Podle analýzy Morgan Stanley se očekává, že robotaxi na úrovni L4+ budou tvořit 8 % celkové velikosti taxi a sdílené přepravy v Číně do roku 2030. Tento posun naznačuje zásadní změnu v dopravním sektoru země, podporovanou rostoucí konkurencí na celosvětovém trhu.
Vzhledem k nedávným partnerstvím v oblasti autonomní dopravy se zvyšuje tlak na společnosti, aby urychlily svůj rozvoj. Například WeRide plánuje rozšířit svůj robobusový program do Leuvenu v Belgii, po úspěšných nasazeních ve Francii, Švýcarsku a Španělsku. Morgan Stanley uvedla, že tento krok je klíčový pro vytvoření povědomí mezi spotřebiteli a urychlení regulačních schvalování v této oblasti.
Další čínské firmy jako Pony.ai a Momenta rovněž rozšiřují svůj záběr s testováním robotaxi v Doze a spoluprací s Uberem v Mníchově v roce 2026. Ant-Group podpořená Hello plánuje spustit své robotaxi HR1 v roce 2026, s cílem mít 50 000 vozidel ve více než 10 městech do roku 2027.
Analytici zdůraznili důležitost strategických spoluprací pro scale operací na trhu robotaxi: “Očekáváme rostoucí strategická partnerství mezi čínskými poskytovateli technologií a globálními operátory vozových parků,” uvedla společnost Morgan Stanley. Tato evoluce podtrhuje mezinárodní povahu trhu a nutnost spolupráce mezi jednotlivci a podniky na globální úrovni.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky