Elliott Management v úterý oznámil získání podílu v hodnotě 4 miliard dolarů ve společnosti PepsiCo a vyzval výrobce nápojů, aby oživil svůj obchod s limonádami, zvýšil cenu svých akcií a stal se konkurenceschopnějším.
Výkonnost akcií PepsiCo za posledních pět let zaostávala za výkonností jejího největšího konkurenta, společnosti Coca-Cola, protože výrobce Quaker Oats čelí nestabilní poptávce v oblasti snacků a přesouvá své zaměření na zdravější nápoje a limonády.
Podíl společnosti Elliott představuje přibližně 2 % tržní hodnoty PepsiCo k pátečnímu uzavření, což z něj činí jednu z největších investic společnosti.
Investiční společnost označila severoamerickou divizi nápojů společnosti Pepsico za neúspěšnou a uvedla, že růst a marže zaostávají za konkurencí kvůli strategickým chybám, ztrátám podílu na trhu se sodovými nápoji a zavedení nových značek a produktů, které „ztěžují zaměření a realizaci“.
Společnost by také měla zvážit opětovné franšízování své sítě stáčíren podle vzoru Coca-Coly, uvedl Elliott. PepsiCo by mohla prodat práva na distribuci svých nápojů regionálním stáčírnám a ponechat si podíl v těchto franšízách, nebo by mohla odštěpit severoamerický stáčírenský byznys.
V oblasti potravin Elliott uvedl, že společnost by měla zvážit prodej neklíčových aktiv. Odvětvové zdroje již dlouho považují byznys Quaker Foods za neklíčový.
Analytická zpráva Piper Sandler z úterý uvádí, že Post Holdings se jeví jako „ochotný kupec“ sirupů a směsí Pepsi, jako je Aunt Jemima vyráběná její jednotkou Pearl Milling, stejně jako Quaker, a to na základě určitého překrývání kategorií a historie Postu v nákupu značek, které mohou být pro jiné společnosti nepodstatné.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky