LONDÝN/HOUSTON/CALGARY (Reuters) – Společnost LNG Canada vedená společností Shell čelí technickým problémům při zvyšování produkce ve svém závodě na zkapalňování zemního plynu v Kitimatu. Podle čtyř zdrojů a údajů o sledování lodí LSEG se v posledních dnech jedna loď s LNG odklonila od zařízení bez superchlazeného paliva.
Tento závod je prvním velkým zařízením na export LNG v Kanadě a prvním na západním pobřeží Severní Ameriky, které poskytuje přímý přístup k Asii, největšímu trhu s LNG na světě.
Očekává se, že zařízení bude po dosažení plného provozu zpracovávat přibližně 2 miliardy kubických stop plynu denně (bcfd) na LNG, což by podle účastníků trhu mělo vést k růstu cen kanadského zemního plynu.
Ceny zemního plynu v západní Kanadě však zůstávají nízké kvůli přetrvávající nadprodukci, kterou dosud nevyrovnala nová poptávka po LNG od společnosti LNG Canada, která zahájila provoz v červenci.
LONDÝN/HOUSTON/CALGARY – Společnost LNG Canada vedená společností Shell čelí technickým problémům při zvyšování produkce ve svém závodě na zkapalňování zemního plynu v Kitimatu. Podle čtyř zdrojů a údajů o sledování lodí LSEG se v posledních dnech jedna loď s LNG odklonila od zařízení bez superchlazeného paliva.
Tento závod je prvním velkým zařízením na export LNG v Kanadě a prvním na západním pobřeží Severní Ameriky, které poskytuje přímý přístup k Asii, největšímu trhu s LNG na světě.
Očekává se, že zařízení bude po dosažení plného provozu zpracovávat přibližně 2 miliardy kubických stop plynu denně na LNG, což by podle účastníků trhu mělo vést k růstu cen kanadského zemního plynu.
Ceny zemního plynu v západní Kanadě však zůstávají nízké kvůli přetrvávající nadprodukci, kterou dosud nevyrovnala nová poptávka po LNG od společnosti LNG Canada, která zahájila provoz v červenci.