Volkswagen v pátek zveřejnil první odhad toho, jak by se obchodní válka amerického prezidenta Donalda Trumpa s Evropou mohla projevit na jeho zisku v roce 2025 poté, co cla zasáhla provozní zisk německého automobilového giganta ve druhém čtvrtletí.
Největší evropský výrobce automobilů nyní očekává provozní zisk v rozmezí 4–5 %, oproti původnímu odhadu 5,5–6,5 %, uvedla společnost ve svém dlouho očekávaném hodnocení dopadu cel na její podnikání.
Celoroční tržby by měly být na úrovni loňského roku, oproti původnímu odhadu nárůstu až o 5 %.
Volkswagen a jeho konkurenti tlačí na evropské obchodní vyjednavače, aby dosáhli dohody o nahrazení 25% cla na jejich automobily, které platí od dubna.
Volkswagen vykázal za čtvrtletí končící 30. červnem provozní zisk 3,8 miliardy eur (4,46 miliardy dolarů), což je o 29 % méně než v předchozím roce, a to kvůli clům a restrukturalizačním nákladům, jakož i vyššímu prodeji elektromobilů s nižší marží.
Údaje o prodeji automobilů za červen potvrdily obecné zpomalení v evropském automobilovém průmyslu, který se potýká s problémy, a ukázaly, že Volkswagen patří mezi společnosti, které zaostávají, protože prochází rozsáhlou restrukturalizací, v jejímž rámci do konce desetiletí sníží počet pracovních míst o více než 35 000.

Volkswagen v pátek zveřejnil první odhad toho, jak by se obchodní válka amerického prezidenta Donalda Trumpa s Evropou mohla projevit na jeho zisku v roce 2025 poté, co cla zasáhla provozní zisk německého automobilového giganta ve druhém čtvrtletí.
Největší evropský výrobce automobilů nyní očekává provozní zisk v rozmezí 4–5 %, oproti původnímu odhadu 5,5–6,5 %, uvedla společnost ve svém dlouho očekávaném hodnocení dopadu cel na její podnikání.
Celoroční tržby by měly být na úrovni loňského roku, oproti původnímu odhadu nárůstu až o 5 %.
Volkswagen a jeho konkurenti tlačí na evropské obchodní vyjednavače, aby dosáhli dohody o nahrazení 25% cla na jejich automobily, které platí od dubna.
Volkswagen vykázal za čtvrtletí končící 30. červnem provozní zisk 3,8 miliardy eur , což je o 29 % méně než v předchozím roce, a to kvůli clům a restrukturalizačním nákladům, jakož i vyššímu prodeji elektromobilů s nižší marží.
Údaje o prodeji automobilů za červen potvrdily obecné zpomalení v evropském automobilovém průmyslu, který se potýká s problémy, a ukázaly, že Volkswagen patří mezi společnosti, které zaostávají, protože prochází rozsáhlou restrukturalizací, v jejímž rámci do konce desetiletí sníží počet pracovních míst o více než 35 000.