Volkswagenova španělská divize SEAT se aktivně podílí na jednáních s Evropskou komisí s cílem vyvázat se z vysokých importních cel na elektrická vozidla vyrobená v Číně. Generální ředitel SEATu, Markus Haupt, sdělil, že se podařilo dosáhnout pokroku a jednání se nyní blíží k závěrečným fázím.
SUV CUPRA Tavascan, které je vyráběno v Číně a vyváženo do Evropy, podléhá dodatečné celní sazbě ve výši 20,7% nad rámec stávající 10% sazby, která byla zavedena v loňském roce. Haupt ve svém prohlášení uvedl, že design a vývoj vozidla probíhají ve Španělsku a Evropě, což by mělo být argumentem pro žádost o osvobození od cel.
V prvním pololetí roku 2025 SEAT/CUPRA zaznamenal 91% pokles provozního zisku, což je částečně důsledkem těchto cel. V únoru společnost varovala, že pokud celní režim zůstane nezměněn, mohlo by být ohroženo až 1 500 pracovních míst.
Markus Haupt také oznámil, že plánované vstoupení značky CUPRA na americký trh do roku 2030 bylo odloženo kvůli místním celním překážkám. Místo toho se nyní soustředí na možnost expanze na Blízkém východě, kde je cílovou skupinou bohatá mladá populace.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky