Podle osoby blízké této záležitosti by Audi, patřící pod Volkswagen, mohlo v rámci nové strategie, kterou tato prémiová značka plánuje zveřejnit ještě letos, cílit na dlouhodobý roční prodej nejméně 2 milionů automobilů, což představuje nárůst o pětinu oproti roku 2024.
Tento potenciální cíl, o kterém dosud nebylo informováno, by byl ročním rekordem pro německého výrobce luxusních automobilů a naznačuje agresivnější přístup po několika těžkých letech, kdy jeho prodej klesal.
Audi je pro mateřskou společnost Volkswagen trvalým problémem, protože trpí zpožděními při uvádění nových modelů na trh a technologickými překážkami, které zvětšily odstup od konkurence. Tyto problémy jsou ještě umocněny americkými cly na automobily, které donutily společnost snížit své prognózy.
Pod vedením generálního ředitele Gernota Doellnera, který se ujal kormidla v roce 2023, Audi v současné době přepracovává svou strategii a mohlo by zahrnout dlouhodobý prodejní cíl, až bude později v tomto roce informovat veřejnost o svých nových plánech.
Zdroje neupřesnily, na který konkrétní rok se cíl 2 milionů vozů vztahuje.
Pro rok 2025 si Audi klade za cíl prodej 1,7–1,8 milionu vozů, poté co loni došlo k poklesu o 11,8 % na 1,67 milionu.
Optimistický dlouhodobý výhled částečně spočívá na větších očekáváních pro Spojené státy – druhý největší automobilový trh na světě po Číně –, kde by Audi mohlo téměř zdvojnásobit prodej z přibližně 200 000 vozů prodávaných ročně v USA v současné době, uvedl tento zdroj.
Chcete využít této příležitosti?Audi se k tomu odmítlo vyjádřit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky