Včera pět amerických odborových svazů vyzvalo zákonodárce, aby podpořili legislativu, která je zaměřena na obnovení financování domácí lodní výroby. Tento krok je součástí iniciativy, kterou prosazuje prezident Donald Trump a je podpořen novými poplatky připojenými k lodím z Číny.
Nové poplatky, které začnou být vybírány od 14. října 2025, mohou mít výrazný dopad na čínské společnosti, jako je COSCO Shipping, která může dlužit až 1,5 miliardy dolarů během příštího roku. Analytici HSBC uvádějí, že tyto poplatky jsou důsledkem šetření, které odhalilo nevhodné praktiky Číny v lodní přepravě.
Navrhovaný zákon, SHIPS Act, byl předložen v dubnu a jeho cílem je vytvořit Maritime Security Trust, který by investoval výnosy z těchto poplatků do projektů pro zajištění lodní bezpečnosti a obnovy loděnic.
Zákon má širokou bipartisan podporu, což je v současném politickém klimatu vzácností. Mezi jeho sponzory patří senátoři Todd Young a Mark Kelly, kteří vyzvali k urychlenému schválení tohoto návrhu. Michael Wessel, prezident Wessel Group, uvedl, že „stavební firmy potřebují jistotu, že kapitál bude k dispozici“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky