, nadčasovějším nebo investičně výhodnějším produktům, jako jsou šperky nebo kosmetika.

Zdroj: Getty images

Hrozba cel a obchodních válek

Dalším faktorem, který zvyšuje tlak na luxusní značky, je geopolitická situace. Americký prezident Donald Trump pohrozil zavedením 30% cel na dovoz zboží z EU, což je varování, které může výrazně ovlivnit společnosti vyrábějící ve Francii a Itálii – tedy zemích, kde sídlí většina prémiových značek. Pokud by ke zvýšení cel skutečně došlo, luxusní značky by se musely rozhodnout, zda náklady přenesou na americké spotřebitele, nebo je ponesou samy. Ani jedna možnost není ideální.

Zvyšování cen v posledních letech navíc již ukázalo své limity – růst byl podle analytiků příliš rychlý a příkrý. Spotřebitelé se středními příjmy, které značky jako Gucci či Louis Vuitton dlouho považovaly za „ambiciózní klientelu“, se odvracejí. Podle Caroline Reyl ze společnosti Pictet Asset Management byla cenová politika mnoha značek příliš agresivní a odradila právě ty zákazníky, kteří dříve zajišťovali růst.

Slábnoucí tržby i výkonnost akcií

Problémy se zřetelně promítají i do finančních výsledků. Podle konsensu analytiků by divize módy a koženého zboží společnosti LVMH, zahrnující například Louis Vuitton a Dior, měla zaznamenat meziroční pokles tržeb o 6 %. Pro LVMH by to byl už čtvrtý pokles v řadě, což je pro donedávna nejcennější evropskou společnost značný signál znepokojení. Společnost už klesla z prvního na páté místo mezi evropskými giganty.

Ještě horší situace panuje u společnosti Kering, která prochází vnitřní restrukturalizací. Její klíčová značka Gucci se potýká s problémy už delší dobu a očekává se, že vykáže pokles tržeb o téměř 25 % oproti loňskému roku. Značka tak pokračuje v sestupné tendenci, která u ní trvá déle než u konkurence.

Advertisement

Akcie LVMH od začátku roku oslabily o 27 %, Kering ztratil 15 %. V porovnání s tím se akcie Hermes a Richemont, které se více orientují na movitou klientelu, držely stabilněji. Hermes oslabil pouze o 0,9 %, zatímco Richemont dokonce mírně posílil o 1,6 %. To ukazuje, že značky orientované na skutečně bohaté zákazníky jsou v tomto cyklu odolnější.

Zdroj: BurzovniSvet.cz
Chcete využít této příležitosti?

Nové strategie a sázka na dostupnější produkty

V reakci na pokles poptávky se značky snaží oslovit širší publikum. Louis Vuitton i Prada například rozšířily svou nabídku o cenově dostupnější produkty, často pod hranicí 1 000 dolarů. Mezi ně patří například hybridní balerínky nebo rozšířený sortiment kosmetiky. Konzultanti z Bain však upozorňují, že tato strategie s sebou nese riziko ztráty identity značky – ambiciózní a výjimečné postavení se může rozmělnit, což by mohlo odradit stávající klientelu.

Analytici z HSBC dokonce uvedli, že takový posun je v rozporu s tím, co zákazníci od značky jako Louis Vuitton očekávají. „Domníváme se, že určité nesrovnalosti v komunikaci a pozici značky začínají vyvolávat pochybnosti u spotřebitelů,“ varují.

Přesto některé značky rostou. Podle prognóz by Hermes a Prada měly vykázat růst tržeb kolem 10 %, přičemž značka Miu Miu od Prady získává podíl na trhu od konkurentů právě díky čerstvému a modernímu přístupu. Gucci i Dior mezitím najali nové kreativní ředitele, ale než se nové kolekce dostanou na trh, bude to trvat několik měsíců.

Budoucnost luxusu: Investiční šperky a obrat v očekáváních

Zatímco prodej kabelek, který byl dlouhodobě hlavním motorem růstu, oslabuje, roste zájem o produkty, které mají dlouhodobou investiční hodnotu – především šperky. Tento posun v preferencích spotřebitelů ukazuje, že nákupní chování se mění a že zákazníci více přemýšlejí o hodnotě než o trendu.

Zda se luxusnímu odvětví podaří zareagovat na novou realitu, zůstává otázkou. Výsledky, které budou zveřejněny ve druhé polovině července, napoví, zda současné poklesy jsou pouze cyklické, nebo zda se trh skutečně mění strukturně.

Dva klíčoví hráči tohoto odvětví – LVMH a Kering – se připravují na zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí, přičemž investoři už nyní očekávají další pokles tržeb. Tento vývoj potvrzuje obavy z toho, že odvětví v hodnotě přes 400 miliard dolarů může být zasaženo strukturálním oslabením poptávky, geopolitickými riziky i změnou spotřebitelského chování.Značky jako Louis Vuitton, Dior, Gucci či Prada čelí sílící skepsi ohledně dlouhodobé atraktivity segmentu luxusu. Zákazníci, především ti se středními příjmy, jsou unaveni neustálým růstem cen. Mnozí z nich zkrátka přestávají považovat luxusní zboží za „nutnost“ či symbol společenského vzestupu a raději se obracejí k trvanlivějším, nadčasovějším nebo investičně výhodnějším produktům, jako jsou šperky nebo kosmetika.Hrozba cel a obchodních válekDalším faktorem, který zvyšuje tlak na luxusní značky, je geopolitická situace. Americký prezident Donald Trump pohrozil zavedením 30% cel na dovoz zboží z EU, což je varování, které může výrazně ovlivnit společnosti vyrábějící ve Francii a Itálii – tedy zemích, kde sídlí většina prémiových značek. Pokud by ke zvýšení cel skutečně došlo, luxusní značky by se musely rozhodnout, zda náklady přenesou na americké spotřebitele, nebo je ponesou samy. Ani jedna možnost není ideální.Zvyšování cen v posledních letech navíc již ukázalo své limity – růst byl podle analytiků příliš rychlý a příkrý. Spotřebitelé se středními příjmy, které značky jako Gucci či Louis Vuitton dlouho považovaly za „ambiciózní klientelu“, se odvracejí. Podle Caroline Reyl ze společnosti Pictet Asset Management byla cenová politika mnoha značek příliš agresivní a odradila právě ty zákazníky, kteří dříve zajišťovali růst.Slábnoucí tržby i výkonnost akciíProblémy se zřetelně promítají i do finančních výsledků. Podle konsensu analytiků by divize módy a koženého zboží společnosti LVMH, zahrnující například Louis Vuitton a Dior, měla zaznamenat meziroční pokles tržeb o 6 %. Pro LVMH by to byl už čtvrtý pokles v řadě, což je pro donedávna nejcennější evropskou společnost značný signál znepokojení. Společnost už klesla z prvního na páté místo mezi evropskými giganty.Ještě horší situace panuje u společnosti Kering, která prochází vnitřní restrukturalizací. Její klíčová značka Gucci se potýká s problémy už delší dobu a očekává se, že vykáže pokles tržeb o téměř 25 % oproti loňskému roku. Značka tak pokračuje v sestupné tendenci, která u ní trvá déle než u konkurence.Akcie LVMH od začátku roku oslabily o 27 %, Kering ztratil 15 %. V porovnání s tím se akcie Hermes a Richemont, které se více orientují na movitou klientelu, držely stabilněji. Hermes oslabil pouze o 0,9 %, zatímco Richemont dokonce mírně posílil o 1,6 %. To ukazuje, že značky orientované na skutečně bohaté zákazníky jsou v tomto cyklu odolnější. Chcete využít této příležitosti?Nové strategie a sázka na dostupnější produktyV reakci na pokles poptávky se značky snaží oslovit širší publikum. Louis Vuitton i Prada například rozšířily svou nabídku o cenově dostupnější produkty, často pod hranicí 1 000 dolarů. Mezi ně patří například hybridní balerínky nebo rozšířený sortiment kosmetiky. Konzultanti z Bain však upozorňují, že tato strategie s sebou nese riziko ztráty identity značky – ambiciózní a výjimečné postavení se může rozmělnit, což by mohlo odradit stávající klientelu.Analytici z HSBC dokonce uvedli, že takový posun je v rozporu s tím, co zákazníci od značky jako Louis Vuitton očekávají. „Domníváme se, že určité nesrovnalosti v komunikaci a pozici značky začínají vyvolávat pochybnosti u spotřebitelů,“ varují.Přesto některé značky rostou. Podle prognóz by Hermes a Prada měly vykázat růst tržeb kolem 10 %, přičemž značka Miu Miu od Prady získává podíl na trhu od konkurentů právě díky čerstvému a modernímu přístupu. Gucci i Dior mezitím najali nové kreativní ředitele, ale než se nové kolekce dostanou na trh, bude to trvat několik měsíců.Budoucnost luxusu: Investiční šperky a obrat v očekáváníchZatímco prodej kabelek, který byl dlouhodobě hlavním motorem růstu, oslabuje, roste zájem o produkty, které mají dlouhodobou investiční hodnotu – především šperky. Tento posun v preferencích spotřebitelů ukazuje, že nákupní chování se mění a že zákazníci více přemýšlejí o hodnotě než o trendu.Zda se luxusnímu odvětví podaří zareagovat na novou realitu, zůstává otázkou. Výsledky, které budou zveřejněny ve druhé polovině července, napoví, zda současné poklesy jsou pouze cyklické, nebo zda se trh skutečně mění strukturně.
Tagy: AkcieburzyevropaKeringluxusLVMH

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Evropské akcie mírně posilují, pozornost se nadále soustředí na obchodní jednání
      2. „Story“ akcie v roce 2025 letí vzhůru, sází se na ně i za cenu vysokého rizika
      3. Nenápadný luxus vítězí. Brunello Cucinelli roste navzdory clům
      4. 10. července – LVMH akvizuje luxusní klenotnictví Tiffany & Co.
      Advertisement

      Breaking.

      20:47

      Bitcoin zůstává pod hranicí 112 000 USD po nepříznivé zprávě o zaměstnanosti a sázkách na snížení sazeb Fedu. Co bude dál?

      20:32

      Fiala znovu označil program ANO za rozpočtový armagedon, podle Babiše jen straší

      20:15

      Trump říká, že Indie a Rusko se zdají být „ztraceny“ v „nejhlubší a nejtemnější Číně“

      20:00

      Americká SEC uzavřela vyšetřování Swedbank

      19:55

      Řecký premiér představil daňové úlevy uprostřed krize životních nákladů

      19:47

      Nástroj pro kódování AI společnosti Coinbase byl shledán zranitelným vůči zneužití „CopyPasta“

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025

      Wall Street se před zahájením nové sezóny NFL soustředí na online sázkové platformy, především na DraftKings a Flutter Entertainment, vlastníka...

      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Společnost Brinker International míří k růstu o více než 30 %

      4 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Pure Storage je rychle rostoucí hráč na poli datových úložišť a AI

      4 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Meta Platforms je stále dominantní hráč v reklamě a vývoji AI

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nvidia může do 3 let výrazně posílit díky AI a datovým centrům

      5 září, 2025

      Finanční trhy před očekávaným reportem o pracovním trhu vzrostly

      4 září, 2025

      Index S&P 500 klesá kvůli nejistotě ohledně Trumpových cel

      2 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025

      Americké akcie klesají kvůli neustálé nejistotě ohledně cel

      2 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      S&P 500 uzavřel seanci výše díky posílení akcií společnosti Alphabet

      3 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.