Čínská automobilka BYD zažívá dramatický růst na evropském trhu, přičemž její podíl na španělském trhu s elektromobily vzrostl na více než 10% v červenci 2025. Tento úspěch je podporován agresivními cenovými strategiemi a rychlým rozšiřováním dealerské sítě, která se v minulém roce téměř zdvojnásobila na téměř 100 dealerů.
Mezi hlavní faktory, které přispívají k úspěchu BYD, patří výhodné ceny. Například model BYD Seal U DM-I začíná v cenové relaci 30,000 eur, což je téměř 10,000 eur méně než podobné modely od evropských konkurentů, jako jsou VW a Peugeot. Zákazníci jako Javier Hernandez, obyvatel Barcelony, zaznamenali, že „hodnota za peníze je lepší“ a ocenili rychlé dodání vozu.
Analytik Felipe Munoz z JATO Dynamics uvedl, že Španělsko je pro čínské společnosti ideálním trhem, jelikož zde chybí silný místní automobilový výrobce. „SEAT, který byl koupen VW, ztratil část své španělské identity a je tak předmětem zvýšeného tlaku,“ dodal Munoz.
Přestože BYD rostla v prodeji o 675% a prodala více než 14,000 vozů od začátku roku, čelí výzvám jako je nedostatečná infrastruktura pro nabíjení, která zpomaluje přechod na elektromobily v některých evropských zemích. Španělsko se může pyšnit přibližně 50,000 nabíjecími body, což je však oproti Nizozemsku, které má třikrát více těchto zařízení, nedostatečné.
BYD plánuje do tří let vyrábět veškeré elektromobily určené pro Evropu lokálně, čímž může dále posílit svou pozici na trhu. V současnosti se Model Seal U stává nejpopulárnějším plug-in hybridem v zemi, i když ještě nedosahuje prodejů vedoucích značek jako je Toyota nebo Renault.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky